premierepro Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Jag ska bygga en boom pole (elr nu vad det heter). Va kan man använda för material? 0 Citera
DDeridex Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Du menar en ljudbom för att fästa en mic på eller? 0 Citera
thesnowboarders Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Jag ska bygga en boom pole (elr nu vad det heter). Va kan man använda för material? Jag vet jag vet! Jag har faktiskt byggt en sådan och har den liggandes hemma. Helt utfällande är det 2 meter ungefär. Köp en sån painter pool (kommer ine på namnet) en sådan man sätter på en rulle på en stång iaf. Sen så tar du en mikhållare och sätter fast där framme (svårt att förklara) och voila, klart. Länkar även bild --> http://ThaBlondie.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTEwOTU2NTUyMiZ0PTExOTI4MzEyMDEmY3VycmltZz0yNQ== Dock infälld.. Ursäkta att jag skriver så slarvigt.. /Oscar 0 Citera
Octavianus Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Du kan ta ett gammalt fiskespö också, är det ett långt metspö så är det bara ta bort de yttre delarna, så blir den stadig, eftersom de inre delarna är tjocka och stabila. 0 Citera
thesnowboarders Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Men en painter poole är mycket starkare och gungar inte upp och ner som ett fiske spö. 0 Citera
Octavianus Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Men en painter poole är mycket starkare och gungar inte upp och ner som ett fiske spö. Förvisso, men den e bra mkt kortare, och sen tar man vad man har. jag har ett hemma jag hittade i en bod, blir en fem meter totalt, bra vid vissa situationer. 0 Citera
music Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 709059 Det förträffliga julavaruhuset. 4 meter teleskopskaft 169 kronor. Tyvärr inte på postorder. 0 Citera
DDeridex Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Jag och en lärare har faktiskt precis byggt en reservbom av ett metspö från Clas i sjön. Spöt kostade 69:- och skruven för att fästa micfästet 2:-. Dessutom gick det åt lite epoxy att fästa skruven i röret med men det hade vi redan. Vi gjorde helt enkelt så att vi plockade bort de 3 klenaste sektionerna på spöt, körde in skruven i röret, limmade fast med epoxy, på med en distansmutter och vips en bom är född. Vi har testat den med en trådlös mic som väger en del och det funkar bra men bommänniskan bör då inte ha lätt för att få mjölksyra. Om jag kommer ihåg och intresse finns kan jag ta ett par bilder av den på jobbet imorgon. 0 Citera
thesnowboarders Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 709059 Det förträffliga julavaruhuset. 4 meter teleskopskaft 169 kronor. Tyvärr inte på postorder. Hmm, på hemsidan säger dem att den är 2,4 meter lång. 0 Citera
music Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Hmm, på hemsidan säger dem att den är 2,4 meter lång. Det går att klick ner en rad till 4 m 0 Citera
Octavianus Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 det fina med att använda ett metspö, är att det naturligt finns öglor att trä sladden igenom, om man nu vill det. Är iofs inte så svårt att tvinna den runt istället. 0 Citera
DDeridex Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 det fina med att använda ett metspö, är att det naturligt finns öglor att trä sladden igenom, om man nu vill det. Är iofs inte så svårt att tvinna den runt istället. Kör man med sladd för man den genom röret på spöt. Inget tvinnande eller annat krångel. 0 Citera
Octavianus Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 Kör man med sladd för man den genom röret på spöt. Inget tvinnande eller annat krångel. hmm, det kanske man gör, tänkte aldrig så långt. 0 Citera
Stefan_holst Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Det går att klick ner en rad till 4 m var hittar man denna på julas hemsida? 0 Citera
EvilElvis Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 var hittar man denna på julas hemsida? Sök på produktnumret ovan, och välj 4m i dropdownen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.