Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jo det verkar ju väldans trevligt när man kollar på vad andra gjort... men det tar väl säkert mycket tid. Mycket pill!

Känns ändå som man ska ha provat att göra EN motion graphics i livet. ;)

Ska googla runt lite och se om man hittar en passande tutorial för AE.

Och.. om någon annan har tips på ovanstående, skriv gärna det här! *thumbs up*

Posted

Det tekniska i att göra en typografi-motion är ju inte svårt. Du behöver i princip bara kunna grunderna för AE. Det svåra är ju att komma på idéerna och få till flytet med texten, här avgör skicklighet och fantasi.

Det är lite synd med folk som ständigt letar tutorials till specifika lösningar, vill ni bli duktiga på programmen, lär er grunderna och se gärna alla tutorials ni vill, men använd det ni lärt er till att skapa något eget istället för att ständigt kopiera Andrew Kramer. (bara ett exempel och inte speciellt riktat till trådskaparen)

För att glida tillbaka on topic; After Effects, Illustrator, Photoshop is the shit.

Posted
Det tekniska i att göra en typografi-motion är ju inte svårt. Du behöver i princip bara kunna grunderna för AE. Det svåra är ju att komma på idéerna och få till flytet med texten, här avgör skicklighet och fantasi.

Det är lite synd med folk som ständigt letar tutorials till specifika lösningar, vill ni bli duktiga på programmen, lär er grunderna och se gärna alla tutorials ni vill, men använd det ni lärt er till att skapa något eget istället för att ständigt kopiera Andrew Kramer. (bara ett exempel och inte speciellt riktat till trådskaparen)

För att glida tillbaka on topic; After Effects, Illustrator, Photoshop is the shit.

Helt sant det du säger ;)

Jag var också sån i början, kopierade bara det jag sett på tutorials.

men sen utveckaldes det. Träning e allt som behövs :P

Posted

Jag tror alla går igenom den fasen.

Så var det för mig för 5 år sen när jag började lära mig Maya.

Nu är jag där igen med After Effects heheh. Kommer att utveckla min stil när jag känner mig tillräcklig säker med programmet