Jump to content

Recommended Posts

Posted

En konst/experimentfilm jag gjort för min Rörlig Bild B-klass i skolan.

Filmen handlar om ideer, och hur även de dåliga ideerna kan vara värda att bevara i viss mån.

Den kompinerar live action med animation.

Tidsbrist rådde när jag gjorde denna, p.g.a av att den film som jag från början skulle gjort visade sig vara kass.

Genre: Konst/Experimentfilm

Längd: 01:28

Youtube:

Posted

Mja, points for trying ;) Utveckla den lite och lägg ner lite mer tid sen på speciellt animationerna.

Musiken från Amelie är fortfarande grymt bra dock =)

Posted

va en del bra idéer, som du tyvär inte alls förvaltade så bra som du kunde. Nu va det bara massa ihopklippta grejer. Men gör ngn form av story eller så, så kan det nog bli jädrigt bra, lagom bra gjorda anmeringar.

Posted

Jo, som sagt hade jag tidsbrist, men jag funderar på att göra en bättre version av den med bättre kamera, och renare animation. Som det var då hade jag ca tre kvällar på mig att göra den. Men någon story ska det inte ha, det var aldrig meningen. Det är ju en konstfilm. Men tack för tipsen!

Posted

ok, tycker dock verkligen inte du ska ha "renare" animationer, då sabbar du hela grejen. Det ska vara det där ruffa, slarviga stuket på, det va därför det fungerade så bra. Aja, du gör som du vill, men försöker du få det för snygg blir det nog som en sur och söndertrampad räkmacka bara, dvs inte okej.