Jump to content

Ny film: "Föralltid"

Fredrik

Recommended Posts

Jag tyckte filmen va bra.

Efter två visningar tyckte jag se allt väldigt tydligt.

Det handlar om kärlek och behovet av det hos alla människor

genom tiderna. Att inte bli dömd i förväg. Att kunna bli accepterad

och respekterad i samhället. Alla människor är olika och bör

få vara det. Alla ska få känna kärlek och glädje vad man än är för

människa.

Bra jobbat!

Kämpa på! Bra med så vitalt forum.

Hade du sagt att du vunnit Guldpalmen för bästa regi,manus-så hade jag naturligtvis på ett fördomsfullt sett okritiskt höjt dig till skyarna.Hade din/er film visats på 100m2 bioduk i betalbio hade den nog fått mycket bättre omdömen.

Hur som helst är det en hårsmåns skillnad mellan ett geni och en dåre.

Man blir själv väldigt okritisk och självbeundrande varför det alltid är bra att ventilera med andra.Sen kan man bli nedstämd om man tycker att det är för mycket av fel sorts kritik.

Som andra påpekat tycker jag det är irriterande&fascinerande att inte kameran och mattan kan hålla sig stilla mellan scenerna.Fångar uppmärksamheten på fel ställe.I ett klipp ligger allt stilla faktiskt vilket får mig att tro att det inte är ett medvetet drag.

Ni kunde ha maskerat hoppen med en halv sekunds övertoningar tex.Jag förstår nästan hur sångtexten/melodin ackompanjerar bilden-alltså själva budskapet.Den dansande flickan kunde ha för att tajma tempot ha lagts in lite tidigare och varit lite längre

• 7 months later...

Den här filmen gillade jag skarpt.

Kameratagningarna var suveräna. Musiken fyllde nog sitt syfte, men kändes FÖR dominerande. Tagningen med den dansande kvinnan var faktiskt mästerlig!

Lämnar stort utrymme för idéer och tankar den här... Jag fick uppfattningen att det är ett år som går, sommar till sommar, och ett älskande par och deras skor, som skall symbolisera olika stadier och måenden både i dem själva och i relation till varandra.

Gör mer!

/Matte

• 2 weeks later...

Tyckte klippningen ibland störde och ibland var bekväm, men visst framkom det att "tid" gick. Det kunde kanske illustrerats ännu mer dock.

Filmen var lite långtråkig och att det blev en fadeover i slutet gillade inte jag iaf, hade hellre sett en längre tagning med föregående scen inkluderad... men det är kanske bara jag =)