Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare =) Jobbat med ett klipp nu i 3-4 dagar nu och detta är vad jag kom upp med:

Nå vad tycker ni?

Allt är gjort i maya, förutom uträkningen av rigedbody.. då jag sparar år att göra de i RealFlow. :)

Pöss på er och kommentera!

Postad

Ljud är inte min sak, använder mig av hans ljudarkiv ja. Känns rätt uttjatad nu när man hör dem precis överallt. Gillar dem inte de minsta, tips på någon annan ljudbank som inte kostar allt för mycket?

Postad
tips på någon annan ljudbank som inte kostar allt för mycket?

Google. ;) Folk vet bara inte hur man söker effektivt.

Ska du till exempel ha ljudet från en skällande hund söker du på barkingdog.mp3/.wav - man letar lite, hittar bra ljudeffekts-sidor och bokmärker dem till senare. Prova även ljudbankerna som medlemmar tipsar om här på forumet, oftast räcker det.

Hittar du inte vad du söker kan du gräva lite djupare med google. Google crawlar dock ganska djupt så håll koll på upphovsrätt.

Prova att skriva:

?intitle:index.of? mp3 soundeffects barking dog

[“parent directory ” MP3 soundeffects -xxx -html -htm -php -shtml -opendivx -md5 -md5sums

funkar också ...men är oftast overkill. Det går såklart att byta ut mp3 mot wav eller flac eller annat ljudformat.

Snyggt klipp btw, tycker dock inte du ska köra fade till vitt och reversera klippet sådär. Det bryter ju illusionen.

Postad

Skitsnyggt. Enda jag reagerade på var när kameran åkte tillbaka mot den splittrande loggan exakt samma väg som den kom- Skulle varit bättre om den bara åkt rakt mot loggan istället. Ser bara lite upprepande ut.

Postad
Google. ;) Folk vet bara inte hur man söker effektivt.

Ska du till exempel ha ljudet från en skällande hund söker du på barkingdog.mp3/.wav - man letar lite, hittar bra ljudeffekts-sidor och bokmärker dem till senare. Prova även ljudbankerna som medlemmar tipsar om här på forumet, oftast räcker det.

Hittar du inte vad du söker kan du gräva lite djupare med google. Google crawlar dock ganska djupt så håll koll på upphovsrätt.

Prova att skriva:

?intitle:index.of? mp3 soundeffects barking dog

[“parent directory ” MP3 soundeffects -xxx -html -htm -php -shtml -opendivx -md5 -md5sums

funkar också ...men är oftast overkill. Det går såklart att byta ut mp3 mot wav eller flac eller annat ljudformat.

Snyggt klipp btw, tycker dock inte du ska köra fade till vitt och reversera klippet sådär. Det bryter ju illusionen.

tro mig jag vet hur google fungerar ;) Men eftersom de finns ett 1000+ tals ljudbanker så tänkte jag fråga här, där de flesta har samma budget som mig osv. Fick även svar på detta, de tackar vi för :)

apropå de där med slutet var bara något jag testat med :-) Tänkte göra om de med typ time-remappning eller dylikt, behöver bara få lite bättre ljud osv (och sedan kännsla för ljud vilket jag har 0 av)

Varför klippet går baklänges från första början var för polaren sa att de var lite svårt att se vad de stog, eller att hinna se vad de står. Men släng på mig förbättringar! de är den bästa kritiken :D

tänkte också ändra där i slutet åker kameran tillbaka, och så sprängs alla på en och samma gång. Har gjort detta, man ska bara "orka" rendera.. haha de är den tråkigaste biten, tar ju sån tid. Vill bara skapa haha, har säkert en 10 projekt som står för rendering och ljussättning :D

Postad

Det var väldigt snyggt animerat! Men jag instämmer med föregående, det ser bättre ut om kameran inte åker tillbaka. Skall man vara riktigt petig borde det inte varit en bil precis framför kameran, fokus hamnar på just bilen, i alla fall i början.

Postad
Det var väldigt snyggt animerat! Men jag instämmer med föregående, det ser bättre ut om kameran inte åker tillbaka. Skall man vara riktigt petig borde det inte varit en bil precis framför kameran, fokus hamnar på just bilen, i alla fall i början.

tackar :) Kan tilllägga, inte jag som filmat. Har ju ingen kamera längre :O

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...