Gå till innehåll

Är HDV 1080i kompatibelt med After Effects?


Recommended Posts

...har filmat hela dagen och hoppas slippa göra om allt i DV för att kunna redigera i denna programvara.

Du använder helt fel program för att redigera film. Byt program till tex Adobe Premiere Pro eller valfrit redigeringsprogram.

Länk till kommentar
Share on other sites

På adobes hemsida så hade dom själva svarat på en liknande tråd. Till svar hade dom att man tills vidare (tills dom hade kommit upp med en smidig lösning) kunde exportera dom sekvenser man skulle arbeta med till bild eller qt-sekvens.

Nu vet jag inte om det har hänt nått sen dess, men det verkar ju lite småmystiskt. Men som sagt så är väl mpeg inte det mest lätthanterliga materialet.

 

//johan

Länk till kommentar
Share on other sites

Lånar tråden lite. Själv har jag samma problem med AE, drar in ett klipp där i HDV 1080i och då säger AE: After Effects error: an unspecified AVI or DirectShow error occurred. (1) (53::33)

Vad är då problemet ? Har AE 7.0 Pro.

 

Jag hade samma problem för ett litet tag sedan, med 7.0!

 

Jag hittade problemet. När man installerar AE 7.0 så ska det också installeras olika codecs från Adobe. När jag kollade närmare i ett program vilka codecs jag hade installerade så fanns inte Adobes codecs någonstans. Löste sig i och med att jag installerade CS3 nyss, då märkte jag direkt att ca 10 olika codecs för AE hade installerats. Då var problemet borta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade samma problem för ett litet tag sedan, med 7.0!

 

Jag hittade problemet. När man installerar AE 7.0 så ska det också installeras olika codecs från Adobe. När jag kollade närmare i ett program vilka codecs jag hade installerade så fanns inte Adobes codecs någonstans. Löste sig i och med att jag installerade CS3 nyss, då märkte jag direkt att ca 10 olika codecs för AE hade installerats. Då var problemet borta.

 

Jag har samma problem på CS3 faktiskt, var i installationen löste det sig ?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...