Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Som nybliven kattägare är jag väldigt fascinerad av dessa eleganta djur. Dessutom gör de sig oerhört bra på film!

Vem kan glömma "Cat" i "Breakfast at Tiffanys"? Han spelade brallorna/kjolen av Audrey Hepburn.

Eller "Jones" i "Alien"? Han var ju lätt läskigare än det där kycklingmonstret!

Postad

Nybliven kattägare? Hoppas det är en innekatt. Annars kan du se vad dom har för sej när dom kommer ut. Pissar på folk från byggnadsställningar, knarkar och har offentliga kattsamlag. Läs "Fritz the Cat". En tecknad film som inte lämplig för känsliga kattägare ;)

/nils

Postad

Är kattägare också. Har vänner som är hundägare, och varenda gång vi träffar dom tackar jag min lyckliga stjärna att vi har katt.

Katt på film? Med tanke på att de har ruskigt stor integritet är det inte så konstigt att de inte förekommit på film lika mycket som hundar. Svårregisserade. Men det finns mycket tecknade serier med katter. Fler än med hundar, synes det mig. Nämnda Fritz the cat, Garfield, Kalle och Hobbe, Krazy Cat.

Katter har lika skön karaktär som den är svårfångad på film.

Postad

Katter är väldigt trevliga djur. Hade tre katter innan jag blev allergisk, som jag hatar utöver allt här på jorden. De har så fina karaktärer och man förstår dem bara igenom att titta dem i ögonen. De har så fint " språk" om ni förstår.. Aja :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...