gorse Postad 9 augusti 2007 Postad 9 augusti 2007 På jobbet har vi nån sorts infotavlor med pekskärm som fått hjärnblödning och behöver kallibreras så att man verkligen får det man trycker på. De har varit trasiga ett tag då firman som tillverkade dem från början har gått i konken. Vi försökte laga dem själva och för att lyckade med det behövde vi installera DOS eller windows95 på en dator (eftersom programmet var nog skrivet för dos?). Hursomhelst, man glömmer fort hur man gjorde på den tiden, att man var tvungen att boota från diskett (bara att hitta en sån tex?), köra fdisk, partionera mindre än 512, formatera, boota med cd-romstöd etc. När man äntligen kunde skriva "intall" vid prompten; hur lång tid tror ni det tog innan installationen var klar på 1800+ Mhz dator? Närmast rätta svaret vinner ära och berömmelse. 0 Citera
gorse Postad 9 augusti 2007 Författare Postad 9 augusti 2007 Det gjorde det inte ens när w95 var nytt. Jag menar förståss från när vi tryckte enter tills datorn bootade om och körde w95. 0 Citera
Java ex Machina Postad 9 augusti 2007 Postad 9 augusti 2007 skulle tippa på cirkus en halvtimme. 0 Citera
gorse Postad 10 augusti 2007 Författare Postad 10 augusti 2007 Megawatti börjar närma sig. Det tog runt 100 sekunder. Både jag och min kollega stod som fågelholkar. I vanliga fall får man en massa käcka texter att läsa medan man installerar. Vi hann inte läsa en enda text. Jag har för mig att det brukar ta runt 50 minuter 1995 om man installerade från diskett men här kan mitt minne svikta en smula. Då hade jag en Compaq 5000 profesional workstation 200 MHz med extra stor hårddisk 4 Gbyte, extra grafikminne på 2 megabyte, och extra internminne på 16 meg. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.