jakethesnake Postad 22 oktober 2007 Postad 22 oktober 2007 Jag ser grymt fram emot I am legend! Älskar denn genren. Till er som också gör det kan jag rekomendera om en sida, som är HELT LAGLIG! ingen nedladdningsida alltså, även om det verkar så. http://www.publicdomaintorrents.com/ Där kan man nämligen se filmer vars rättigeheter inte ägs av någon. Där finns nämligen Last man on earth i ganska bra kvalitet. 0 Citera
_nemo_ Postad 23 oktober 2007 Postad 23 oktober 2007 En annan film jag faktiskt ser framemot är AvP2...Faktiskt. Jag vet, den kommer förmodligen att suga, men man kan ju alltid hoppas. 0 Citera
Simon W Postad 23 oktober 2007 Författare Postad 23 oktober 2007 En annan film jag faktiskt ser framemot är AvP2...Faktiskt. Jag vet, den kommer förmodligen att suga, men man kan ju alltid hoppas. Håller med! Konstigt nog tror jag på den filmen (mer än jag trodde på AvP iaf). Den kommer kanske att suga, men varför inte på ett skönt sätt? Gillar dess mycket råare ton, som trailern verkar lova. Och jag har helt frikopplat denna filmserie från Alienserien. Vill dom komma och slåss på jorden så ok. Man får ta det för vad det är, inte analysera för mycket. Alienserien handlar om andra varelser än AvP. AvP handlar om manusförfattare, regissör, skådisar, effektmakare och filmare som kommit samman och haft skoj. AvP och AvP2 är resultatet - underhållning. Alien är något annat. 0 Citera
klas persson Postad 24 oktober 2007 Postad 24 oktober 2007 Två trevliga musikfilmer verkar komma till svenska biografer i början av nästa år. Control och I'm not there. 0 Citera
lojolle Postad 2 november 2007 Postad 2 november 2007 jag ser fram emot Wall-E, regisserad av Andrew Stanton och musik av Thomas Newman! =D 0 Citera
_nemo_ Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 Mongol, en episk trilogi (har ni hört den förut?) där vi får följa Djingis Khan's liv. Ska tydligen vara riktigt bra. 0 Citera
jmalmsten Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 ooooh... mongol... låter spännande... och på nått vis känns det ju lite idiotiskt som om Arns produktion kan ha haft något med beslutet att producera filmen att göra... ;) Men bara den är mer sammanhängande än Nightwatch så är jag nöjd... för det var mig en jävla soppa... 0 Citera
_nemo_ Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 ooooh... mongol... låter spännande... och på nått vis känns det ju lite idiotiskt som om Arns produktion kan ha haft något med beslutet att producera filmen att göra... ;) Men bara den är mer sammanhängande än Nightwatch så är jag nöjd... för det var mig en jävla soppa... Aintitcool brukar ju köra något som kallas BNAT varje år. Där de visar filmer hela natten, en blandning av gamla klassiker och filmer som inte släppts ännu. Mongol var en av filmera i år och av alla recensioner jag läst så har alla hittills Mongol som deras favorit av alla filmerna som visades, vissa delar den på första plats med Sweeney Todd. Läste att den påminner till viss del om Conan Barbaren och att det verkade som att filmskaparna fått lite inspriration från 300 när det kommer till fight-scenerna. Jag har länge velat se en film om Djingis Khan och det har varit lite av en hemlig dröm att få göra något sådant själv en dag. Bara de inte fuck it up nu, för det är en jävligt bra historia, men det låter ju som om att den ska vara bra. Premiär i juni nästa år. 0 Citera
Jawo Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 _nemo_: Du verkar lite påläst om filmen (Mongol alltså), är det en mongolsk film eller hur ligger det till med det? Språket som talas låter ju som en blandning mellan ryska och kinesiska, vilket verkar vettigt (tror aldrig jag hört mongoliska någon gång). 0 Citera
_nemo_ Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 _nemo_: Du verkar lite påläst om filmen (Mongol alltså), är det en mongolsk film eller hur ligger det till med det? Språket som talas låter ju som en blandning mellan ryska och kinesiska, vilket verkar vettigt (tror aldrig jag hört mongoliska någon gång). Mycket riktigt så pratar de mongoliska i filmen. Jag tror att det är en kazakstansk film, eftersom det är deras bidrag till bästa utländska film-kategorin för "the oscars" nästa år. Men regissören är rysk hursomhelst. När jag kikar lite på imdb så står det att det är en samproduktion mellan Tyskland, Kazakstan, Ryssland och Mongoliet. 0 Citera
Simon W Postad 16 december 2007 Författare Postad 16 december 2007 I februari kommer en långfilm som handlar om Morgan Pålssons öden och äventyr i Afrika... Morgan Pålsson, ni vet - den bortskämda, patetiskt cyniska utrikeskorrespondenten i Hipp Hipp (humorserie som gick på Svt). Jag gillar Anders Jansson och Johan Wester skarpt, och tror detta kommer bli skitkul! :D 0 Citera
Simon W Postad 23 december 2007 Författare Postad 23 december 2007 Be Kind Rewind! Julhälsningar från Simon 0 Citera
_nemo_ Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 Om man ser till alla "Årets bästa-listor" från staterna så ligger "There will be blood" i stort sett etta på varenda en, så det ska bli intressant att se den. Och sen ser jag självklart fram emot min egna film som börjar spelas in i maj/juni =) 0 Citera
Danell Postad 8 januari 2008 Postad 8 januari 2008 Kommer verkligen Lovely Bones 2008? Det står ju 2009 på imdb. Ja Crazy Rabbit är väl årets storfilm eller? 0 Citera
deAquila Postad 9 januari 2008 Postad 9 januari 2008 med risk för att verka tråkig, men vad hände med Arn - Riket vid vägens slut? Det är iaf vad jag ser fram emot hösten -08. ett slut på cliffhangern i 1an. 0 Citera
Shelly Postad 12 januari 2008 Postad 12 januari 2008 Kanske inget jag ser fram emot men jag tycker att den verkar lustig, "Bonnie & Clyde vs. Dracula" (http://us.imdb.com/title/tt1117379/) Tagline: When gangsters meet vampires, there's bloody hell to pay... En av de roligaste titlarna jag sett tror jag, "Another Gay Sequel: Gays Gone Wild" (http://us.imdb.com/title/tt1051981/) 0 Citera
Simon W Postad 13 januari 2008 Författare Postad 13 januari 2008 Den här ser kul ut! Wachowskis nya. http://www.imdb.com/video/trailer/me60811758 0 Citera
Simon W Postad 24 januari 2008 Författare Postad 24 januari 2008 Apropå Rambo - här är lite kul fakta. Den nya blir riktigt smaskig som det verkar. http://worldofwonder.net/images4/rambochardlatimes.jpg 0 Citera
jmalmsten Postad 24 januari 2008 Postad 24 januari 2008 hmmm... 236 totalt... låter som en ny kandidat till topplistan för movie bodycount-sidan: http://www.moviebodycounts.com/ ojoj... verkar ju som att John Rambo kliver över John Matrix som bara dödade 81 personer:p och bara några ifrån personliga favorit-filmen Hard Boiled: 307 totalt... jag vill så gärna se den här rullen!:e 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.