Lukas Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 Kan man vid redigering i Adobe Premiere Pro få ut bara själva Monitorrutan till en extern TV skärm?? Alltså så att man bara ser själva filmen på Tv skärmen? Hoppas ni förstår vad jag menar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmfreak Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 det går om du har dv-in på din videokamera, då tar du och kopplar in datorn till kameran via dv-in, och tar och kopplar kameran till tv-skärmen via scart..hoppas att du förstår.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted June 20, 2004 Author Share Posted June 20, 2004 Har tyvärr inte DVin på min kamera, finns det inget sätt så man kopplar bara datorn till TV skärmen och ser bara bilden? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 20, 2004 Share Posted June 20, 2004 Man kunde det förr med version 6.5 genom att koppla grafikkort till tvn med TV-out lr ViVo. Men av nån anledning har dom tagit bort den funktionen i Pro :S 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted June 20, 2004 Author Share Posted June 20, 2004 Skit också, men finns det inget annat sätt man kan se filmen på? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 20, 2004 Share Posted June 20, 2004 skaffa nått hårdvarukort som är certifikerat utav adobe snubbarna, typ maxtor eller canopus DV rex. http://www.canopus.us/US/products/DVRex-RT_Professional/pm_dvrex-rt_professional.asp Dom snabbar dessutom upp redigeringen, så du kan redigera i realtid utan att rendrera hela tiden :) Det kostar lite bara, drygt 6000 har jag för mig. Sen så kan du såklart koppla in kamera om du har dv in, det gör jag. Men om du inte har det så vet jag faktiskt inga mer lösningar förutom att du skaffar adobe premiere 6.5 eller äldre. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jns Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Inte säker att det fungerar men det finns ju en del så kallade "Video-capture-devices" eller nått liknande, som kan göra om dv-signal till composit(RCA) eller s-video. Tex. denna http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1884&Langue_ID=2 Sen kan man använda dem till en hel del annat också. Nån som har något liknande som kan förtälja hur det funkar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted June 23, 2004 Author Share Posted June 23, 2004 Men det här matrox kortet, där får man ju med en massa program till och de har jag redan. Kan man inte bara köpa själva kortet och kabeln? Så kanske det kan bli lite billigare?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Jag använder ett Matrox Parhelia. Med det kan man köra på upp till tre skärmar samtidigt i olika konfigurationer (1 monitor + 1 tv, 2 monitrar + 1 tv osv). Kortet hjälper inte till med någon rendering eller så och är inte optimalt för att spela spel (vilket det givetvis ändå klarar av) men jag är väldigt nöjd med det. Kostar mellan 3-4000 i Sverige har jag för mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogg Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 Använd tv-out på ditt grafik kort, Du kopplar en s-vhs kabel till tv-out på kortet, koppla in s-vhs sladden till en dvd-scart, in i tv:n. Du måste ladda hem den nyaste drivrutinen till ditt grafik kort (Geforce: http://www.nvidia.com Radeon: http://www.ati.com) finns även ett program som heter Tv-Tool mkt bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michi_diaz Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 E de någon som vet vad den här drivrutinen kan heta som man kan ladda ner från nvidia.com???.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 gogg: men då visas väl allt på tvn som visas på skärmen? han vill ju bara att själva filmen ska visas på tvn 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogg Posted September 11, 2004 Share Posted September 11, 2004 [citat=michi_diaz]E de någon som vet vad den här drivrutinen kan heta som man kan ladda ner från nvidia.com???....[/citat] Det berors ju på vad du har för grafik kort. Har du G-force 4 och efter det så hittar du dom enkelt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Inte säker att det fungerar men det finns ju en del så kallade "Video-capture-devices" eller nått liknande, som kan göra om dv-signal till composit(RCA) eller s-video. Tex. denna http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1884&Langue_ID=2 Sen kan man använda dem till en hel del annat också. Nån som har något liknande som kan förtälja hur det funkar? Hoi, nu bumpar jag en gammal tråd som är närmast vad jag söker efter och för att citera jns: Går det att köpa ett billigt pinnaclekort (exempelvis ett PINNACLE STUDIO 10 PCI 500) och använda den istället för en dv-kamera/bandare till tv'n med premiere pro? för Fullskärmspreviews menar jag... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor nilsson Posted September 29, 2006 Share Posted September 29, 2006 Går det att köpa ett billigt pinnaclekort (exempelvis ett PINNACLE STUDIO 10 PCI 500) och använda den istället för en dv-kamera/bandare till tv'n med premiere pro? för Fullskärmspreviews menar jag... Jag undrar precis detsamma! PINNACLE STUDIO 10 PCI 500 kostar ju bara ca 900 kr. Men är det lätt att sätta in det i datorn? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts