Gå till innehåll

Manus: Fireflies (15 sidor)


linusJR

Recommended Posts

Titel: Fireflies a.ka. Shimigami

Voodooversion: 1

 

En flicka vid namn Mandy dör och hamnar i ett ställe som kallas för "The shinigami crossing".

Ett gallringsställe för mänskliga själar på deras vägg till himlen.

Då den nyanställda, mycket profesionella och stolta shimigamin Mikail ska föra över Mandy till den andra sidan uppstår dock komplikationer som leder till den mycket udda vänskapen mellan en dödsgud och en människa.

 

 

Har aldrig skrivit ett kortfilmsmanus förut (eller något annat manus för den delen) men tänkte ställa upp med ett bidrag till FFFs kortfilmstävling,

 

Så här kommer mitt försök!

Fireflies1.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Det här en typ av film jag gärna skulle vilja göra ;)

Och se också dessutom...

 

Det som jag har att påpeka, petig som jag är, är enstaka stavfel (t.ex laud=loud , throe=through) och en hel del grammatiska missar, främst "tredje personens S" ('he looks at her' och inte 'he look at her' i presens)...

 

Angående början: jag tänker på Twin Peaks som utspelar sig i det vita rummet i Matrix... :) Men det har jag inget emot om man säger så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker din manus-idé eller så att säga story är riktigt bra, den är intressant, i tanken så känns det som att det kan bli en väldigt vacker film.. jag tycker inte att den är för tråkig i början, för då finns det tid för en att fundera över vad som just inträffat.. Dock är det ju en del fel i engelskan men det är ju inget större problem.

 

good luck! /Jocké

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...