lilla_farbrorn Postad 14 november 2007 Postad 14 november 2007 Bullet for my Valentine - Tears don't fall http://img266.imageshack.us/img266/5513/bfmvkx7.jpg När den länge planerade storfilmen "The killer älg" gick åt skogen kom jag på att detta gamla projekt låg uppe för allmän beskådan och tänkte på mina undersåtar här på Voodoo Film. (Tilltalar självklart inte dig Pace... sir.) Nån hade säkert höga förväntningar och kan inte lämnas tomhänta. ;) Denna musikvideo gjorde jag som skolprojekt i 2:an på Täby Enskilda Gymnasiums medialinje. Det var mitt första största projekt och kom i kontakt med lite mer avancerade redigeringsprogram och kameror i och med detta. Detta är officiellt det första jag gjorde med After Effects med en del hjälp från detonationsfilms. Detta är tyvärr inte "final cut" så ni kommer märka en hel del småtabbar och en aning flummig klippning men helheten är där. Denna version gjordes för att få feedback och lades upp på en allmän ftp, därför har den nu hamnat på youtube, tyvärr med ryslig ljudkvalité. Längd: 6:18 Kamera: Sony PD-150 Länk till filmen: - tips! sänk volymen. 0 Citera
Nicke_92 Postad 14 november 2007 Postad 14 november 2007 Rätt ok musik och grymt snygg video... simple as that ;) Edit: dock lite flummiga klipp tillagda utöver bandet som spelar (soldaten etc.) 0 Citera
Tomtebo Postad 15 november 2007 Postad 15 november 2007 Helt okej musikvideo farbror! Men jag hade gärna velat sett killer älg alltså :P 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 15 november 2007 Författare Postad 15 november 2007 Tackar för kommentarerna. Nicke, kan du vara mer precis och förklara vad du menar med flummiga klipp? Vi har försökt göra en musikvideo med handling, gillar du inte det eller var det dåligt utfört både tekniskt och berättarmässigt? 0 Citera
fredrikbranting Postad 16 november 2007 Postad 16 november 2007 Det verkar som att nicke inte sätt hela musikvideon. Självklart fattar man handlingen. Jag tyckte den var kanonbra. Hade varit kul att se den i nåt annat än youtubeformat. Jag gillar att ni fått tag i lite äldre militärkläder o vapen. Det hade inte varit lika effektfullt med dagens militärkläder tycker jag. Bra gjort Standard fråga: vad hade ni för kamera? 0 Citera
simonrahnster Postad 16 november 2007 Postad 16 november 2007 Standard fråga: vad hade ni för kamera? Längd: 6:18 Kamera: Sony PD-150 Yeah right? 0 Citera
Mats Findell Postad 16 november 2007 Postad 16 november 2007 Jag är imponerad. Klippen, vinklarna, effekterna. Detta är kanonbra. Musiken tillhör väl inte favorittypen men bilderna ihop med musiken är otroligt bra. Denna pöjk, som vi säger i Dalarna, som gjort detta; filmat, ljussatt, after effects och redigerat detta har verkligen talang för film. Bra gjort. Hoppas att jag får se mer av dina framtida alster. Mats Findell Grängesberg 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 17 november 2007 Författare Postad 17 november 2007 Wow! Tack fredrikbranting och Mats Findell för de uppmuntrande kommentarerna! Kul att ni gillade den. Ja, militärkläderna var verkligen en tillgång och hela setet tillhör faktiskt min pappa som är samlare. Allt utom vapnet (en replika av M1 Thompson Sub-Machine Gun) är autentiskt från andra världskriget. Vi öppnade en faktiskt en av väskorna och fann oöppnad bandage stämplad U.S. Army Aid Packet 1942. Visst är inte resten av musikvideon särskilt tidsenlig eller logisk på det sättet, men det var heller inget vi ville eller hade tid att lägga vikt på. http://img440.imageshack.us/img440/1504/2c80e94279364a95a5259e7sz6.jpg 0 Citera
Flammox Postad 17 november 2007 Postad 17 november 2007 Ska jag vara ärlig har jag inte mycket till övers för själva musiken:) Det bildliga var däremot mycket imponerande. Det tycker uppenbarligen folket på Youtube också ;) Kunde tyvärr inte se hela filmen pga serverfel eller liknande från YT, men det jag såg var riktigt bra! /Anton P.S. Trots att jag bara fick se halva fick man grepp om handlingen. 0 Citera
megawatti Postad 17 november 2007 Postad 17 november 2007 handligen var rikigt snygg. Hade de vart en kortfilm hade de lätt vart den bästa jag sätt hitils! Dock känndes de lite "Vad är de här" När soldaterna kom för första gången.. Hade säkert funkar med fler folk och mycket action runt om kring.. Och de krävs planering och pengar. Så helt klart 10 av 10 0 Citera
Nicke_92 Postad 17 november 2007 Postad 17 november 2007 Tackar för kommentarerna. Nicke, kan du vara mer precis och förklara vad du menar med flummiga klipp? Vi har försökt göra en musikvideo med handling, gillar du inte det eller var det dåligt utfört både tekniskt och berättarmässigt? Det är kalrt jag ska försöka förtdyliga det jag menade om du inte förstod, visst gillar jag handling, men klippen ser ibland lite oseriösa ut, jag tycker personligen det framför allt blivit snyggare med lite lägre mättnad och högre gamma. Det känns lite konstigt med de klippen bara för att man jämför med bullet for my valentine klippen tror jag, hoppas du förstod annars får du gärna fråga om du vill att jag ska förtydliga ytterligare på någon speciell punkt. Edit: har ändrat mig på den där punkten med färg och sånt när jag såg den igen, det var ungefär så jag ville att det skulle se ut :P 0 Citera
Octavianus Postad 17 november 2007 Postad 17 november 2007 va rätt snygg video. Bra jobbat. Dock så hade jag velat ha lite skönare klipp och lite mer coolhetsfaktor, när ni filmade bandet. Ibland lyckades ni, som i solot tex. Men ibland blev det rätt trist. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.