Bleckert Postad 20 maj 2008 Postad 20 maj 2008 Kortfilm som spelades in i Maj 2007 i Lidköping. Filmen är helt inspelad i studio förutom slutscenen. Filmen kom tvåa i Framefestivalens tungviktsklass 2007 och har även visats på Uppsala short film festival. http://soundsystem.se/bakatkupad/kortfilm/Definitivt%20John.mov 11 minuter Regi: Björn Schagerström Fotograf: Johan Orre Producent: Jonas Björk Scenograf: Jonas Lavin frågor och kritit är välkomet! 0 Citera
Rabies Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Snyggt filmat, snygg scenografi. Tyckte utomhusscenerna inte va riktigt matchade med resten och itne lika snygga. Storyn, nja. 0 Citera
Martin Öberg Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Helt makabert oerhört snyggt, varför ser inte svenska storfilmer ut såhär? Några frågor, filmade ni i HD? Hur fick ni fram den där färgen?, scenbelysning eller gjort med dator? Ni använde 35mm adaptergrejs eller? Om filmen, storyn var bra och det var äckligt snyggt filmat. Allt var bra utom en...En sak som jag tyckte gjorde filmen larvig...Filmen var på svenska, det hade varit hundra miljoner snyggare om det hade varit på engelska. Fast det är mer än smaksak antar jag. Annars, så här vill jag att mina filmer ska se ut! 0 Citera
Bleckert Postad 21 maj 2008 Författare Postad 21 maj 2008 Kul att ni gillar filmen. Filmen är inspelad på Hdv och ljuset är en kombination av rigorös ljssättning och mycket jobb i efterarbetet, ingen 35 adapter. Att filmen skulle bli bättre på engelska håller jag dock inte med om. lite av idén med filmen var att göra svensk film på ett coolt sätt. 0 Citera
Martin Öberg Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Är det magic bullet ni använder då eller? Ja okej, men tycker ändo att det skulle vara bättre på engelska dock...Men helt klart en riktigt bra film. 0 Citera
Bleckert Postad 21 maj 2008 Författare Postad 21 maj 2008 div olika filter och plugins. klippt i final cut, bildbehandlad i final cut och after effects. 0 Citera
Linusss Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Mycket bra foto, mycket bra klippning och mycket bra ljus. Dock tycker jag det var lite väl mycket Matrix över den. Men mycket bra jobbat! (Mycket mycket) 0 Citera
Bleckert Postad 22 maj 2008 Författare Postad 22 maj 2008 Som sagt, kul att den är uppskattad. att den är lik Matrix vet jag inte att jag håller med om men å andra sidan så är det väldigt svårt att göra film i dagens läge som inte påminner om någon annan. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.