Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Enligt våra regler är det inte tillåtet att infoga bilder i inläggen som man inte har rätt att använda (det vill säga upphovrättsinnehavarens tillstånd). Denna regel har tyvärr hamnat i skymundan under en tid, men det är dags att återigen påminna om att det inte är tillåtet.

Har vi missat en bild ber vi er att rapportera inläggen. Som sagts i tidigare diskussioner så är vi ett fåtal personer som håller ordning på forumet, och kan av bland annat det skälet missa övertramp av upphovsrätten.

Jag hoppas även att ni sympatiserar med att era egna manus och filmer skyddas av upphovsrätten, samtidigt som andra personers verk också gör det.

Postad
Jag hoppas även att ni sympatiserar med att era egna manus och filmer skyddas av upphovsrätten, samtidigt som andra personers verk också gör det.

Jag skulle faktiskt bli glad om ni spred Historprogram så mycket som möjligt. Det skulle hjälpa mig enormt.

Sitter ni på nåt annat forum och länkar till min Myspace så blir jag skitglad.

Postad

Vi sprider inget av era verk, förutom inom Voodoo Films webbplats (exempelvis på förstasidan eller liknande). Vill man uppmana andra att sprida verket, eller offentliggöra att så är tillåtet, bör man skriva det i inlägget. I annat fall är verk som uppnår verkshöjd automatiskt skyddade av upphovsrättslagen.

Bara ett klargörande. :)

Postad
Vi sprider inget av era verk, förutom inom Voodoo Films webbplats (exempelvis på förstasidan eller liknande). Vill man uppmana andra att sprida verket, eller offentliggöra att så är tillåtet, bör man skriva det i inlägget. I annat fall är verk som uppnår verkshöjd automatiskt skyddade av upphovsrättslagen.

Bara ett klargörande. :)

Nej, jag riktade mig till användarna här.

Ni (användare) får gärna prata om eller länka till Historprogram på andra sidor om ni vill, trots att det tydligen skyddas av upphovsrätten. Jag sympatiserar inte för min egen del.

Postad

Okej. :)

Ni (användare) får gärna prata om eller länka till Historprogram på andra sidor om ni vill, trots att det tydligen skyddas av upphovsrätten.

Det är naturligtvis inte skyddat av lagen.

Postad

Se mitt andra inlägg i tråden:

I annat fall är verk som uppnår verkshöjd automatiskt skyddade av upphovsrättslagen.

Verkshöjd är en juridisk term för originalitet.

Postad
Nej, jag riktade mig till användarna här.

Ni (användare) får gärna prata om eller länka till Historprogram på andra sidor om ni vill, trots att det tydligen skyddas av upphovsrätten. Jag sympatiserar inte för min egen del.

Håller med till 100% Men lägg hellst upp vårt/mitt material på ditt eget utrymme så du inte knölar för mycket bandbred av oss. Berätta gärna vart du lägger upp det.

Postad
Screenshots av program, hur är det med de? Adobes program tex, någon som vet. Vore ju lite halvsnopet ifall de var skyddat också

Inga problem (återigen så länge man har rätt till materialet som visas i source/program view).

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...