andersvideon Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 Hej! Kolla gärna min film som ja skickade in till en festival. Vill ha lite kommentarer av er också. Tack! -Anders- http://www.youtube.com/watch?v=mLUqI_0eZIk 0 Quote
Nicke_92 Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 tyvärr, men har sett samma idé i annat utförande förut, flera gånger... 0 Quote
andersvideon Posted October 24, 2007 Author Posted October 24, 2007 Det har jag också.. Men i början av "karriären" är man inte så kreativ som man skulle vela vara. 0 Quote
Nicke_92 Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Det har jag också.. Men i början av "karriären" är man inte så kreativ som man skulle vela vara. enligt min åsikt så kan du hellre göra någonting dåligt men eget än att sno någon annans idé, men det är min åsikt det... 0 Quote
andersvideon Posted October 24, 2007 Author Posted October 24, 2007 Visst e det bäst att göra något helt eget. Det håller jag med om. Men i denna branch "härmar" man ofta andra eftersom de flesta grejjerna har någon redan kommit på. Jag har inte stulit någons idé men jag har fått inspiration av att ha tittat på liknande videon. Har aldrig sett en likadan som min men liknande har jag sett. 0 Quote
Octavianus Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 jag tycker den va riktigt bra gjord för att vara en nybörjar film. Visst, den va ju inte så inovativ, men vad är å andra sidan det. Det mesta som görs är ju bara upprepningar och andra tolkningar av en och samma idé. Fortsätt i samma stil du. Mkt bättre att göra ngt, även om ngn annan har gjort det innan, än att bara sitta framför datorn och gnälla över andras verk. 0 Quote
vilcans Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 Jag ser inget problem med att ta en gammal idé och göra något eget med den. Det händer hela tiden. Ibland blir det bättre än de tidigare versionerna, och då är det ju bra. Just den här måste jag tyvärr säga inte var speciellt bra. Rytmen låter lite otajt, så det blir inte så musikaliskt. Ett stort plus för längden dock. Den är inte för lång. 0 Quote
Mega99 Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 enligt min åsikt så kan du hellre göra någonting dåligt men eget än att sno någon annans idé, men det är min åsikt det... Och enligt min åsikt ska alla som skriver på internet veta att man har stor bokstav i början på varje mening.. Allvarligt talat, du kan inte "äga" en idé- Självklart kan du "äga" en plan eller en teori (som microsoft patentskyddar varenda sak som är möjligt att genomföra här i världen), men själva grundidén är fri. Vill jag göra en film om en övervuxen apa vid namn Bing Bong som löper amok i New York så får jag göra det, apidén (grundidén) är inte min egen men alla grundidéer är så att säga "allmän ägedom". 0 Quote
Nicke_92 Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Och enligt min åsikt ska alla som skriver på internet veta att man har stor bokstav i början på varje mening.. Allvarligt talat, du kan inte "äga" en idé- Självklart kan du "äga" en plan eller en teori (som microsoft patentskyddar varenda sak som är möjligt att genomföra här i världen), men själva grundidén är fri. Vill jag göra en film om en övervuxen apa vid namn Bing Bong som löper amok i New York så får jag göra det, apidén (grundidén) är inte min egen men alla grundidéer är så att säga "allmän ägedom". Jo, (stor bokstav) men jag tycker inte det är kul att kolla på kloner av filmer jag redan sett, förutom parodier såklart, lag eller inte, stöld eller inte, det är inte kul med filmer som liknar varandra för mycket. Till dig som har gjort filmen så kan jag säga att det inte är dig jag klagar på i detta inlägg, utan jag bara svarar Mega99 så han får rätt uppfattning om min åsikt gällande filmer som liknar andra filmer. 0 Quote
Recommended Posts