final_cut Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 Ytterligare ett chock-uppslag från Aftonbladet! Filmkrönikan läggs ner...eller läggs på is snarare. Vet inte om programledarna saknar karisma (och ordförråd) eller om det är människorna bakom kameran som inte kan lägga upp programet rätt. http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/article1703552.ab Jag menar, vem kom på tanken att betygsätta en film efter "manus", "skådespeleri", "foto". Jaha, vafan betygsätt regi istället så har ni filmen i ett nötskal. Och sedan ändrade de det hela till "manus", "form", och "regi". Vad fan är "form" då? Ingen filmkrönika är den andra lik, de ändrar på grejer inför varje program! Lägg sedan till onödig fakta om skådisar och regissörer som de ibland kör med och som man lätt kan hitta på nätet så har ni ett program som verkar vara ihopsatt av en bunt fjortisar. Och nu tar de bort Filmkrönikan. I alla fall för tillfället. Alltså filmsverige måste verkligen vara illa ute om man inte ens vet vad man ska göra av ett filmprogram. 0 Citera
Jawo Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 Filmkrönikan blev verkligen dåligt efter dom skaffade fler recensenter än Orvar och Emma. När dom sedan helt gjorde sig av med dom blev det helt katastrofalt dåligt. 0 Citera
Team_fagott Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 Kanske lika bra det. Alternativet är att låta stockholm få producera igen. 0 Citera
D_Odell Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 kan läggas ner... icke bre rubrik. Självklart är de nya programmen sedan 2-3år tillbaka teatrala skitrecensioner. Det var det även när Emma var med i leken som så många verkar gilla. De började prata otroligt övertydligt och konstlat. Orvar, Fredrik och Emma om ej överspelad var bra då de hölls på det naturliga planet. Det hederliga reportaget och intervjuer ska väll inte vara så svårt, men det verkar tydligen det? Jag skickade ett mejl till ombudsmannen för ett tag sedan om, de kunde ta inspiration av Kobra och Babel, som enligt mig håller hög, MYCKET högre standard än filmkrönikan. Men det svaret kom aldrig. 0 Citera
final_cut Postad 25 januari 2008 Författare Postad 25 januari 2008 Förstår bara inte varför Emma och Orvar gick sin väg. Hatar när folk i såna positioner känner att de vill "utvecklas" och/eller behöver nya utmaningar när de i själva verket gör något som närmast kan benämnas som ett drömjobb (inte att det är lätt, men det slår att stå på banden på Electrolux iaf)... Och de kommer inte att få nåt bättre jobb och lär troligen driva runt för resten av livet kända som filmkrönika-Emma & filmkrönika-Orvar. Nu vet jag ju inte varför de gav sig av, men båda gjorde det klart att de tröttnat eller nåt sånt om jag inte minns fel. 0 Citera
final_cut Postad 25 januari 2008 Författare Postad 25 januari 2008 Det kanske skulle funka om de tog bort alla ungdomar med sne lugg och ersatte dem med Fredrik. Sällan folk snackar om honom med tanke på att han också gör bra ifrån sig. Kan i alla fall sin filmhistoria... 0 Citera
Jawo Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 Emma "sparkades" har jag för mig (Munthe borde veta) och Orvar blev väl halvt sparkad. Dvs, dom kom väl inte riktigt överrens om nåt. Dock möjligt att jag minns fel. 0 Citera
Munthe Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 Det var ingen som sparkades. Någon på SVT fick för sig att Filmkrönikan skulle förnyas - för att få bättre tittarsiffror gissar jag. Då gjorde man rockad på programledare och redaktion. Förnyelsen gick väl inte sådär jättebra som man tänkt sig. Att jobba som programledare är ingen heltidssysselsättning där man sitter trygg år in och år ut. Man jobbar säsongsvis och som projektanställd. SVT har haft anställningsstopp sedan mitten av 90-talet. 0 Citera
Eibon Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 bäst med 1. vart helt värdelöst då flera skulle tycka till. 0 Citera
final_cut Postad 25 januari 2008 Författare Postad 25 januari 2008 Bäst vore väl ett program med tre stycken om dessa tre var följande: Orvar, Emma och Fredrik. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.