JagHeterErica Postad 5 juni 2008 Postad 5 juni 2008 Vet inte vart jag ska posta det här men... när jag gör en film i windows movie maker och ska importera in ett video klippp så går inte det. Det kommer upp en lapp där det står att "codec-filen som krävs hämtades inte automatiskt eftersom kryssrutan Hämta codec automatiskt i dialogrutan Alternativ är avmarkerad." hur kan man göra så att det funkar? 0 Citera
gorse Postad 5 juni 2008 Postad 5 juni 2008 * Gå till "Verktyg" i menylisten. * Välj "Alternativ" * Välj fliken "Allmänt" (brukar vara den första som kommer upp). Tredje kryssrutan uppefrån är "Hämta codec automatiskt". Sätt ett kryss i den. * Tryck OK ett lämpligt antal gånger. * Avsluta moviemaker och starta den igen. * Prova nu. 0 Citera
JagHeterErica Postad 5 juni 2008 Författare Postad 5 juni 2008 Tach så hemskt mycket för svaret :) Har gjort alltig som dy skrev men nu kommer det upp det här i stället "ftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen." Hur kan man installera codec filen? ( känner mig VÄLDIGT besvärlig i dag) 0 Citera
gorse Postad 6 juni 2008 Postad 6 juni 2008 Då är det svårare. Har du några codecs installerade? Typ DivX för att titta på nerladdad film? 0 Citera
gorse Postad 6 juni 2008 Postad 6 juni 2008 Är det ett klipp som är nerladdat så kanske det behövs. Fast där är jag ingen vidare expert. Då får någon annan hoppa in och ha synpunkter. 0 Citera
dabakos Postad 7 juni 2008 Postad 7 juni 2008 Har för mig jag hade liknande problem för länge sedan. Testa dra hem ett codec pack. Googla: k lite codec pack, och ladda ner. Det sägs vara bra 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.