Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Varför fortsatte du? ;)

Det är en genetisk defekt jag har... har filmen startat så måste jag se klart på den...:(

Jag läste boken innan (i början av nittiotalet, då jag läste typ 1,5 hyllmeter Stephen King), och jag tycker denna TV-version funkar riktigt bra. Jag antar att jag helt enkelt "synkar" med den. Gillade boken skarpt (särskilt den oavkortade versionen), så därför satt jag ganska väl förberedd och "i fas" med vad som komma skulle.

Jag hade läst lite King, tyckte att det var ofta ganska bra grejer. Hade sett It, och väntade mig nått i klass med det med tanke på The Stands rykte. Och jag har sett en jävla massa stephen king-filmatiseringar som har nått alltifrån medioker(dreamcatcher) till sjukt bra(Shining filmen, Dead Zone, Carrie) via avgrundsdjup dravvel(Cujo, Pestens tid). Tillochmed några som var mest bara roliga (maximum overdrive) Jag trodde jag hade en aning om vad som väntade mig... men nä... pestens tid överträffade alla mina farhågor för hur lågt det kunde sjunka... Och som sagt... på den punkten är jag oresonlig som en KKK-medlem i sydstaterna.

Postad

Den sämsta filmjävel jag sett sen Titanic heter Dead Stop.

Hittade den för nån tia tillsammans med en hög andra filmer som var (hyfsat) bra...men det var inte den...

Vill man se uselt skådespeleri tillsammans med lågoktanigt manus så är det en god idé att låna den ett öga, man får sig flera sjöna garv när den försöker bli allvarlig :-D

Postad
Den sämsta filmjävel jag sett sen Titanic heter Dead Stop.

Hittade den för nån tia tillsammans med en hög andra filmer som var (hyfsat) bra...men det var inte den...

Vill man se uselt skådespeleri tillsammans med lågoktanigt manus så är det en god idé att låna den ett öga, man får sig flera sjöna garv när den försöker bli allvarlig :-D

Vad är det som är så dåligt med Titanic ? haha

Postad

titanic sämsta? den är lite "lätt" överskattad. Men den har tekniska meriter så det står härliga till iallafall... det hade tillochmed Råttatojj... båda oscar-vinnare...

Dead Stop måste jag kolla upp dock;)

Postad

Well, den var så in i helvetet sentimental & endimensionell :-(

Den har utan tvekan MYCKET minnesvärda scener, det nekar jag inte till. I princip hela slutscenen (innan russinet kommer tillbax & förstör) är grym...men att sitta två timmar & stå ut mä slibbigt manus & trista rollprestationer för att få se lite brutal (& faktiskt innovativ) dödsångest var WAY för mycket för mig.

Hade den inte varit så äckligt pluttenuttig hade jag älskat den, nu avskyr jag den :-(

Postad

Har faktiskt 4-disc utgåvan stolt på hyllan. har absolut inget emot Titanic. Fattar att alla kanske inte älskar den, men kom igen? Sämsta filmen? Icke!

Postad

Men om ni någon gång kommer över en film som heter "Live feed", spring åt andra hållet och skrik i vild panik, efter 15 minuter ville jag ta livet av mig, men vad kan man förvänta sig av en film som handlar om ett gäng kompisar som blir indragna i ett psykotiskt drama som har med asiatisk snuff-porr att göra?

Postad

Meet the Spartans, såg den igår, fy fan vilket skräp. I särklass den sämsta film jag sett senaste åren. Svenska dagbladet sammanfattar den rätt bra:

Så torterande ledsam att jag kände mig som figuren i Edward Munchs Skriet i en halvtimma efteråt. Och, nej, detta är inte ens en bakis-rulle. Köp hellre en påse nachochips med en död mus i.
Postad

Jag tittade på cirka 15 minuter av Meet the spartans sen gav jag upp, jag kände mig inte motiverad nog för att sitta och plåga mig igenom något som inte alls fångade mitt intresse.

En annan film jag inte heller gillade så skarpt var "2 days in Paris", jag hade inte alltför höga förhoppningar om den, men inte ens det stoppade mig från att bli besviken.

Postad

Faktum är att jag tycker det här är en av dom svåraste trådar jag sett att besvara.

Vissa filmer är nåt som finns inga ord usla, men man garvar ihjäl sig åt dom, såman får utan minsta tvekan ut nåt av dom. Andra, exempelvis Godzilla 2000, Super Mario Bros, Swingers & Blues Brothers 2000 är bara väldigt intetsägande.

Ytterligare en hel hög andra är gärna dåliga på ett eller annat område, men bra/underhållande på nåt annat som gör att man minns dom. Bra exempel är Fortress 2 & en hel hög muggiga zombiefilmer i lägre klassen.

Både halvfabrikaten & dom spärr-usla skriver raskt ut sig från en sån här lista för att dom faktiskt är jävligt kul (på sina sätt), så då återstår dom intetsägande.

Men hur bövelen avgör man vilken av en hel hög filmer som är mest intetsägande & därför inte ens kan ge ett garv?

Det är ju inte precis som att det är brist på dom.

En sak är givetvis att försöka lista den film som gjort en mest pissed av någon anledning.

Men den har ju bevisligen gett NÅGONTING i vart fall?

Ta mig som exempel. Jag avskyr Titanic. Trots det så älskar jag slutet. Det håll helt enkelt inte att sitta två timmar & glo på slipprigt kärleksdravvel innan något kul hände när jag hellre ville hem & leka skottkärra med tjejen.

Men den gav mig bevisligen något eftersom det fanns element jag gillade, & det är svårt att faktiskt ranka losers från en genre jag alltid avskytt & därför inte förstår.

Men sen har vi Swingers.

Jag har aldrig listat den filmen som en helt mongo film för att jag aldrig kan minnas den.

Den var en av dom segaste film-as jag sett & gav mig absolut ingenting.

Den var som att äta papper utan varesig salt eller ketchup.

Men med handen på hjärtat...hur många rullar är inte sånna? Hur många finns det inte som helt försvinner i perifering trots att dom defenetivt platsar på en sån här lista?

Hur kan man säga att exempelvis Blues Brothers 2K är sämre än Swingers eller Americanska Godzilla?

Aldeles för många inlägg i sånna här listor brukar vara av folk som antingen inte förstår filmerna, inte gillar genren, eller, ibland som helt enkelt vill visa sig duktiga & rabblar tekniska klyschor dom inte ens förstår & kan argumentara för.

Sånna här listor ger mig betydligt oftare mer tips om filmer jag faktiskt vill se än direkt avskräcker mig.

Smak är en svår sak att generallisera.

Postad

Det är som sagt väldigt svårt att lista de sämsta filmerna. Har försökt se på några filmer som legat på bottenlistan på imdb och har förvånansvärt ofta gillat filmerna (bl.a. Surf School ;P).

Men den värsta skitfilmen jag sett de senaste åren är Death Sentence http://imdb.com/title/tt0804461/ . Våld utan någon mening, ingenting för mig.

Postad

Hej hopp! Jag har sett en hel del dålig film i mina dar. Här är några av dom. "Manos - Hands of Fate", en charmig gammal film med den oförglömliga Torgo. Den är komiskt dålig. Sen har vi "Full Frontal", en film jag avskyr mer än nåt annat. Den gör mig arg. Värdelös och försöker vara annorlunda och nyskapande. Blä säger jag. Sen såg jag nyligen "Five across the eyes" En riktig amatörfilm. Och alla filmskapare i forumet lär rysa nu, DOM ANVÄNDER AUTOFOKUS! Det borde vara dödsstraff på sånt. Har sett så många dåliga filmer, så jag vet inte vilka mer jag ska nämna. Troll 2, Grease 2, Darkwolf, Midget Kung Fu, Jesus Christ-Vampire Slayer...the list goes on. Se ingen av dessa. Möjligen Manos, den är rätt komisk.

Postad

Det är nog fan tro´t om inte Epic Movie var den absolut mest menlöst värdelösa film jag nånsin sett till dax dato...

sEPtIC Movie är den enda "komedi" jag någonsin sett (vad jag minns) som inte gett mig ett enda skratt nånstans. Vissa saker var ju för Hin Håle bara rena återspelningar!

Isch

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...