Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

VIll köpa en bärbar dator så billigt som möjligt för ska flytta och orkar inte ha med mig min stationära. Ska främst använda den till att skriva på men hade vart bra om den klarade av enkelt arbete i Photoshop och Premiere Pro (dv).

Hur mycket ungefär får man lägga ut på en dator då? Vilken prisklass?

Postad

För vanlig simpel DV-redigering funkar nästan vad som helst... Vi köpte en superbillig Acer-laptop (4.495:-) på OnOff i julklapp till tjejens tonårsdotter och den funkar hur bra som helst för DV i PPro CS3 (AMD 2Ghz med 2Gb ram).

För HDV är det värre dock... men det borde går att hitta klart under 10K i alla fall.

/Max

Postad

Jag klipper DV pa en Acer, intel 1.6ghz dual core, 1 gig ram, inget dedikerat grafikkort, 5400rpm HD, 1440*900.

Det jag tycker ar jobbigt i Premiere eller After Effects ar den lilla bildytan jag har, 1440*900 ar inte tillrakligt med "real estate" for att man latt ska kunna pilla runt i diverse Adobe program. Sen ar HDn nagot av en flaskhals och minnet pa ynka 1 gig.

Om du skaffar en barbar, se till att ha 1600*1050 i upplosning, och minst 2 gig ram. Processorkraft behover jag bara nar jag ska rendera...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...