Rasty Postad 19 mars 2008 Postad 19 mars 2008 Jag har nyss skaffat mig Adobe After Effects och är inte så duktig än men jag lär mig fort. För mitt filmprojekt behöver jag någon som blir skjuten i huvudet. För att visa ungefär hur jag vill ha det visar jag en video: Jag lär mig bättre om jag ser en videotutorial men om inget sådant finns om denna effekt så går det bra med texttutorial. Jag har letat i flera dagar efter en sån tutorial men hittar ingen. Antingen är sidan nerlagd eller så är tutorialen dålig. 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 19 mars 2008 Postad 19 mars 2008 Då har du inte letat tillräckligt, kolla här ska du få se http://www.videocopilot.net/tutorials.html?id=47 där kan du även köpa blod splatt och diverse eller så kan du gå hit http://www.detonationfilms.com/UnitK.htm och ladda ner gratis blod splatt inte lika bra som videocopilots fast gratis :P Abbe 0 Citera
Rasty Postad 19 mars 2008 Författare Postad 19 mars 2008 Har varit inne på videocopilot men den sidan kommer inte upp. Trodde att sidan var nerlagd eller nåt sånt. 0 Citera
Rasty Postad 19 mars 2008 Författare Postad 19 mars 2008 Nepp, funkar inte. Var hemma hos en polare för en timme sen och där funkade inte sidan heller. Funkar den för er? 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 19 mars 2008 Postad 19 mars 2008 ja jag håller på att titta på flera olika tuts från videocopilot just nu... men vad använder ni för webbläsare och vad för os? Jag har xp och använder apples safari testa det http://www.apple.com/safari/download/ eller mozila firefox. Abbe 0 Citera
Rasty Postad 19 mars 2008 Författare Postad 19 mars 2008 Har testat sidan med både IE och Mozilla, jag har XP. Funkar inte, men håller på och laddar ner safari nu så vi får hoppas det funkar :P 0 Citera
Martin Öberg Postad 19 mars 2008 Postad 19 mars 2008 Konstigt, funkar hos mig med...låter riktigt skumt det där. 0 Citera
Rasty Postad 19 mars 2008 Författare Postad 19 mars 2008 Sidan funkar inte överhuvudtaget. Fasiken! 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 19 mars 2008 Postad 19 mars 2008 men det här är ju helmysko. du kan i huvud taget inte komma in på http://www.videocopilot.net/ eller? du saknar inte nåra plugins som typ java eller flash... även om detta inte borde påverka. Detta måste grävas djupare. Hmm Abbe 0 Citera
Rasty Postad 19 mars 2008 Författare Postad 19 mars 2008 Frågade några på msn om sidan funkar för dem och det gjorde det. Shit, känner mig utstött nu :/ 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 19 mars 2008 Postad 19 mars 2008 haha a det kan jag förstå det är ju hel knäppt det här. Har aldrig stött på något sånt här innan. inte i ens närheten asså att en hel sida inte funkar. det är väl bara att leta på internet och försöka forska fram nått. Abbe 0 Citera
Rasty Postad 19 mars 2008 Författare Postad 19 mars 2008 Nåja, förr eller senare måste sidan gå igång. Tack för hjälpen grabs :P 0 Citera
megawatti Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 Har varit inne på videocopilot men den sidan kommer inte upp. Trodde att sidan var nerlagd eller nåt sånt. Har samma problem, men för alla andra funkar den! FAN VA SKÖNT ATT JAG INTE ÄR DEN ENDA Du har telia va? jävla dynga. Flera sidor jag inte kan komma in på, tex mina favorit porrsidor! haha skoja. Nej men som filezone tex 0 Citera
torrone Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Samma problem på båda mina datorer... Är det telia?? 0 Citera
jmalmsten Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 ni menar att telia har bannat videocopilot??? själv sitter jag på Bahnhoff just nu och det fungerar sketabra... Ni må ju ringa telia och fråga varför isånnafall... det där är ju guldresurs för aftereffects-användare och har inget med olagligheter att göra vad jag vet (om man nu inte har ae som piratkopia vill säga, men det är ju inte Kramers fel). 0 Citera
megawatti Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 ni menar att telia har bannat videocopilot??? själv sitter jag på Bahnhoff just nu och det fungerar sketabra... Ni må ju ringa telia och fråga varför isånnafall... det där är ju guldresurs för aftereffects-användare och har inget med olagligheter att göra vad jag vet (om man nu inte har ae som piratkopia vill säga, men det är ju inte Kramers fel). http://sweclockers.com/nyhet/7479-dispyt_mellan_telia_och_cogent_orsakar_problem_pa_internet/ Där är svaret.. Och ja ring telia de hjälper nog -_- Åk till usa och lös problemet i stället.. De i Usa kan inte spela WOW så MOHAHAHHA(inte för jag spelar men, få stopp på tramset) :D alla nördar där.. Surfar bakom proxy nu så :) 0 Citera
Rasty Postad 24 mars 2008 Författare Postad 24 mars 2008 http://sweclockers.com/nyhet/7479-dispyt_mellan_telia_och_cogent_orsakar_problem_pa_internet/ Där är svaret.. Och ja ring telia de hjälper nog -_- Åk till usa och lös problemet i stället.. De i Usa kan inte spela WOW så MOHAHAHHA(inte för jag spelar men, få stopp på tramset) :D alla nördar där.. Surfar bakom proxy nu så :) Oh jävlar, det var som fan. hade aldrig kunnat tänka mig att problemet är så stort. Får väl nog ringa Telia, annars får jag vackert vänta ut tills problemet är löst. 0 Citera
jmalmsten Postad 25 mars 2008 Postad 25 mars 2008 å tusan... konspirationen var alltså så total... då kanske ett tele-samtal från en stackars gräsrots-individ inte gör större skillnad... 0 Citera
Rasty Postad 3 april 2008 Författare Postad 3 april 2008 Stämmer bra det. Sidan funkar nu för mig också, troligtvis för att Telia löst sina problem med Cogent. Bra sida med bra tutorials, han förklarar skitbra. Har nyligen lärt mig göra Demon Face Warp, ganska nöjd över resultatet. Men han har olika mappar med blodeffekter och rök och sådant, det kan man köpa från hans hemsida. Är det någon sorts Plug-Ins eller...? Vet någon var jag kan få tag på Plug-Ins gratis? 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 3 april 2008 Postad 3 april 2008 det är inte plugins det är enskilda filer ofta QT. Blodeffekterna från videocopilots hemsida är jätte bra för dom maskar sig själva. asså den svarta bakrunden tas bort atomatiskt :) . Annars kan du gå till detonationfilms.com och ladda ner gratis blod, muzzle flashes och sprängningar gratis. dom funkar helt ok även om det ibland kan vara lite klurigt att få bort bakrunden från deras blodeffekter Abbe 0 Citera
Rasty Postad 4 april 2008 Författare Postad 4 april 2008 Mmja, Detionationfilms går väl an antar jag men funderar ändå på att köpa från Videocopilot, riktigt bra effekter där. Nåja, jag har fått svar på allt jag behöver, tack för all hjälp. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.