SuxXx Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 Satt på tåget för en timme sedan och läste metro och läste något intressant. Steven Spielberg har blivit bestulen på datorer som lagrade massa data om filmen, samt blivit bestulen på foton. " En man har gripits för stölden av fotografier och datorer som tillhör filmbolaget bakom Steven Spielbergs "Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull", skriver AP. Stölden rapporterades till Los Angeles-polisen den 24 september och under onsdagen lyckades polisen fånga mannen efter att denne försökt sälja bilderna till några av skvallermagasinen i Hollywood. Filmen om Indiana Jones är den fjärde i serien och kommer att gå upp på bio nästa sommar. Harrison Ford, Shia La Beouf och Cate Blanchett är med i rollistan... http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=5-AV_ID=659545,00.html " Vad tycker ni om detta, och tror ni att det kommer ha någon inverkan på filmen? 0 Quote
Rabies Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 Jag tror att filmen kommer bli betydligt sämre 0 Quote
jmalmsten Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 datorer? jamen då är det ju ingen fara... mr Spillbläck filmar väl fortfarande på 35mm och klipper på sin gammla moviola? så där bör det inte vara större skada skedd...;) Nä, skämt åsido... jag tycker det ju är rent förkastligt att stjäla utrustning och data på detta viset... men att det skulle vara att "göra om allt" tvivlar jag starkt på... men förkastligt... som min farfar uttryckte sig när en bekant var på både sin fars begravning och hennes man dog på vägen hem... "Det var ju hemskt... eller hemskt o hemskt... det var ju iallafall försmädligt..." 0 Quote
High1ander Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 "Grymmaste" med Indy 4 ar ju att Spielberg totalt krossat Tyler Nelson som hade en roll i filmen och beratta i en intervju for en lokal tidning i Oklahoma hella Indy 4 storyn. Speilberg tycker sveket e sa stort sa han kommer antagligen filma om sekvenserna, plus Tyler finns inte langre kvar pa IMDb.com under Indy 4, eller att han sjalv ar kopplad till Indy 4. Han fick aven kicken fran sin andra film som han skulle gora med Spielbergs bolag. Hans manager sager att Tyler kommer nog aldrig mer jobba i Hollywood. Jag tycker bara det e helt ratt, skriver man pa kontrakt sa far man skylla sig sjalv nar han blir blacklisted for man inte haller tappt pa munnen... 0 Quote
Christian van Caine Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Skulle säga det är skit samma om man skriver kontrakt eller inte, bryter man ett så in i helvete viktigt förtroende, speciellt på det sättet, ska man lida. 0 Quote
jmalmsten Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 ja, att han ska bli svartlistad är jag inte alls emot... Men då är det alltså hans roll i filmen som ska filmas om, och inte allt det som stals? Om jag förstått händelseutvecklingen rätt? Man kan ju helt enkelt säga att han skjutit sig i foten... med lösplugg... Det var en sån där lumparhistoria jag hörde... En lumpare skulle testa att skjuta sig i foten... men han ville inte skjuta skarpt för det skulle ju bli så blodigt... så då sköt han sig istället med lösplugg utan det sedvanliga skyddet frampå för att projektilen skulle nå fram till foten. Sagt och gjort... PANG!!! och iväg till intensiven blev det... men då kom realisationen att om det varit skarp kula hade det varit metall och den hade antingen varit lätt att hitta i röntgen eller gått rätt igenom så det hade bara varit å sy ihop. Men eftersom löspluggen är av trä så splittrades kulan i tusentals småbitar som inte syntes i röntgen och gick inte att få bort alla. Så för att undvika garanterade eviga infektioner från träflisorna amputerades helt enkelt foten... Vad lär vi oss av detta? "Ett millitärt ord på 13 bokstäver: förtänksamhet"... tänk efter före;) 0 Quote
Lasse_laser Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Ja, det är troligen inte mycket som annat än kanske viktiga informationer som är lagrat på den datorn. Vill inte höra talas om ett filmprojekt i den storleken utan en backup-dator. Dessutom lär alla cg-scener finnas hos respektive effektbolag. 0 Quote
Recommended Posts