Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är en liten film jag och några polare från samma klass gjorde förra terminen. Den vann Munkebäcks elevutställning som bästa filmproduktion bland tvåorna.

Handling:

Två fågelskådare får skulden för att ha klottrat på ett fågeltorn, ägt av en minst sagt förbannad människa... mer går inte att säga! ^^

Längd: Ca 8 min

Genre: Action/Thriller med en skvätt humor.

Övrigt:

Filmades med en Sony DCR-HC23 och redigerades i Adobe Premiere Elements 3.0

Skulle egentligen ha filmats med en PD150 men vi fick med oss fel batteri så det fick bli DCR-HC23 istället.

Utomhusscenerna filmades i Alingsås och inomhusscenerna i Alingsås och Göteborg.

Kameraåkningarna löstes med en gammal damcykel och en rulle tejp, enjoy! :)

Filmen:

Vi ska snart ladda upp den igen fast i bättre kvalité, men titta gärna ändå!

Mer fakta om filmen finns på http://www.kam.se.nu

/Mikael

ps. Är lågt ljud på, så dra upp volymen! :)

Postad
Kam är inne på Voodoo och råar :D, kul att se er här! Grym film för övrigt. Ha det göttigt // Simon @ MP3R

Haha, tjenare tjenare! :D Så det är alltså du som är ContraKarlsson, ska se era filmer här nu! :)

Hade gôtt! //Mikael

Postad
Jag gillade filmen starkt och den lilla klyftiga storyn.

Men dom extra ljudeffekterna som slagsmålsljud och det sög, dom mest använda ljuden i amatörsfilm historia. Byt ut snälla.

Tackar och bockar!

Angående ljudeffekterna håller jag med. Jag hann tyvärr inte hitta några bättre när jag la på dom ljuden, för filmen skulle lämnas in dagen efter. Men tills nästa gång den laddas upp har jag förmodligen bytt ut dom! :)

Förövrigt är filmen helt eftersynkad, eftersom det var näst intill storm när vi spelade in, och att vi inte hade någon extern mikrofon.

/Mikael

• 2 veckor senare...
Postad

Kan förstå att den vann eran tävling! Detta är en riktigt bra film men ljuden drar ner kvaliten en aning.

Det märks att det ligger mycket arbete bakom här och ni är värda mer beröm än vad ni fått här, enligt mig.

Mer av detta vill jag se! =D

Postad

Mkt bra film :D inte för lång elr för kort.

Storymässigt älska jag filmen då mina egna filmer i princip har likadana :D

Tyckte inte ljudet vart såå dåligt som dem andra har lagtmärke till. Skulle nog snarare klaga på dialogerna som lät lite lama. Men annars vare Bra!

Keep up the goodwork! :D

Postad

Riktigt bra jobbat tycker jag! Jag älskar sättet skådisarna levererar replikerna på, det är lamt, men på ett skönt sätt som passar med hur replikerna är skrivna på nåt sätt. Den där "Nu jävlar..." var jag inte alls beredd på så jag skrattade gott. Jag vet inte om det var meningen, men den effekten hade replikerna på mig. :D

Är alla repliker eftersynkade förresten? Bra jobbat isåfall, jag kunde inte tro det.

EDIT: Nu när jag tittar på den en andra gång och lyssnar noga på ljudet så får jag en känsla av de där gamla filmerna med Björn Skifs som också efterdubbades.

Postad
Riktigt bra jobbat tycker jag! Jag älskar sättet skådisarna levererar replikerna på, det är lamt, men på ett skönt sätt som passar med hur replikerna är skrivna på nåt sätt. Den där "Nu jävlar..." var jag inte alls beredd på så jag skrattade gott. Jag vet inte om det var meningen, men den effekten hade replikerna på mig. :D

Är alla repliker eftersynkade förresten? Bra jobbat isåfall, jag kunde inte tro det.

EDIT: Nu när jag tittar på den en andra gång och lyssnar noga på ljudet så får jag en känsla av de där gamla filmerna med Björn Skifs som också efterdubbades.

Tack så mycket! Precis allt ljud är pålagt i filmen, det första vi gjorde när den skulle klippas var att ta bort originalljudspåret, så ingen originalljud är med. Kul att det lyckades. :) Alla repliker har vi försökt få till komiska, speciellt "Nu jävlar" eftersom den är så överdriven. Trevligt att folk har likadan humor som oss, det är inte vanligt! ;)

/Mikael

Postad

...och jag måste bara tillägga. Vilken skönt uppenbar plantering ni gjorde med den där "Öh, jag har urinvägsinfektion". Den kom från ingenstans liksom. Jag tycker definitivt att den stilen är humor. :)

Postad

Riktigt snygg och bra film grabbar! Ni förtjänade att vinna, faktiskt ;) Men passa er nu i trean, snart kommer El Hombre Lamparo!

Haha nej men jag diggar't!

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...