Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har nyss skaffat mig Adobe After Effects och är inte så duktig än men jag lär mig fort. För mitt filmprojekt behöver jag någon som blir skjuten i huvudet. För att visa ungefär hur jag vill ha det visar jag en video:

Jag lär mig bättre om jag ser en videotutorial men om inget sådant finns om denna effekt så går det bra med texttutorial. Jag har letat i flera dagar efter en sån tutorial men hittar ingen. Antingen är sidan nerlagd eller så är tutorialen dålig.

Postad

Har testat sidan med både IE och Mozilla, jag har XP. Funkar inte, men håller på och laddar ner safari nu så vi får hoppas det funkar :P

Postad

haha a det kan jag förstå det är ju hel knäppt det här. Har aldrig stött på något sånt här innan. inte i ens närheten asså att en hel sida inte funkar.

det är väl bara att leta på internet och försöka forska fram nått.

Abbe

Postad
Har varit inne på videocopilot men den sidan kommer inte upp. Trodde att sidan var nerlagd eller nåt sånt.

Har samma problem, men för alla andra funkar den! FAN VA SKÖNT ATT JAG INTE ÄR DEN ENDA

Du har telia va? jävla dynga. Flera sidor jag inte kan komma in på, tex mina favorit porrsidor! haha skoja. Nej men som filezone tex

Postad

ni menar att telia har bannat videocopilot??? själv sitter jag på Bahnhoff just nu och det fungerar sketabra...

Ni må ju ringa telia och fråga varför isånnafall... det där är ju guldresurs för aftereffects-användare och har inget med olagligheter att göra vad jag vet (om man nu inte har ae som piratkopia vill säga, men det är ju inte Kramers fel).

Postad
ni menar att telia har bannat videocopilot??? själv sitter jag på Bahnhoff just nu och det fungerar sketabra...

Ni må ju ringa telia och fråga varför isånnafall... det där är ju guldresurs för aftereffects-användare och har inget med olagligheter att göra vad jag vet (om man nu inte har ae som piratkopia vill säga, men det är ju inte Kramers fel).

http://sweclockers.com/nyhet/7479-dispyt_mellan_telia_och_cogent_orsakar_problem_pa_internet/

Där är svaret.. Och ja ring telia de hjälper nog -_-

Åk till usa och lös problemet i stället.. De i Usa kan inte spela WOW så MOHAHAHHA(inte för jag spelar men, få stopp på tramset) :D alla nördar där.. Surfar bakom proxy nu så :)

Postad
http://sweclockers.com/nyhet/7479-dispyt_mellan_telia_och_cogent_orsakar_problem_pa_internet/

Där är svaret.. Och ja ring telia de hjälper nog -_-

Åk till usa och lös problemet i stället.. De i Usa kan inte spela WOW så MOHAHAHHA(inte för jag spelar men, få stopp på tramset) :D alla nördar där.. Surfar bakom proxy nu så :)

Oh jävlar, det var som fan. hade aldrig kunnat tänka mig att problemet är så stort. Får väl nog ringa Telia, annars får jag vackert vänta ut tills problemet är löst.

• 2 veckor senare...
Postad

Stämmer bra det. Sidan funkar nu för mig också, troligtvis för att Telia löst sina problem med Cogent. Bra sida med bra tutorials, han förklarar skitbra. Har nyligen lärt mig göra Demon Face Warp, ganska nöjd över resultatet. Men han har olika mappar med blodeffekter och rök och sådant, det kan man köpa från hans hemsida. Är det någon sorts Plug-Ins eller...? Vet någon var jag kan få tag på Plug-Ins gratis?

Postad

det är inte plugins det är enskilda filer ofta QT. Blodeffekterna från videocopilots hemsida är jätte bra för dom maskar sig själva. asså den svarta bakrunden tas bort atomatiskt :) . Annars kan du gå till detonationfilms.com och ladda ner gratis blod, muzzle flashes och sprängningar gratis. dom funkar helt ok även om det ibland kan vara lite klurigt att få bort bakrunden från deras blodeffekter

Abbe

Postad

Mmja, Detionationfilms går väl an antar jag men funderar ändå på att köpa från Videocopilot, riktigt bra effekter där. Nåja, jag har fått svar på allt jag behöver, tack för all hjälp.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...