Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har 2st datorer här hemma. Ena på 3GHz och den andra på ca 2GHz. Jag undrar ifall det går att koppla dessa datorer på något sätt så att ena datorn där jag vill rendera ut en film ifrån, använder processorkraften från BÅDA datorerna?

Postad

Det ska gå med After Effects har jag för mig.

Har man det installerat på båda datorerna, så drar man igång rendereringarna samtidigt, fast man gör då en bildsekvens istället för en filmfil.

Så när Dator 1 börjar renderera Frame 1, skapas en tom bildfil medan den rendereras.

Dator 2 kollar igenom vilka frames som saknas, och rendererar då Frame 2.

När Dator 1 är klar så letar den, hittar att Frame 3 är ledig och börjar med den etc.

Sen slänger man in bilderna och rendererar ut som en filmfil.

(Bildsekvensen måste hamna i en nätverksmapp såklart)

Ska kolla upp det här.

Edit:

Läs här:

http://livedocs.adobe.com/en_US/AfterEffects/8.0/help.html?content=WS3878526689cb91655866c1103a4f2dff7-799d.html

Postad
Tack för hjälpen men jag glömde säga att jag behöver rendera ut filmen från Adobe Premiere Pro 1.5...Går det o göra på liknande sätt?

Nej, det går inte.

Postad

Det blir isåfall två videofiler, men om du slänger in dessa två i Premiere igen (precis som man skulle gjort med bildsekvensen i AE) och renderar så får du ju en filmfil.

Eftersom de två filmfilerna redan är rendererade går det därmed fortare att renderera ihop dem, då det bara är "vanlig" data, utan att programmet måste räkna ut alla coola effekter du lagt till ;)

Postad

Bmp, jpeg, png-sequence är allt jag säger! För i HLVT, undvik att rendera långa film/video renderingar till videofiler, FAN, snälla! Klistra en tråd om hur man renderar smart någon, så slipper alla göra samma fel.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...