Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Nä visste du inte att LHF gör det!;) Ni har ju bara en gamling till kapten:D

Pff. Men vilken gamling, sen! ;) Vem har ni då? Ett liten blöjbebis till kapten, va?! :D

(Trash-talk är faktiskt ganska skoj)

Postad

Jo ni har ju Renberg. Han har ju faktisk börja bli till åren. Han har ju en ovana att dra på sig skador då och då. Ja vår kapten har ju inte ens i närheten lika stor merit lista. Men han är ju iallafall inte lika tokig i pengar som Renberg.

Samt Hadelöv i målet är ju kanske inte den bästa målisen i ES. Vår unga målvakt(Modig) låg ju ett bra tag etta i räddningprocent förra säsongen.

Postad

(Egentligen inlägg nr 1 i denna tråd ;))

Ja, elitersiestarten står för dörren, och det kanske finns kanske några hel- eller halvhockeytokiga lokalpatrioter här som håller på sitt kära hockeylag.

Här kan vi alla snacka av oss!

Skellefteå AIK är mitt lag. Och jag tror att det här är vårt år! :D

Postad

Hockey var hett från mitten av 80, till slutet av 90-talet för min del. Men nån gång i början av 90-talet när dom la om systemet så dog hockeyn mer eller mindre för gott härnere.Trist men sant. Stockholm klarar inte av att hålla intresset uppe, speciellt inte med tre stora föreningar som spelar i höga divisioner i både hockey och fotboll.

Stryk Skellefteå och du har mitt lag btw.

Mats "Mördarn" Thelin for president!

Postad

För mig är det Luleå Hockey som gäller! De sk experterna har ju dömt ut oss redan. För att vi har tappat spelare som Mikael Renberg, Tomas Surovy, Tero Leinonen och Fredrik Hynning. Vissa av fansen har tyvärr gjort samma sak dem tror att det blir raka vägen ner till kvalserien.

Ja jag har då inte gett upp! Vi har i år ett mycket bättre välbalanserat lag. Förra säsongen så var det 1:a och 2:a kedjan som fick ett tungt ansvar. Ansvaret blev för mycket för dem. Vi åkte ut i kvarten mot LHC dem vann rättvist över oss i fyra raka matcher.

Men nu börjar strax en NY säsong!

Postad

Så här tippar jag att ES slutar den här säsongen:

1. MoDo

2. Frölunda

3. Linköping

4. HV71

5. Färjestad

6. Timrå

7. Skellefteå

8. Luleå

----------------

9. Brynäs

10. Mora

----------------

11. Djurgården

12. Södertälje

Postad

Troligt tippat, Winsapro. Låga odds på den. ;)

Jag är bara glad om AIK slipper den förhatliga kvalserien för första gången på arton år, och lyckas etablera sig som det elitserielag dom ska vara. Självklart har vi (antagligen) inte med toppstriden att göra, men det var förjävla nära kvartsfinal i våras iaf. Jag tror att Renberg, på samma sätt som Wernblom tidigare, kommer bli en suverän lagkapten (rutin och kämpaglöd).

Förresten Winsapro, hur blev det med den där Obol-affären?

Postad
Förresten Winsapro, hur blev det med den där Obol-affären?

Jag har inte hört någonting på ett tag. Jag kan ju säga dig att det har inte var det bästa som kunde ha hänt föreningen. Om man ska se något positivt i det hela var att LHF fick en halv miljon utan att egentligen behöva göra någonting.

Sen undrar jag hur det går i den där stämningen som Renberg skulle göra på Luleå. Han anser ju som du kanske vet att LHF var den som sa åt han att sätta sina pensionpengar i OBOL. Ja nu vill han ju som bekant ha tillbaka alla pengar(sa jag inte att han är tokig i pengar?). Luleå säger ju såklart att det var han själv som tog initiativet att placera i OBOL.

Simon W inte ska du ha som mål innan säsongen har ens börjat att ni vill bara undvika kvalserien. Många anser nog att vi har något sämre lag än er. Men vi fokuserar uppåt i tabellen. Slutspel det ska det bli! Vi har inte missat slutspel på 12 eller 13 säsonger o inte ska vi det den här säsongen!

Postad
Hur hanteras hela grejen med Renberg däruppe?

De flesta av Luleåfansen är då inte så deppiga att vi tappade Renberg till SAIK. Han kan dem gärna behålla! Men förlusten av Tomas Surovy den var lite svidigare iallafall för mig.:(

Postad
Simon W inte ska du ha som mål innan säsongen har ens börjat att ni vill bara undvika kvalserien. Många anser nog att vi har något sämre lag än er. Men vi fokuserar uppåt i tabellen. Slutspel det ska det bli! Vi har inte missat slutspel på 12 eller 13 säsonger o inte ska vi det den här säsongen!

Ja, nu är det ju JAG som innan säsongen hoppas att vi kan undvika kvalserien. Den är inte rolig. Att åka ner igen vore suuuurt! Självklart är väl att SKELLEFTEÅ AIK tror och hoppas på finalspel, kanske final rentav. Förra säsongen visade de ju att de kan slå vilket lag som helst. Det gäller bara att hålla uppe tågan hela vägen, inte vika ner sig på slutet (som så många gånger förr).

• 5 veckor senare...
Postad

Nu är det då inte länge kvar till Elitserie starten! Simon W: 1-0 till Lule i försäsongsmatcher! Fast ni har ju chans att kvittera till 1-1. Redan på onsdag möts ju SAIK - LHF.

Hur tycker du att er försäsong ser ut?? Själv så är jag nöjd med vår försäsong. Det kanske har gått för bra för oss? Det brukar ju bli så att lag som går dåligt på försäsongen går bättre i serien. Se bara på Modo förra säsongen, dem hade inge bra försäsong men serien gick ju betydligt bättre. Så jag oroar mig att lag där det går bra för på försäsongsmatcherna går dåligt i elitserien.

http://www.hockeyligan.se/index.php?article=85

Postad

Ja, tokig är jag, lokalpatriot, knappast.

Jag är Brynässupporter från västkusten. Tror att vi kan gå långt i år, riktigt långt.

Winsapro: ditt tips är åt helvete, hahaa.

Så här ser det ut:

1. HV71 (Liv, Jämtin och Ledin)

2. Frölunda (Tyvärr, för mig i VF-land)

3. Timrå (Ser riktigt vassa ut, om de håller sig skadefria)

4. Modo (Kommer bli farliga, men ser ändå snäppet sämre ut i konkurrensen jämfört med i fjol, deras lag är lika starkt men de andra kommer ikapp)

5. Brynäs (Tippar inte bara med hjärtat, ett tuffare Brynäs utlovas, och att döma av nyförvärven så tror jag att det kommer gå bra. Och snälla, säg inte men Bäckis då.)

6. Färjestad (Mellanår på väg?)

7. Linköping (Tappat på backsidan, Weinhandl ser bra ut dock)

8. Södertälje (Bättre än vad många tror, kan gå mot en tuff inledning dock)

----------------

9. Mora (Hagos stora plusset, hur klarar man sig utan en notorisk målskytt är frågan)

10. Skellefteå (Krigar vidare, men med en Renberg istället för en Wernblom, ingen bra affär)

----------------

11. Luleå (Nej, det ser inte bra ut för Luleå i år, dagen då de värvade exbrynäsarn Miettinen tänkte jag bara, vad fan gör dom. Men dom brukar ha en förmåga att gå vidare ändå så vi får väl se.)

12. Djurgården (Elitserien behöver Stockholm, tråkigt men sant. I år blir det inte lätt dock. Orutinerade målvakter och lite väl bleka värvningar. Linkan+Hörnqvist blir givetvis intressanta att följa)

Men fy fan vad jämnt det kan bli, det kommer bli värre än förra året. Tror att top 8 (Och bottenfyran för den delen) kan se ut hur som helst när säsongen är slut. Men FY FAAAAAN va kul det kommer bli, speciellt nu när man kan se alla matcher på tv. Himmelriket är snart här, bara en vecka kvar :)

Postad
Ja, tokig är jag, lokalpatriot, knappast.

Jag är Brynässupporter från västkusten. Tror att vi kan gå långt i år, riktigt långt.

Winsapro: ditt tips är åt helvete, hahaa.

Så här ser det ut:

1. HV71 (Liv, Jämtin och Ledin)

2. Frölunda (Tyvärr, för mig i VF-land)

3. Timrå (Ser riktigt vassa ut, om de håller sig skadefria)

4. Modo (Kommer bli farliga, men ser ändå snäppet sämre ut i konkurrensen jämfört med i fjol, deras lag är lika starkt men de andra kommer ikapp)

5. Brynäs (Tippar inte bara med hjärtat, ett tuffare Brynäs utlovas, och att döma av nyförvärven så tror jag att det kommer gå bra. Och snälla, säg inte men Bäckis då.)

6. Färjestad (Mellanår på väg?)

7. Linköping (Tappat på backsidan, Weinhandl ser bra ut dock)

8. Södertälje (Bättre än vad många tror, kan gå mot en tuff inledning dock)

----------------

9. Mora (Hagos stora plusset, hur klarar man sig utan en notorisk målskytt är frågan)

10. Skellefteå (Krigar vidare, men med en Renberg istället för en Wernblom, ingen bra affär)

----------------

11. Luleå (Nej, det ser inte bra ut för Luleå i år, dagen då de värvade exbrynäsarn Miettinen tänkte jag bara, vad fan gör dom. Men dom brukar ha en förmåga att gå vidare ändå så vi får väl se.)

12. Djurgården (Elitserien behöver Stockholm, tråkigt men sant. I år blir det inte lätt dock. Orutinerade målvakter och lite väl bleka värvningar. Linkan+Hörnqvist blir givetvis intressanta att följa)

Men fy fan vad jämnt det kan bli, det kommer bli värre än förra året. Tror att top 8 (Och bottenfyran för den delen) kan se ut hur som helst när säsongen är slut. Men FY FAAAAAN va kul det kommer bli, speciellt nu när man kan se alla matcher på tv. Himmelriket är snart här, bara en vecka kvar :)

Du, jag skulle aldrig ha sagt "men Bäckis då". Han har inte ännu utvecklas till en spelare som "bär" ett lag. Nu tror jag att du kommer med ett mothugg men jag är bara ärlig. Han kommer i FRAMTIDEN att kunna bära fram ett lag, det är jag ganska säker på. Håller du med?

Jag måste ge kritik åt LHF's placering, 11 placeringen. Har du egentligen någon koll på Luleå?? Jag tycker att du ska kolla in den här tabellen: http://www.hockeyligan.se/index.php?article=85

Jo, det kommer att bli riktigt roligt att kunna se alla matcher! :D

Postad

Okej, först Bäckis. Han är en riktigt bra hockeyspelare, inget snack om saken, han kommer bli mycket bra. Kommer bli. Det största problemet som jag ser det är att han har för dåligt tempo. I fjol satte man in Bäckis i vartenda powerplay och jag hatade Boorken lite för det. Ibland gick det jättebra, för han har ett spelsinne som ingen i Brynäs kan matcha, inte många i elitserien överhuvudtaget skulle jag vilja säga. Men allt som oftast sänkte han tempot, åkte ut i hörnet, letade passningar som inte kom eller som gick bort. Upp med tempot på Bäckström så kan han bli fantastisk. Under slutet av säsongen var han osynlig, men det gick bra för Brynäs ändå :)

Alltså, Luleå. Jag resonerar så här. Roger Kyrö som tränare(med några till men jag minns givetvis Roger som spelare och tränare i Brynäs) känns ostabilt. Träningsmatcher är lite humbug tycker jag. Kan betyda något men ärligt talat så är det om en vecka det gäller. Då kvittar allt från försäsongen. Matchningen i träningsmatcher varierar också, så det är svårt att säga vad som väntar utefter det.

Luleå har tappat Renberg, Surovy och Hynning. Inga lätta spelare att ersätta. Så vilka ska göra detta? Jussi Tarvainen och Tommi Miettinen? Tarvainen har jag aldrig varit imponerad av och för att prata om Miettinen. Honom vet jag mycket om sedan tiden i Brynäs. Trevlig kille som uppenbarligen inte hade rätt attityd. I sina bästa stunder en kvick spelskicklig kille. Men väldigt ojämn. Kan inte ersätta Surovy eller Hynning.

Luleås chans ligger i att Kerman funkar bättre än förra året, att ungdomarna utvecklas som förra året och att Bartecko verkligen tar ett steg till, för nu måste han som fixstjärna leda det här laget.

Postad
Träningsmatcher är lite humbug tycker jag.

Jo, du har rätt. Träningsmatcher ska man ta med en nypa salt. Men det jag menar är att det finns kapacitet i det här laget.

Det största problemet som jag ser det är att han har för dåligt tempo.

Precis! Men det tror jag att han kommer att få i NHL. Kanske inte den här säsongen men till nästa år. Han har ju visat att han har kapaciteten att spela RIKTIGT BRA.

Luleås chans ligger i att Kerman funkar bättre än förra året, att ungdomarna utvecklas som förra året och att Bartecko verkligen tar ett steg till, för nu måste han som fixstjärna leda det här laget.

Kerman är en gåta för mig. Jag förstår mig inte riktigt på han. Han kommer ju troligtvis att få en större roll i år än förra året. Det är det som talar för han i år.

Ungdomarna kan bli nyckeln till slutspel eller inte. En framtida storback har vi i Robin Olsson. Han har på försäsongen iallafall visat att han vill ta en ordinarie plats i laget.

Postad

Äntligen! I kväll startar serien! Fast man får som LHF-supporter vänta tills imorgon då vi möter Brynäs på hemmaplan. Blir att se matchen HV71 - Frölunda Indians som visas i SVT i kväll.

Postad

Ja imorgon smäller det på riktigt WinsaPro

HV-Frölunda var en underhållande match mellan två lag som nog kommer vara med i toppen på tabellen, men målvakterna såg lite skakiga ut, som väntat.

Postad
Ja imorgon smäller det på riktigt WinsaPro

HV-Frölunda var en underhållande match mellan två lag som nog kommer vara med i toppen på tabellen, men målvakterna såg lite skakiga ut, som väntat.

JA! Målisarna såg skakiga ut. Men backarna i båda lagen tyckte jag var snäppet värre. Det var mycket krångel med pucken. Det blev ofta lägen där målvakterna blev lämnad ensam, vissa av målen kom till pga detta slarv. Det var en rättvis HV seger.

Vad tror du om kvällens match(LHF-BIF)?

Postad

Ja, det var dåligt backspel rakt igenom.

Jag tror att det kommer bli jämnt, vågar inte säga mer. Fick nyss reda på att Boorken lämnar Molin, Lind och Danielsson hemma

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...