Wilhelm Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 http://hem.bredband.net/b302102/hand.jpg Jag gjorde denna för att öva mig lite i AE. Ska göra en liknande med rörliga bilder sen. Kameran på stativ... En bild när handen ligger på golvet och sen en bild på bara golvet. två lager i AE och maska bilden på bara golvet så att den ligger över bara nedre delen av handen. Sen googla med sökordet "meat" och maska till och vrida så att den ser bra ut. Så gick det till. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Ett gammalt hederligt trick!! Så länge det är still bilder är det ganska lätt att få trovärdigt, utmaningen blir om armen eller kameran rör sig.. Keep up the good work! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufabulum Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 o sen hjälper det o veta lite anatomi också, till exempel att handleden består av 2st ben.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Och blod... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Posted July 26, 2004 Author Share Posted July 26, 2004 jo.. jag vet... en man får ta vad man hittar. Blod ja :) det får det bli i nästa expriment. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufosxm Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Det blir upp till dig att göra nästa Addams Family-film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Posted July 30, 2004 Author Share Posted July 30, 2004 :) kanske det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johangustav Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 det var snyggt gjort ! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fagerhultarn Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Säger som dom andra att de saknar blod (eller att de glänser som vätska). De ser för stelt ut med den avkappade delen. Kolla noggrant på skuggorna, tycker du borde satt ditt en liten skugga mellan handen och golvet. Perspektivet ser lite off ut med insidan, om du förstår vad jag menar. Fast det kanske är bara jag som tycker de? De tror jag är dom största delarna som gör att de inte riktigt ser realistiskt ut. Ett tips till nästa gång är att kolla på referens material på en avkapad hand m.m (finns flera filmer där de kapar händer) och glöm inte att kolla hur ljuset är i den bild du ska göra om. Traggla på med det så ska du se att de blir riktigt bra till slut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabies Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 jag tycker det va cleant utan blod 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts