Gexmeister Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 En konst/experimentfilm jag gjort för min Rörlig Bild B-klass i skolan. Filmen handlar om ideer, och hur även de dåliga ideerna kan vara värda att bevara i viss mån. Den kompinerar live action med animation. Tidsbrist rådde när jag gjorde denna, p.g.a av att den film som jag från början skulle gjort visade sig vara kass. Genre: Konst/Experimentfilm Längd: 01:28 Youtube: 0 Quote
_nemo_ Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 Mja, points for trying ;) Utveckla den lite och lägg ner lite mer tid sen på speciellt animationerna. Musiken från Amelie är fortfarande grymt bra dock =) 0 Quote
Octavianus Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 va en del bra idéer, som du tyvär inte alls förvaltade så bra som du kunde. Nu va det bara massa ihopklippta grejer. Men gör ngn form av story eller så, så kan det nog bli jädrigt bra, lagom bra gjorda anmeringar. 0 Quote
Gexmeister Posted February 3, 2008 Author Posted February 3, 2008 Jo, som sagt hade jag tidsbrist, men jag funderar på att göra en bättre version av den med bättre kamera, och renare animation. Som det var då hade jag ca tre kvällar på mig att göra den. Men någon story ska det inte ha, det var aldrig meningen. Det är ju en konstfilm. Men tack för tipsen! 0 Quote
Octavianus Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 ok, tycker dock verkligen inte du ska ha "renare" animationer, då sabbar du hela grejen. Det ska vara det där ruffa, slarviga stuket på, det va därför det fungerade så bra. Aja, du gör som du vill, men försöker du få det för snygg blir det nog som en sur och söndertrampad räkmacka bara, dvs inte okej. 0 Quote
Nicke_92 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Helt ok animationer, men idén är från stenåldern, kom på något eget. Hade varit bättre med en stilla kamera och starkt ljus som inte flackar. 0 Quote
rsh Posted February 10, 2008 Posted February 10, 2008 Kanske skulle ställt in ljuset så att det var samma vid animerat/icke-animerat. 0 Quote
Joel.N Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Och???;;;;???? Kass!!!! -Och sätt kamerajäveln på stativ nästa gång 0 Quote
Recommended Posts