Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Wall-E som ni kanske har last har fatt valdigt bra kritik.

Jag tyckte den var javligt bra som barnfilm o vuxenfilm. Vissa saker e litet monotont, men det e verkligen imponerande hur Pixar skapar liv i "doda robotar".

Rent visuellt sa ar den magnifik.

Postad

Hoppas man slipper sjuka... En kollega fick resultatet på en läkarundersökning via telefon förra året och det visade sig vara TWAR. Order: Åk till doktorn OMG och få antibiotika. Doktorn, som för övrigt hade bilder på på väggarna med alla kända patienter han haft genom åren (Steven Segal, Sean Connery, Don Johnson mfl) tittade på kollegan i 2 minuter och skrev ut ett recept plus gav honom medicin. 10 lax fattigare...

Tur vi har försäkring via firman.

Otur är att Adobe huvudkontor ligger i San José - by FAR den tråkigaste staden i jag någonsin besökt...

/Max

• 3 veckor senare...
Postad

I like WALL*E! Soet soet soet, den gulligaste filmen pa mycket lange. Den ar nastan lika bra som Finding nEmo Alla som har sett 2001 a space odyssey kommer ha 'a'nnu roligare sa preppa med den medans ni vantar.

Postad
I like WALL*E! Soet soet soet, den gulligaste filmen pa mycket lange. Den ar nastan lika bra som Finding nEmo Alla som har sett 2001 a space odyssey kommer ha 'a'nnu roligare sa preppa med den medans ni vantar.

och vi väntar fortfarande på svensk premiär...

heck... jag väntar fortfarande på en engelsk-talande visning av Kung Fu Panda :x

Postad

Jag är så sjukt nära att linda in mig i en massa svart tyg och sen gå loss på biostaden i Östersund ála ninja bara för att roffa åt mig Wall*E figuren av papp som dom har där... My precious... [insert väsande, flåsande andetag här]

Postad

Det finns tydligen en HD-version med svensk text ute nu. Bajs åt sena svenskapremiärer. Nu kommer jag säkert vara sist med att se den eftersom jag väntar till bion!

Postad
och vi väntar fortfarande på svensk premiär...

heck... jag väntar fortfarande på en engelsk-talande visning av Kung Fu Panda :x

Jag kan forsta att det e lite drygt, var det 5e september den hade premiar i Sverige? Det ar ju helt sjukt lange... Jag hade inte kunnat lega pa topp aven om jag anstrangt mej i Sverige, speciellt inte nar "Superbad' overstatts till "Supersugen" (OMG) men man far ju byta bort lite annat av a bo i USA, tex rationalla m'a'nniskor :) BTW, Walle paminner sa SJUKT mycket om E.T!

Postad

Usch.....

Håller på med en 3D-animeringskurs just nu. Och den har gjort mig grovt skadad. Kan inte se på den där teasern utan att nästan kräkas när jag tänker på allt jobb som är nedlagt, fyyyyy faaaaaan. Och Wall*E sen....

Nej, 3D-animering är inget för mig, den saken är säker. Mer pill får man leta efter.

Postad

Såg Wall*E för bara några dagar sen, tycker att många referenser till 2001 är rätt, nästan ingen dialog i nästan 30 minuter, vilket är väldigt likt 2001 men fortfarande så händer det saker istället för den något sega "pan & scan" grejen som kubrick gillar så väldigt mycket.

väldigt bra film föresten, man.. blir nästan lite kär i den :)

• 1 månad senare...
Postad

Såg den med 5-åringen idag. Jag njöt mer än henne. Fantastiskt bra film, otroligt snygg och grymt bra ljud.

Plus en riktigt rolig kortis innan.

Pixar (not Disney) rules.

/Max

Postad

Verkar bara gå på svenska på de flesta ställen. Kan förvisso förstå dem att spara in pengar genom att bara köpa in en version när det ändå inte är så mycket dialog. Hur som hellst så gjorde jag det oförlåtliga och gick jag och såg den på Svenska igår. och den var...

...underbar! Älskade den verkligen och håller den lika bra andra gången så är det bland mina favoritfilmer! Och det är trots att jag såg den på svenska! Vi var fyra personer med medelålder 22 som satt mitt bland en hel bunt barn med föräldrar. är nog säker på att vi dem som skrattade högst och grät mest.

Det är rätt otroligt hur snygg den var, både i ljud och bild. Se den!

Postad
Verkar bara gå på svenska på de flesta ställen. Kan förvisso förstå dem att spara in pengar genom att bara köpa in en version när det ändå inte är så mycket dialog. Hur som hellst så gjorde jag det oförlåtliga och gick jag och såg den på Svenska igår. och den var...

...underbar! Älskade den verkligen och håller den lika bra andra gången så är det bland mina favoritfilmer! Och det är trots att jag såg den på svenska! Vi var fyra personer med medelålder 22 som satt mitt bland en hel bunt barn med föräldrar. är nog säker på att vi dem som skrattade högst och grät mest.

Det är rätt otroligt hur snygg den var, både i ljud och bild. Se den!

Och jag som kände mig missanpassad när jag var 15 och gick och såg varulvskaninen bland barn, föräldrar och någon gubbe som antingen var efterbliven eller psykist skjuk som satt och gav konstiga kommentarer om allting, bland annat när Grommit krockade in i melonerna så han blev alldeles kladdig "nämen usch vad äckligt, fyyy" sa han och någon vuxen som satt bredvid honom förklarade att det inte alls var äckligt... jag satt brevid honom, smått irriterande efter ett tag :p

Postad

Såg den igår, Engelsk version, älskade den :-)

Första gången någonsin jag faktiskt blivit imponerad av ljudet på en animerad rulle åsså! I stort sett alltid tidigare så har skaparna struntat i "ovikktiga" saker som ambiance & rumsklang, sannolikt eftersom vissa ¤%# rövnyllen gärna säger att "tecknad film inte behöver det". Jävla skitsnack. Ben Burrt for the win :-)

Kaninfilmen innan var en höjdare åsså! Hoppas den kommer mä på DVD:n.

Postad

Bröt elfte budordet idag och såg den jag med... på svenska... i kort drag: :e

---

Kan inte komma ihåg när jag såg en så bra disney-film på bio senast... Nemo såg jag på datorn... Toy Story tror jag var på lånad VHS... ehhh... hmmm... ???... o.o ... Lejonkungen??? inte sedan lejonkungen alltså? Det tog 14 år bara... Fasst det är ju svårt att låta Disney ta äran... det är ju Pixar som står för storheten... det är Pixars film, inte Disney... På samma vis som att bara för att det står disney på ghibli-filmernas dvd-lådor så betyder det inte att dom medverkat till stordåden...

• 2 veckor senare...
Postad
Hum, verkar finnas ett visst Disney-hat här.....?? :h

nja... men det bottnar mest i en enorm besvikelse när det gäller Disneys ständigt nedåtgående kvalitets-krav i deras filmer. Ett klart fall av "det var bättre förr"-mentalitet finns nog hos oss som tappat förtroendet för den gammla jätten. Det fanns ju en tid då varje ny Disney-producerad film verkligen kunde kallas state of the art, nyskapande och klassisk. Nu är det ungefär som i sverige där Göta Kanal 2 står i samma klassiker-fack som Picassos Äventyr... Disney producerar nu halvgenomtänkta filmer och uppföljare som per automatik får klassiker-status på DVD-utgåvorna utan egentlig motivation.

ja, jag vet... Vad vore Pixar utan Disney... men just nu... vad vore Disney utan årliga tillskottet från Pixar och på senare tid även Ghibli som dom kan sätta sin Disney-stämpel på? Om Pixar och Ghibli istället skulle gå till MGM eller Fox eller liknande så skulle det se jävligt fattigt ut på Disneys planer.

Det var bättre förr och det är sämre nu än någonsin förut... Nu ska jag gå och gnälla på samtiden i äkta Olson anda! Grummelmummel...

Tjo på er!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...