jonka Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 hej! jag behöver hjälp med en sak till skolan, det är så att jag ska visa en bild eller film på jorden från rymden som sakta zoomas in. jga testade först med att klippa ihop en massa bilder i olika storlekar men blev inget bra resultat så jag undrarhur man kan göra för att få det som en filmklipp att jorden sakta zoomas in. ps. det ska vara en bild tagen från en satellit exempelvis bilden ska vara tagen från rymden. 0 Quote
hampusforev Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 http://www.videocopilot.net/tutorials.html?id=15 Då måste du ju ha After Effects, vilket kanske inte är något man ska anta. 0 Quote
Zimonthemovie Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 du kan nästan göra dt med vilket program som hälst! du tar en bild på jorden från google lr ngt.. och sen använder du en digitalzoom i ett program.. en lätt lösning som funkar bra! 0 Quote
Windy Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 1) Starta Google Earth 2) Skriv in platsen du vill zooma in under "fly to" och ändra eventuellt hastigheten på inzoomningen 3) Filma av skärmen med t.ex. programmet "Fraps" För detaljer klicka på länken: http://www.multimedia.skolutveckling.se/Tema/Anvanda_larresurser/Google-Earth/ 0 Quote
jimboyummin Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 http://www.videocopilot.net/tutorials.html?id=15 Kräver dock tillgång till After Effects Edit: Såg precis att denna tutorial redan fanns länkad. sorry 0 Quote
viqous Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Fraps och JPGAvi gör exakt samma sak. Fraps kan ta screenshots i valfri hastighet och JPGAvi klipper ihop dem i valfri framerate. Om du sedan behöver någon enklare efterbehandling, lite textning och dylikt så rekommenderar jag PowerDirector, där du kan lägga på lite ljud, göra scenbyte osv. Kan hittas i fullversion under länken nedan. Alla tre programmen finns i gratisversioner, har länkat nedan. Varför betala för effekter du kan få gratis ;) Länk till JPGAvi Länk till Fraps PowerDirector 0 Quote
DDeridex Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 hej! jag behöver hjälp med en sak till skolan, det är så att jag ska visa en bild eller film på jorden från rymden som sakta zoomas in. jga testade först med att klippa ihop en massa bilder i olika storlekar men blev inget bra resultat så jag undrarhur man kan göra för att få det som en filmklipp att jorden sakta zoomas in. ps. det ska vara en bild tagen från en satellit exempelvis bilden ska vara tagen från rymden. Vilket program använder du? En vanlig höguplöst jpeg med massor med rymd runtom borde fungera i de flesta progam. Nasa har en del bilder du får använda. 0 Quote
viqous Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Camstudio spelar in ditt skrivbord direkt till .avi, man lär sig något nytt varje dag. Programmet är dessutom 100% gratis under GNU licens. Googleearth och detta borde vara optimalt 0 Quote
Recommended Posts