Jump to content

Testmusiksnutt av LastonRecords

LastonFilm

Recommended Posts

Om jag förstått det hela rätt så är det en slags fantasyfilm ni ska göra?

I så fall tycker jag nog att Heavymusik passar ganska dåligt. För en

science fiction-film hade det dock varit klockrent! Som Ufosxm påpekade så ger ju stycket en mycket påtaglig Terminator-känsla.

Du har inte funderat på att använda redan befintlig medeltidsmusik eller dylikt så att du kan koncentrera dig på själva filmen?

Det finns säkert någon medeltidslåt som är skriven på medeltiden (ja, det är ju medeltidsmusik vi snackar). Eftersom att det då är 630 år sedan mer eller mindre som tonsättaren/sångskrivaren dog så är det lugnt. 70 år efter att kompositören dött så är det ingen copyright på låten så länge du inte använder en remix eller tar i från en grupp som spelat in den på nytt. Men om du själv spelar låten så är det lugnt. ;)

Jo.. Du kan nog jobba mer på musiken ;) Men med lite mer jobb kan det nog bli ganska bra.

Prova att lägga in lite dropp ljud eller annat. Det behöver inte alltid vara bara instrument. I många musik program finns det inlagda ljud som liknar droppar och annat som funkar jättebra till bakgrunds musik till film.

Man kan också använda dessa ljud som instrument.

Jag har lite musik som jag slängt ihop men filerna är för stora för att lägga upp här. kanske lyckas fixa det senare.

Lycka till med musik skapandet.

Och hur ska du hitta en Inspelning som är 630 år gammal? :D .. om det vore fallet så skulle det vara skit lätt att hitta musik.

Tyvärr är det ju så att dom började inte spela in musik ordenkligt än för typ 50 år sedan.. så det måste ju vara nyinspelningar.

Snällt att ni försvarar mig :)

Senaste låten jag har försökt mig på

är Across the Stars från Star Wars Episode 2.

Den blev hyfsat bra, men jag är inte riktigt

nöjd med den..

Vet inte om jag får lägga upp den här eftersom

LucasFilm har copyright på melodin och så..