Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ja ser man skräck så är ju tjejer värre än killar på att skrämmas. Förstår att du är rädd....men alla är inte som Samara.

Som tur är så skämtar jag med dig;)

Postad

tjejer skrämmer inte mig haha!

Däremot sånna där små knubbiga bruna långhalsade utomjordingar med söta enorma ögon och lysande fingrar... Dom är creepy!!!... Men jag antar att man slipper allt vad utomjordingar heter på den här mässan för anti-kärnvapen-lasrar i sattelitbruk från det glada 80talet...

Ahhh... tacka vet jag thermonukleära reaktioner... säkraste reaktionen jag vet om. Mycket roligare, och säkrare, än allergiska...:)

Vilket datum var blir det då? Vill bara veta så att det inte krockar med Presidenttalet...

Postad

Nu så, ett datum behöver spikas.

Långväga kan väl säga datum som fungerar eller ej först och främst. Ett datum mellan 28 juli och 2:aug??? Det fungerar för mig.

Är det lämpligare att besöka muséet någon viss dag i veckan eller är det jämt flöde?

Jag tänkte sova hos Andreas bestämmer jag nu, han har ju erbjudit sig. Så jag skulle gärna ta en gemensam munsbit på restaurang eller om vi lagar själva och grillar lite. Jag kan laga goda såser, dressingar, veg lasagne, pizza med och utan kött. Inte så himla bra på vegankost, sånär som på diverse mixade kikärtsröror.

Andreas, när kan du husa folk och har tid och vara med? Det är väl kanske grunden i det hela.

Tack o bock, en dag till på jobbet sen är det semester.

/Jon

Postad

Jag kommer köra via glada hudik, som ligger en bit ovanför som du säkert känner till eftersom du bor där.

Jag kommer via ljusdal så jag kan dessvärre inte styra om längre ner i landet.

/jon

Postad
Jag kommer köra via glada hudik, som ligger en bit ovanför som du säkert känner till eftersom du bor där.

Jag kommer via ljusdal så jag kan dessvärre inte styra om längre ner i landet.

/jon

Kollar upp möjligheterna för att ansluta.

Men är det något bestämt ordentligt om det blir någon form av sovaöverövning? Har vi ett exakt datum och vem håller i trådarna till det här projektet?

Postad

Jag tar med mig något att sova på och sover hos andreas. Kan då kanske köpa någon frän souvenir istället för hotell.

Jag tror 1:a augusti är det som är sagt nu i alla fall, ingen har protesterat och både nemo och andreas har bejakat detta datum. nemo kläckte ur sig det t.o.m.

/j

Postad

Någon från Jämtlandshållet som ska upp till ö-vik? Osäker på om jag har pengar för att själv köra 60 mil. Parta på soppa-kostnad kanske? Körkort finnes och bil går nog att ordna.

Kanske någon skulle förbi i närheten av östersund så det går att hoppa på en redan påbörjad åktur?

det blir ändå 600 kr buss plus inträde och mat/dryck... 1000 kr totalt om man snålar lite kanske... för en exhibition i sig själv som jag har ganska svalt intresse för. finnes sov-plats och transportkostnadslättning så hänger jag väl på mest för sällskapets skull;). Annars blir det nog inte av för mig. får väl se hur det blir.

Postad

Andreas, finns det ett tak över ute som går att sitta under i händelse av regn. Tänkte mest om man skulle styra upp måltid. Finns det grillmöjligheter.

Någon vegetarisk människa, någon veganisk människa, någon allergisk människa??? Vill ju att det ska vara så trivsamt som möjligt för de som är där :)

Jag gillar kött och sås, dock så brukar jag festa på ekologiskt kött och så mycket sådant som möjligt.

På det hela taget, hur ligger landet?

Postad

Vet ni vad, jag tror nog att jag ska haka på, om det går för sig. :D Blev ganska pepp till slut! Alltid kul att återse Övik (som jag bevistade några ggr när jag pluggade i Mellansel 94/95), samt framförallt att irl träffa er, och en massa StarWarsfigurer. Yey!

Så, Andreas, finns det plats för en 187cm smalaxlad kille? Har du tak, så ordnar sig resten.

Postad

Simon W

Miss Emma

Jonkanon

Det ska nog gå att ordna plats, golvyta finns det gott om. :) 1a augusti. Samåker ni allihop då eller? Chauffören kan ju ta mitt telefonnummer 0730-454884 och ringa eller skicka sms för vägbeskrivning. Vilken tid hade ni tänkt komma och hur länge blir vistelsen? :)

Postad
Simon W

Miss Emma

Jonkanon

Det ska nog gå att ordna plats, golvyta finns det gott om. :) 1a augusti. Samåker ni allihop då eller? Chauffören kan ju ta mitt telefonnummer 0730-454884 och ringa eller skicka sms för vägbeskrivning. Vilken tid hade ni tänkt komma och hur länge blir vistelsen? :)

Jag tänkte ta buss från Skellefteåhållet. Det är väl ingen annan härifrån, så jag samåker nog själv...

Ifall jag åker tidig fredag morgon så kan vi ju alltid möta upp i Övik nånstans. Men om jag åker torsdag afton så vore det förstås fint att åka hem till dig direkt, och via ditt telenr på eniro.se förmodar jag att man hittar din adress. Går det lokalbussar ut till dig?

Jag har inte bestämt när jag kommer. Det går vilket som. När har andra tänkt komma?

EDIT: Jepp, jag hittade din kåk på eniro. Nästan promenadavstånd. ;)

Inga problem då alltså.

PS. Jag har byggt ihop min modell av Darth Vaders TIE-fighter nu. Den blev riktigt tuff. Verkligen klockren design. Ska hänga upp den i taket, gärna med en X-wing hack i häl, men jag har inte fått tag på nån sån ännu. Tar med ett foto i kameran kanske. DS

Postad

Nemo.

Ska inte Sam o Rai få följa med också? Det vore skoj att träffa dem irl (säkert något att skryta om i framtiden), och dom borde väl vilja kolla in utställningen dessutom? :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...