Gå till innehåll

Star Wars The Exhibition - Örnsköldsvik. Ska du dit?


jonkanon

Recommended Posts

jag klurar också på om man ska anlända kvällen innan och få en heldag med museeum och sedan lite mat :)

 

Vet du ifall de har restriktioner på hur man får ta kort och annat på utställningen? Och är det ok om man kommer kvällen 31:a?

 

Om du skulle åka med Miss_Emma funkar det för dig också?

 

/jon

 

marknadsvägen 11 ??? (inlagt i min nya gps :) )

Länk till kommentar
Share on other sites

jag klurar också på om man ska anlända kvällen innan och få en heldag med museeum och sedan lite mat :)

 

Låter fint. Kanske åka tillbaka på lördagen till och med. Två nätter alltså...?

 

EDIT: Nu ser jag att det verkar vara tänkt så från början, alltså sova över till lördagen.

Dåså. Torsdag till lördag? Taget! (Om det är ok för dig Andreas?)

 

Vet du ifall de har restriktioner på hur man får ta kort och annat på utställningen?

 

I det där rapportklippet är det iaf en som fotar därinne. Men jag vet inte om han får det...

 

EDIT: Jag har mailat muséet ang fotografering. Hoppas få svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Då ses vi torsdag då! Det går lite olika bussar. Få se vilken jag tar. Dyker upp nångång på eftermiddan/aftonen förmodar jag. Jag slår en pling när jag börjar närma mig.

 

Hur var det, går det bussar ut till dit du bor?

 

Jag har ingen koll alls på restriktioner, men jag kan kanske åka förbi och höra med dem idag.

Det vore kanon. Blir nog snabbare besked än mailet jag skickade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det går bussar, men på sommaren är förbindelserna värdelösa! (Jag bodde några hundra meter från Andreas tidigare.)

 

Tabell linje 21

 

Vid buss-stationen finns en busskur där linje 21 går förbi, det är alltså "Högskolan".

 

Tack så mycket!

Hm, vilken är den lämpligaste hållplatsen att stiga av? Sundsbron?

 

(Ja, lite snålt att det bara går en buss var 70e minut...)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket!

Hm, vilken är den lämpligaste hållplatsen att stiga av? Sundsbron?

Sundsbron eller Sundskolan, det är bara några hundra meters promenad därifrån. Eller jag skulle ju iofs kliva av på första hållplatsen efter Genesåsvägen, typ 50 meter från Andreas. ;)
Länk till kommentar
Share on other sites

Var och kikade på utställningen idag och ja.. vad ska man säga?

 

Är man inget stort fan av HELA filmserien blir man nog besviken, för utställningen är rätt boring egentligen och fokuserar på inget särskilt. Det är fyra våningar montrar, några skyltar med korta summeringar av utvalda karaktärer och sunkiga LCD-skärmar som loopar lite bakommaterial. Gillar man att glo på replikor och modeller av grejer från filmerna - you're gonna have a blast!

 

Visst finns det storyboards och (lite) koncept-teckningar från 70-talet men det är en otroligt liten del av utställningen.

 

Men det kan ju vara kul med en forumträff ändå. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gillar man att glo på replikor och modeller av grejer från filmerna - you're gonna have a blast!

Det var ju mest originalprylar. Som användes i filmerna. Och så en hel del konceptmodeller vilket också var rätt kul att se. Men mestadels replikor?!! Vad var du på för utställning?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nemo då? Kommer du också????

 

Jo, jag är fortfarande inställd på det. Men åker till Götebrog på tisdag för att gå på liseberg me ungarna och sen till Trollhättan och hälsa på sambons morföräldrar litegrann. Men jag ska vara tillbaka i Västerås på torsdag, så då drar jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

njaeeää

 

Jag tänker ju inte dricka mig bortom sans och balans, för jag ska ju köra... inte samtidigt men dagen efter. Och jag brukar vara stenhård med att inte vara onykter i bil, så inte mer än ett par tre öl på kvällen.

 

Jag plockar nog upp det innan avfärd.

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...