Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. jag har sony vegas pro 8.0 och har börjat komma igång rejält med redigerandet. Problemet är när jag laddar ner nya fonts (typsnitt) och ska försöka använda dom i vegas.

Vad jag vet så ska man packa upp rar filen, och extrahera filen till c:/windows/fonts där alla fonts befinner sig. Om jag öppnar tex Paint, för att pröva om fontsen har lagts till, så funkar det. Men när jag sedan letar upp fontsen inne på vegas, så finns dom inte där. Varken på ''ProType Titler'' eller vanliga ''Text''.

Jag har sökt inne på Vegas systemmappar och kollat om Vegas kanske har en egen Fonts mapp, men inte hittat någon. Det är sjukt irreterande att tvingas använda Arial hela tiden, när man helst vill snygga till och utveckla rubrikerna osv. Vet någon vad jag ska göra?

• 2 veckor senare...
Postad

ok. jag har inte vegas 8 men veresion 7 har jag och det borde väl kanske inte skilja så mycket. Själv så funkar fonts som jag laddat ner och instalerat på datorn i vegas ( http://www.dafont.com/ ).

Det jag gör för att få det att funka är att jag letar upp fontsen (TrueType-teckensnittsfil) går sedan till kontrollpanelen/ sedan teckensnitt/ sedan välj arkiv och/ instalera nytt teckensnitt.

om det är nogon skillnad mitt sätt och ditt vet jag inte med 100% men kanske. det är ju värt att testa.

det andra du kan göra är att i vegas gå till options/ preferences och sedan se i fall du hittar nått alternativ som typ "Allow all windowns fonts" kanske själv hittade jag inget sådant i vegas 7 men i 8 vet man aldrig

Lycka till

Abbe

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...