Gå till innehåll

Tv skärm till Premiere?


Lukas

Recommended Posts

skaffa nått hårdvarukort som är certifikerat utav adobe snubbarna, typ maxtor eller canopus DV rex.

http://www.canopus.us/US/products/DVRex-RT_Professional/pm_dvrex-rt_professional.asp

Dom snabbar dessutom upp redigeringen, så du kan redigera i realtid utan att rendrera hela tiden :) Det kostar lite bara, drygt 6000 har jag för mig.

 

Sen så kan du såklart koppla in kamera om du har dv in, det gör jag. Men om du inte har det så vet jag faktiskt inga mer lösningar förutom att du skaffar adobe premiere 6.5 eller äldre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte säker att det fungerar men det finns ju en del så kallade "Video-capture-devices" eller nått liknande, som kan göra om dv-signal till composit(RCA) eller s-video.

Tex. denna http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1884&Langue_ID=2

Sen kan man använda dem till en hel del annat också.

Nån som har något liknande som kan förtälja hur det funkar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder ett Matrox Parhelia. Med det kan man köra på upp till tre skärmar samtidigt i olika konfigurationer (1 monitor + 1 tv, 2 monitrar + 1 tv osv). Kortet hjälper inte till med någon rendering eller så och är inte optimalt för att spela spel (vilket det givetvis ändå klarar av) men jag är väldigt nöjd med det.

Kostar mellan 3-4000 i Sverige har jag för mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 år senare...
Inte säker att det fungerar men det finns ju en del så kallade "Video-capture-devices" eller nått liknande, som kan göra om dv-signal till composit(RCA) eller s-video.

Tex. denna http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1884&Langue_ID=2

Sen kan man använda dem till en hel del annat också.

Nån som har något liknande som kan förtälja hur det funkar?

 

Hoi, nu bumpar jag en gammal tråd som är närmast vad jag söker efter och för att citera jns: Går det att köpa ett billigt pinnaclekort (exempelvis ett PINNACLE STUDIO 10 PCI 500) och använda den istället för en dv-kamera/bandare till tv'n med premiere pro? för Fullskärmspreviews menar jag...

Länk till kommentar
Share on other sites

Går det att köpa ett billigt pinnaclekort (exempelvis ett PINNACLE STUDIO 10 PCI 500) och använda den istället för en dv-kamera/bandare till tv'n med premiere pro? för Fullskärmspreviews menar jag...

 

Jag undrar precis detsamma! PINNACLE STUDIO 10 PCI 500 kostar ju bara ca 900 kr. Men är det lätt att sätta in det i datorn?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...