Gå till innehåll

svartkomikern

Medlemmar
  • Inlägg

    31
  • Blev medlem

Utmärkelser för svartkomikern

Bidragsgivare

Bidragsgivare (5/14)

  • Första inlägget
  • Medhjälpare
  • Konversationsstartare
  • Överlevde första veckan
  • En månad senare

Senaste emblem

10

Anseende

  1. Såg nyss på den amerikanska skräckfilmen "It Follows" och fick lite idéer om hur man blir av med urbanlegenden som jag väljer att kalla "Det". Mina förslag äro, Bra: Ha samlag med en astronaut strax innan avfärd till månen (i perfekt timing) Alternativt idka älskog med respektives hustru. Älska med en lyxprostituerad som i sin tur är garanterad att bryna med en mäktig, inflytelserik herre. Man skulle på så sätt kunna störta en regering med hjälp av "Det". Möjligtvis med hjälp av underrättelsetjänst. Gå på Glädjehus på andra sidan jordklotet. Skaffa en artificiell kropp samt sälja själen till Belsebub. Förhoppningsvis råkar då Hin Håle ut för "Det" vilket skulle kunna utrota all världens ondska. Dåligt: Följa efter "Det". Göka med frihetskämpar och filantroper. Ha sexuellt umgänge med "Det". Var så goda att fyll på med förslag om ni så önskar!
  2. Är det A eller B-fota man frågar om vilka bländartal, objektiv, filter osv som används?
  3. Ska vara scripta under inspelningen av en kortfilm nu snart och undrar om det är någon med erfarenhet eller reell kunskap som kan tipsa om vad som är bra att tänka på, hur man smidigast lägger upp arbetet, vad för utrustning som kan vara värd att använda och vilka ansvarsområden man har. Tack på förhand!
  4. Var lite osäker på vilket forum jag skull posta inlägget i men det blev i detta! Jag undrar vad (den svenske) regissören som regel har för inverkan på hur bilderna blir, typ bildmotivet, bildkompositionen, kamerarörelserna och så vidare. Sådant som till exempel A fotografen inte har sin inverkan på. Detta undrar jag angående både planeringsstadiet (typ storyboardskapande) och under inspelningen. Har helt enkelt lite svårt att skilja på vad regissören gör för bilderna till skillnad från A fotografen. Existerar det något i stil med bildregi till skillnad från personregi? Någon som kan förklara skillnaden?
  5. Har faktiskt inte testat att låta mjölet lägga sig själv, det kanske skulle se naturligare ut! Måste bara säga att jag uppsakttar allas tips, det och att Panorama Film säljer fejkdamm så det lutar mot att jag skaffar sådant!
  6. Tycker mjöl klumpar sig och inte riktigt ter sig som damm ...fel färg har det också fast det kan man säkert ordna.
  7. Söker en herrgård eller ett mindre slott i Stockholmstrakten att spela in några filmscener i ...gärna en/ett som brukar godkänna sådana aktiviteter! Det gå även bra med en större villa från 17 till sent 1800 tal.
  8. Varför inte ...lite finmald sten i åtminstone någon scen där damm ska blåsas upp i luften!
  9. Då ser det ut som om dammet är i luften eller? Tänkte mig nämligen att det bara skulle ligga över lite möbler och golvet någon går på! Kameran måste även kunna färdas runt (i olika vinklar) och det kanske skulle bli lite knepigt då? Varför jag inte bara använder vanligt damm är för att jag behöver rätt mycket och tänker mig att det skulle se mer effektfullt ...mer filmiskt ut om det egentligen var i form av något pulver. Vill att det i en bild ska blåsas upp (bland annat på linsen) när en dörr öppnas.
  10. Nån som vet var man kan få tag i fejkdamm för filminspelning? Har redan provat mjöl!
  11. Går andra termin på Stockholms Filmskola och undrar om det går att få ekonomiskt stöd till en filmproduktion jag och min grupp ska göra där, någon som vet?
  12. Tänkte åka ner till Göteborg och ta del av filmfestivalen och eftersom jag har lite tid över för att kolla film den 26e undrar jag om någon tror på någon eller några av filmerna som går då! Glöm inte att motivera varför nu! Tablån för 26e: Lars and the real girl - Craig Gillespie Actresses - Valeria Bruni-Tedeschi Little Moth - Tao Peng The Trap - Srdan Golubovic Getting Home - Zhang Yang Mutum - Sandra Kogut Summit Circle - Bernard Émond The Other Side of the Country - Catherine Hébert Encounters at the End of the World - Werner Herzog Flower in the Pocket - seng tat liew Gangster - Steve Aries Aalam Viskningar och rop - Ingmar Bergman Deficit - Gael García Bernal The Secret of the Grain - Abdellatif Kechiche Nanking - Bill Guttentag Alice's House - Chico Teixeira White Night - Jannik Johansen Lou Reed's Berlin - Julian Schnabel Under the Stars - Félix Viscarret Soul Carriage - Conrad Clark Personal Visit with Lindsay Anderson - Mike Kaplan Den man älskar - Åke Sandgren Broken English - Zoe Cassavetes 10 + 4 - Mania Akbari In Memory of Myself - Saverio Costanzo Cochochi - Laura A Guzman - Israel Cardenas The Heart Is a Dark Forest - Nicolette Krebitz Tressette - a Story of an Island - Drazen Zarkovic - Pavo Marinkovic Mafrouza - Oh Night! - Emmanuelle Démoris Persona non grata - Mats Arehn Sukiyaki Western Django - Takashi Miike The Mugger - Pablo Fendrik Summer of '62 - Mehdi Charef Låt den rätte komma in - Tomas Alfredson Someone Else - Col Spector Faro - Goddess of the Water - Salif Traoré Brick Lane - Sarah Gavron Shall We Kiss? - Emmanuel Mouret Buddha Collapsed out of Shame - Hana Makhmalbaf The Influence - Pedro Aguilera The Pope's Toilet - Enrique Fernández - César Charlone Unfinished Stories - Pourya Azarbayjani Take the Bridge - Sergio Castilla Casual Day - Max Lemcke
  13. Måste verkligen poin of view alltid vara en egen scen, känns aningen ologiskt för mig, det låter mer som om man bara byter kameravinkel tycker jag? Om det nu är så undrar jag varför?
  14. Svårt att tro att det är ditt först manus, det var ju riktigt bra, proffsigt! I stil med Spirited away kanske?
  15. Tänkvärd film med bra längd och kameravinklar! Undrade dock lite vilka de andra som sörjde var? Hade till exempel även de andra haft med sig köttprodukter för begravning hade slutet känts mer fulländat för mig.
×
×
  • Skapa nytt...