LastonFilm Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 Längd: 25 sekunder Säg gärna vad ni tycker om den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 tja, vad ska man säga, det var ju inte så "mycket" musik utan lite dunk och några toner, men det är ju vad man vill ha i vissa scener. Det skulle gott kunna vara lite fler ljud/instrument :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted June 9, 2004 Author Share Posted June 9, 2004 Jag förstår vad du menar. LastonRecords ska arbeta vidare med mer testmusik, som jag sedan lägger upp här på forumet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufosxm Posted June 11, 2004 Share Posted June 11, 2004 Jag tyckte mest att det lät irriterande. Den skulle i alla fall jag inte stoppa i min film ;) Du får nog tänka ut mer hur du sätter tonerna, för det här låter som nått som du bara har tryckt in för att fylla ut plats. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted June 13, 2004 Author Share Posted June 13, 2004 Ja, ja, jag förstår dig. Detta var bara något jag slängde ihop på någon minut. Jag jobbar på fler låtar med mer och bättre melodi i. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted June 13, 2004 Author Share Posted June 13, 2004 Här är nästa testmusiksnutt. Hoppas ni tycker den är bättre. En ganska tung melodi. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufosxm Posted June 13, 2004 Share Posted June 13, 2004 Det låter som Terminator med den musikteknologin som de hade 1984. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted June 14, 2004 Author Share Posted June 14, 2004 Det var ju bra att den låter som nån filmmusik. Och musikteknologin från 1984 är inte skitdålig tycker jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 14, 2004 Share Posted June 14, 2004 HAHA!.. sorry, men det ufosxm sa lät ganska kul :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 Om jag förstått det hela rätt så är det en slags fantasyfilm ni ska göra? I så fall tycker jag nog att Heavymusik passar ganska dåligt. För en science fiction-film hade det dock varit klockrent! Som Ufosxm påpekade så ger ju stycket en mycket påtaglig Terminator-känsla. Du har inte funderat på att använda redan befintlig medeltidsmusik eller dylikt så att du kan koncentrera dig på själva filmen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 19, 2004 Share Posted June 19, 2004 befintlig medeltids musik? Kul att bli stämd sen bara om man visar upp det för mer än 30 pers :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted June 23, 2004 Author Share Posted June 23, 2004 vi jobbar inte på musik till den filmen just nu eftersom filmen nu bara befinner sig i förproduktions-stadiet. vi försöker oss på olika slags musikgener just nu, för att sedan kanske kunna använda i framtida filmer om de passar bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbger Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Det finns säkert någon medeltidslåt som är skriven på medeltiden (ja, det är ju medeltidsmusik vi snackar). Eftersom att det då är 630 år sedan mer eller mindre som tonsättaren/sångskrivaren dog så är det lugnt. 70 år efter att kompositören dött så är det ingen copyright på låten så länge du inte använder en remix eller tar i från en grupp som spelat in den på nytt. Men om du själv spelar låten så är det lugnt. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted June 23, 2004 Author Share Posted June 23, 2004 men vart kan man då hitta musik som är skriven under medeltiden? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tekei Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Jo.. Du kan nog jobba mer på musiken ;) Men med lite mer jobb kan det nog bli ganska bra. Prova att lägga in lite dropp ljud eller annat. Det behöver inte alltid vara bara instrument. I många musik program finns det inlagda ljud som liknar droppar och annat som funkar jättebra till bakgrunds musik till film. Man kan också använda dessa ljud som instrument. Jag har lite musik som jag slängt ihop men filerna är för stora för att lägga upp här. kanske lyckas fixa det senare. Lycka till med musik skapandet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Och hur ska du hitta en Inspelning som är 630 år gammal? :D .. om det vore fallet så skulle det vara skit lätt att hitta musik. Tyvärr är det ju så att dom började inte spela in musik ordenkligt än för typ 50 år sedan.. så det måste ju vara nyinspelningar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 Proz: han menade inte att du skulle hitta en 630 år gammal inspelning utan att man skulle använda noterna eller melodin från en 630 år gammal låt och göra låten själv. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbger Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 [citat=street]Proz: han menade inte att du skulle hitta en 630 år gammal inspelning utan att man skulle använda noterna eller melodin från en 630 år gammal låt och göra låten själv.[/citat] Precis. :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LastonFilm Posted June 24, 2004 Author Share Posted June 24, 2004 Snällt att ni försvarar mig :) Senaste låten jag har försökt mig på är Across the Stars från Star Wars Episode 2. Den blev hyfsat bra, men jag är inte riktigt nöjd med den.. Vet inte om jag får lägga upp den här eftersom LucasFilm har copyright på melodin och så.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts