Gå till innehåll

Band of Brothers


Liar

Recommended Posts

Hej!

I introt till Band of Brothers så har de olika bilder, i olika färger som de håller på o fada med. I nästan varje bild så är det glasrepor, lerfläckar eller annat smuts på. Kan man göra den effekten på något sätt? Har de använt ett speciellt program där man kan lägga på färdiga glasrepor på bilder, eller har Band of Brothers teamet "ritat" dit de själva?

 

/Liar

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha.. jag älskar när folk tror att alla proffs använder något slags "special program" :D

 

- Så där kan inte jag göra, dom måste ha nått hemligt program som man gör grus med.

 

Typ som om man bara behöver trycka på "GRUS-knappen".

 

hmm.... ignorera mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Liar]jaha ok, men vet ngn hur man typ "fadar" två bilder så att de blir till en med photoshop?[/citat]

 

så här gör du i premiere..

 

du gör det området av din bild från photshop som du inte vill ska synas transparent, sen lägger du den bara ovanför ditt vanliga klipp i premiere, och du kan behöva välja opacity om du har en en tidigare verision än premiere pro..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ProZ]Haha.. jag älskar när folk tror att alla proffs använder något slags "special program" :D

 

- Så där kan inte jag göra, dom måste ha nått hemligt program som man gör grus med.

 

Typ som om man bara behöver trycka på "GRUS-knappen".

 

hmm.... ignorera mig.[/citat]

 

Tja.... Så är det ju faktiskt ibland också. I "Sagan Om Ringen" så gjorde man ett eget program som skulle "styra" alla de soldater och orcher m.m i den sista krigsscenen. Detta för det skulle blivit för jobbigt att animera varje liten enskild individ och det var ju typ sammanlagt flera hundratusen krigare...

Länk till kommentar
Share on other sites

Orange:

 

Det är faktiskt väldigt väldigt ovanligt, oftast brukar dom bara skriva egna skript till Maya o sånt. Men Sagan är ett undantag förstås, hade lite budget. Dessutom så började dom sälja det "programmet" direkt när filmen släpptes, o jag har hört att den plug-inen (det var en plugin till maya dom använde till AI soldaterna, så det var inte ett full bordat program) baserades på nått som alias redan höll på att utväckla. I Mumien så var det första exempelt med dom där 2000000 små skalbaggarna. Men nu finns det typ 6st AI plugins sedan Sagan satte trenden.

 

Men nästan alla i branschen använder Maya, After Effects, Combustion FIRE o det.. många tror att dom inte använder AE men det är faktiskt jävligt många. Det är bara spana in i massor med studios vad dom använder...

 

Enda som använder typ alla slags 3d program composing är ILM, men dom är ju ganska stora.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Liar][citat=Tobbger]Här är även en del bilder som jag gjort med hjälp utav Photshop-brushes. Det är helt enkelt helt vanliga penslar som man laddar ner och sedan bara "målar" på bilden.

 

http://www.79tharmoured.com/svenskatigrarna/style_images/Orange_D-450/logo.gif[/citat]

 

Vart laddade du ner penslarna då?[/citat]

Här bl. a.:

http://www.dubtastic.com/resources.php

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...