Gå till innehåll

Elitserien i hockey


WinsaPro

Recommended Posts

Jag hade en bra känsla inför matchen men nu känns allt som skit! Jag vill inte ens tänka på första perioden!

 

Andra perioden däremot var 10 snäpp bättre men det var ju för att Brynäs åkte med rullband in i utvisningsbåset. Dem hann ju knappt stänga dörren förrän en spelare skulle in. Såg att 4 spelare i utvisningbåset är max. Vi hade verkligen medvind i den här mellan perioden. Vi fick ju börja med ett mål i numerät underläge. Och sen fick ju Saravo något förvånande i mina ögon göra mål.

 

Tredje perioden. Vi började väldigt bra. Men 4-2 målet var "spiken i kistan" så att säga. Vi tappade spelet totalt samtidigt som Brynäs fick vind i seglen. Dem hann ju att även gör 5-2, som ni vet.

 

Sammanfattningsvis så kan man ju säga att spela bra en perioden o spela dåligt resten av tiden... Det håller inte!

 

Men jag tycker att Brynäs vann rättvist. Grattis Swe__!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, den här matchen var lite underlig. Första perioden var jättebra för oss.

 

Men den viktigaste frågan är vad fan domaren håller på med idag? Jag funderar på om det kommer se ut så här genom hela säsongen?!

 

Förresten, ser att Surovy går till Linköping, känns lite tråkigt för Luleå som nog hade behövt honom mer, samtidigt som Linköping behöver backar snarare än forwards, även om Surovy är riktigt bra.

 

Sen måste jag säga att jag tycker att Miettinen gjorde bra ifrån sig i Luleå idag. Tror dock fortfarande att Luleå får det tufft i år.

 

Djurgården däremot, kanske man måste omvärdera litegrann efter dagens match. Kan dom hänga i så bra i andra matcher så kan dom mycket väl gå till slutspel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men den viktigaste frågan är vad fan domaren håller på med idag? Jag funderar på om det kommer se ut så här genom hela säsongen?!

 

Märkte du att han dömde för det laget som hade medvind? Jag menar när Lule började få chanser så började han att ta utvisningar på Brynäs o vice versa. Riktigt dålig domarnivå var det.

 

Jag måste ge en liten känga åt Tommy Sjödin vid ett tillfälle. Jag minns inte när i matchen vi befann oss men en Lule-spelare var på väg att tackla honom vid sargen. Men Sjödin fegar ur o sätter klubban i ansiktet på spelaren. Det irriterade mig.

 

Fast mycket beröm ska han ha också. Att vid hans ålder hålla en sån hög nivå o fart i sitt spel är det få som klarar. Helt klart en nyckelspelare för hur BIF kommer att gå i höst.

 

Ni vann matchen pga er mycket imponerande effektivitet. Ni tog vara på de chanser ni fick.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det var konstig domarnivå. Hoppas det blir bättre genom säsongen.

 

Alltså, Tommy Sjödin-situationen där uppfattade jag som att han tappade klubban precis innan tacklingen kom och tog upp handskarna eftersom det är jävligt svårt att hålla balansen i en tackling, och ännu svårare utan klubba. Tyckte det var hårt med en tia där. Men så är man väl lite partisk också. Det var löjliga utvisningar åt båda hållen tycker jag.

 

Sjödin är en klippa som du säger, han är alltid viktig.

 

Effektiviten var riktigt bra, vilket jag blev väldigt glad över då det inte var Brynäs signum förra säsongen.

 

Sen måste jag säga att jag är väldigt positivt överraskad av Brendl. Han visade igår att han har ett spelsinne som slår mångas. Sedan visade han väl lite tendenser till att bli loj också men det är därför han spelar med Mads Hansen(som den värdelösa kommentatorn kallade Madsen halva matchen) och Andreas Dackell som är ruskigt starka defensivt och även bra passningsspelare.

 

För att gå ifrån matchen igår en aning: Vad fan tänker FBK med? Spela turnering som innebär match igår, match ikväll (Mot LA Kings!) och sedan flyga till Stockholm från Salzburg för att spela match imorn kväll mot Djurgården. Vansinne!

Länk till kommentar
Share on other sites

För att gå ifrån matchen igår en aning: Vad fan tänker FBK med? Spela turnering som innebär match igår, match ikväll (Mot LA Kings!) och sedan flyga till Stockholm från Salzburg för att spela match imorn kväll mot Djurgården. Vansinne!

 

Ja, det fattar jag inte heller. Det är ju en lång säsong dem har framför sig. Fast känner dem att dem klarar att spela denna tunering o ändå hinna med att spela mot Djurgården. Borde dem göra det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Frölunda tog Luleå med 2-0!

 

Ja verkligen i underkant för Frölunda. Dem var fruktansvärt ineffektiva. Det håller inte mot topplag i ES. Vi skulle ha varit med i matchen om vi bara hade utnyttjat våra PP rätt. Vi hade ett bra boxplay.

 

Jag kan iallafall trösta mig med att vi inte spelade lika dåligt som Linköping gjorde igår. Dem har alldeles för tröga backar tycker jag. Även om det var en väldigt stark insats av Brynäs.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Troligt tippat, Winsapro. Låga odds på den. ;)

 

Inte så dåligt tippat nu efter ca halva serien... Modo har ju med Brynäs verkligen underpresterat medans Djurgården har spelat mycket bättre än vad jag trodde, jag har helt klart underskattat dem.

 

Brynäs har jag tippat ganska bra. Medans jag har överskattat Modo. Mycket av serien kvar men jag är hittills nöjd med mitt tips.

 

Så här ser det ut:

 

1. HV71 (Liv, Jämtin och Ledin)

2. Frölunda (Tyvärr, för mig i VF-land)

3. Timrå (Ser riktigt vassa ut, om de håller sig skadefria)

4. Modo (Kommer bli farliga, men ser ändå snäppet sämre ut i konkurrensen jämfört med i fjol, deras lag är lika starkt men de andra kommer ikapp)

5. Brynäs (Tippar inte bara med hjärtat, ett tuffare Brynäs utlovas, och att döma av nyförvärven så tror jag att det kommer gå bra. Och snälla, säg inte men Bäckis då.)

6. Färjestad (Mellanår på väg?)

7. Linköping (Tappat på backsidan, Weinhandl ser bra ut dock)

8. Södertälje (Bättre än vad många tror, kan gå mot en tuff inledning dock)

----------------

9. Mora (Hagos stora plusset, hur klarar man sig utan en notorisk målskytt är frågan)

10. Skellefteå (Krigar vidare, men med en Renberg istället för en Wernblom, ingen bra affär)

----------------

11. Luleå (Nej, det ser inte bra ut för Luleå i år, dagen då de värvade exbrynäsarn Miettinen tänkte jag bara, vad fan gör dom. Men dom brukar ha en förmåga att gå vidare ändå så vi får väl se.)

12. Djurgården (Elitserien behöver Stockholm, tråkigt men sant. I år blir det inte lätt dock. Orutinerade målvakter och lite väl bleka värvningar. Linkan+Hörnqvist blir givetvis intressanta att följa)

 

Ditt tips är åt helvete, haha:D! Just nu iallafall är Brynäs mycket längre ner än ditt tips o vi båda har underskattat Djurgården.

 

Miettinen måste ju ha spelat bättre hittills än vad du trodde. Han har faktiskt också överraskat på mig något har gjort det klart godkänt hittills. Å Lavander från Björklöven verkar ju just nu vara det bästa värvningen! Han kämpar o sliter för laget varje match.

 

Mycket kvar av serien som sagt...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Varför blir det alltid så här?!

 

Direkt AIK får lite känsla av häng och medgång, så åker dom på pumpen hemma mot ett lag dom borde kunna slåss om segern med.

Varför?

"Oj, vi spelar nog slutspel till våren!... Va, vad sa ni? Är vi inte där än?"

 

Så trött.

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför blir det alltid så här?!

 

Direkt AIK får lite känsla av häng och medgång, så åker dom på pumpen hemma mot ett lag dom borde kunna slåss om segern med.

Varför?

"Oj, vi spelar nog slutspel till våren!... Va, vad sa ni? Är vi inte där än?"

 

Så trött.

Låter som Luleå. Vi spelar skit bra i tre raka matcher o man känner verkligen att laget är riktigt på gång när man spöar FBK med 7-2. O man förväntar sig att man utan nå mindre problem ska vinna över SSK, vad händer? Luleå förlorar med 4-1. Man skapar knappt nån målchans i matchen. Jag blir aldrig klok på detta lag.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Skellefteå tackar dig. Jag tackar dig.

Och tack till Luleå som släppte honom...

 

Mikael Renberg!

 

Grattis till slutspelet! Håller på er där! Själv är man så otroligt glad att vi inte behöver spela kvalserien. Det blev ju en osannolik avslutning!

Länk till kommentar
Share on other sites

Grattis till slutspelet! Håller på er där! Själv är man så otroligt glad att vi inte behöver spela kvalserien. Det blev ju en osannolik avslutning!

 

Tack så mycket. I skrivande stund, 1-1 efter två perioder... Go Goren!

 

Jo det var ju ganska fetnära att ni tvingades kvala. Men tack och lov klarade ni av det. Alltid kul med många norrländska lag i elitserien :).

Ser gärna att Leksand kommer upp igen, och att Brynäs håller sig kvar.

 

 

Edit: 1-0 i matcher till Skellefteå AIK! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det var ju ganska fetnära att ni tvingades kvala. Men tack och lov klarade ni av det. Alltid kul med många norrländska lag i elitserien :).

Ser gärna att Leksand kommer upp igen, och att Brynäs håller sig kvar.

 

Jo det var nära men vilken avslutning på säsongen. De gav verkligen ALLT i de två sista matcherna. Samma här skulle också vilja ha Leksand och Brynäs i ES. Men jag tror inte att Brynäs fixar det faktiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gud, jag har ju visat mig värdelös på att tippa, men hjärtat säger Brynäs och Leksand, men fan, vad som helst kan hända. Men jag känner också att Brynäs har ett såpass bra lag egentligen att dom ska kunna vinna kvalserien. Hoppas... ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

1-1 i matcher...

 

Nå, det var iaf med ett nödrop som HV vann, och DET ska AIK ta med sig till alla följande matcher. Visst kan vi vinna den här matchserien! Det kan vi, och det SKA vi!

 

Retur på lördag!

Nästan att man borde ha köpt biljett...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...