Gå till innehåll

Skrikande monster/människo-ansikte? HUR?


Taste FX

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag håller på att spela in en film. I filmen ska den onde killen (som är en klon av den andre få sitt ansikte att likna ett monsters ansikte när han skriker!

 

 

OBS! Jag använder mig av, sqirl morph, FXhome Effectslab, adobe premiere pro och adobe photoshop 2 elements OBS!

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt Snyggt!

I AE så använder de Lugify tool och Stabilize motion jag har dock ett problem då skådespelarna ofta rör sig mycket och det blir kamerar rörelser osv så blir det väldigt svårt att stabilizera bilden med Stabilize motion. Jag försöker då att tracka och lägga det på ett null object och lägga lugify tool på ett adjustment layer men den biter inte alls på lugify den står bara kvar i samma position dock följer färgen och allt med som det ska. Kan man lösa dett på något sätt eller finns det en annan effekt i AE som man kan nå samma deformerade resultat med?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...