Jump to content

Recommended Posts

Posted
Någon som har gått Medieproduktion i Falun? Vad kan sägas om den?

msåte bara säga att jag ska gå mediagymnasium i falun (om jag kommer in) :)

kul med fler falumänniskor här, för jag antar att du är från falun om du är intresserad av mediaproduktion i falun?!

edit: nehej, du var från gävleborg, vart det nu ligger...

Posted

Ah, kul. Jag går på högskolan i Gävle just nu och jag kan hålla med om att det inte finns något bra alternativ för media här. Mediekommunikation och Creative Computer Graphics är så nära man kommer, men det är inte riktigt vad jag är ute efter.

Jag kollar läget lite bara så att man har en eventuell backupplan till nästa höst ifall det skiter sig någonstans längs vägen.

Posted

Jag kanske har gammal information men...

JAg läste Rörlig bild på Faluns medieprogram och hade där en lärare som heter Ninni, Hon flyttade senare över till högskolan och om hon är kvar så får ni en väldigt bra och kompetent lärare men både gedigen erfarenhet från branchen men också med pedagogiska kunskaper då hon är lärarutbildad. Jag hade en polare som läsre ljudproduktion på Högskolan i Falun och hade extra lektioner i rörlig bild. Fast det var väll 5-6 år sedan... så hur det är nu har jag inget aning om... Hoppas att det blir bra.

edit:

...och Nick_92, du kommer att ha en lärare som heter Glen (bland annat) som jag hade när jag läste där... De har ett par XL2 kameror och en Canon HDV. Deras TV studio är nyrenoverad sedan jag gick där och den är helt digital (på min tid så var det beta... och linjära klipprum) tillsammans med alla "små" klipprum.

Posted

...och Nick_92, du kommer att ha en lärare som heter Glen (bland annat) som jag hade när jag läste där... De har ett par XL2 kameror och en Canon HDV. Deras TV studio är nyrenoverad sedan jag gick där och den är helt digital (på min tid så var det beta... och linjära klipprum) tillsammans med alla "små" klipprum.

Nicke_92, om jag får be :). det låter ju jättebra :)

• 3 weeks later...
Posted

Hejhej

Jag har gått på medieproduktionsprogrammet i Falun, mellan 2003- 2006. Jag tyckter att det var en bra utbildning. Man får en bred utbildning, och jag och mina klasskompisar och andra från utbildningen jobbar nu som fotografer, redigerare, bildproducenter och scriptor etc.

Vet inte riktigt vad du vill veta, men fråga gärna!

• 3 weeks later...