Java ex Machina Postad 13 juli 2007 Postad 13 juli 2007 http://static.flickr.com/46/140418641_2ab76f471f_o.jpg Lucas har på sig en officiell "Han shot first!" t-shirt. Titta, vad självironisk han är. 0 Citera
Simon W Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Kanske sant rykte om vad fyran ska handla om. "1950-tal. Indy tävlar mot ryssarna i kampen om hemligheten bakom utomjordisk påverkan på antika civilisationer." /Tellusfilm Låter... inte så bra. Men det blir kanske bra ändå. 0 Citera
e93mw Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 "1950-tal. Indy tävlar mot ryssarna i kampen om hemligheten bakom utomjordisk påverkan på antika civilisationer." /Tellusfilm Låter... inte så bra. Men det blir kanske bra ändå. Skojar du!? Det låter ju helt underbart bra! Tänk dig en ung Erich van Däniken som Indy's sidekick! :) Vilka scener! Indy jagar en rysk skurk på en 4000 år gammal gravitations-moped uppför en Inka-pyramid! :D 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Inte så säker på att jag gillar utomjordingar i Indy-universumet. Det har ju alltid handlat om religion och mytologi? 0 Citera
Simon W Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Inte så säker på att jag gillar utomjordingar i Indy-universumet. Det har ju alltid handlat om religion och mytologi? Precis. Jag är jäkligt skeptisk. Men man vet aldrig... 0 Citera
jmalmsten Postad 22 juli 2007 Postad 22 juli 2007 Då håller jag mer på Atlantis... även om Spielberg gillar utomjordingar i övrigt. Och jag ber till gudarna att han inte slänger in en CGI-podrace/speedbike-sekvens... då skulle vi ju tappa allt vad "gammal b-film" heter. Skulle det förresten inte bli för snarlikt gruvvagns-jakten i Temple of Doom också? Och även om nu Indy 4 skulle vara så att säga riktat i Däniken-anda så skulle det ju vara direkt motsägelsefullt mot de tidigare filmerna. Jag tänker då på att del 1 och 3 tog de kristna myterna på fullaste matine-allvar. Ska det då helt plötsligt sägas att det inte var gudomliga krafter utan istället utomjordingar, eller att gudarna var utomjordingar som leker med oss? Nä, det känns fel. Och det säger jag inte för att jag skulle vara überkristen utan mer för att det inte passar in. Men han får ju jättegärna göra en film sedan som kör stenhårt med däniken teorier liknande de i den svenska boken Forntidens Teknik. Om ni hittar den på biblan så kan ni gott å väl läsa den. Står mycket uppseendeväckande där som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att filmatisera när jag får tag i min egna 3miljarders-budget.;) 0 Citera
Simon W Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Läste att Karen Allen ska återvända, i rollen som Marion Ravenwood. Hon var riktigt bra, tycker jag. Bästa "indiana-bruden". Få se hur hon funkar nu, 25 år senare. 0 Citera
Simon W Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Vad handlar indiana jones om? Där ser man. Det finns varelser från andra planeter... Förlåt. Skoja bara. ;) Det finns hittills 3 filmer, alla med Harrison Ford i huvudrollen. För mer info, kolla http://www.imdb.com/find?s=all&q=indiana+jones. 0 Citera
e93mw Postad 1 augusti 2007 Postad 1 augusti 2007 Vad handlar indiana jones om? ARRRRRGH!!!!!!!!!! Nu vet jag hur det känns att bli gammal!!! "Vafalls unge man? Aldrig hört talas om Harry Brandelius?" 0 Citera
Simon W Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 Titelrykten: ”Indiana Jones & the City of Gods” ”Indiana Jones & the Destroyer of Worlds” ”Indiana Jones & the Fourth Corner of the Earth” ”Indiana Jones & the Kingdom of the Crystal Skull” ”Indiana Jones & the Lost City of Gold” ”Indiana Jones & the Quest for the Covenant” 0 Citera
Gäst bollyn Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 Jag längtar värkligen till filmen. Min pappa har träffat Steven Spielberg. 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 ”Indiana Jones & the Kingdom of the Crystal Skull” http://www.99express.com/posts/no_bone_skull.htm fast jag har inte hört nånting om att indy 4 skulle handla om maya. 0 Citera
Simon W Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 Jag har bara läst att det skulle handla om nån antik kultur. Varför inte Maya? 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 Jag har bara läst att det skulle handla om nån antik kultur. Varför inte Maya? Vart har du hört det? Det enda jag hört är att det utspelas på 50-talet och har att göra med atomprovsprängningar att göra, marion (och hennes farsa, indys mentor) är med, och det kan vara utomjordingar inblandade. 0 Citera
Simon W Postad 15 augusti 2007 Postad 15 augusti 2007 http://www.tellusfilm.com/nyhetsnotis.php?id=115003152 Jag har överlag inte haft anledning att tvivla på info från denna sajt förut. 0 Citera
Java ex Machina Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 http://www.tellusfilm.com/nyhetsnotis.php?id=115003152 Jag har överlag inte haft anledning att tvivla på info från denna sajt förut. Hmm iofs borde det ju innehålla kopplingar till antik kultur med tanke på att det är indy jones :e vet inte vad jag tänkte. 0 Citera
_nemo_ Postad 10 september 2007 Postad 10 september 2007 Titelrykten: ”Indiana Jones & the City of Gods” ”Indiana Jones & the Destroyer of Worlds” ”Indiana Jones & the Fourth Corner of the Earth” ”Indiana Jones & the Kingdom of the Crystal Skull” ”Indiana Jones & the Lost City of Gold” ”Indiana Jones & the Quest for the Covenant” Din favorit var den riktiga titeln. ”Indiana Jones & the Kingdom of the Crystal Skull” Can't wait! 0 Citera
jmalmsten Postad 10 september 2007 Postad 10 september 2007 Titelrykten: ”Indiana Jones & the City of Gods” ”Indiana Jones & the Destroyer of Worlds” ”Indiana Jones & the Fourth Corner of the Earth” ”Indiana Jones & the Kingdom of the Crystal Skull” ”Indiana Jones & the Lost City of Gold” ”Indiana Jones & the Quest for the Covenant” Lost city of gold? hehe... nu vet jag ju att dom syftar på El Dorado... men varför kom jag just å tänka på en gammal anime-serie som en barndomskompis laddar upp på Veoh? :p... http://www.veoh.com/videos/v794977F4TfKAG6 Nja... offtopic-nörderier åsido nu... är det alltså bestämt att det blir Kingdom of the Chrystal Skull? låter spännande... men vad baseras den på då? 0 Citera
_nemo_ Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/smygtitt/article1838353.ab Fy faaaan va grymt. Längtar. Kristalldödskallens rike......hahaha. http://movies.yahoo.com/feature/indianajones.html;_ylt=AsY7qv8MSH6wl3g1GC6bw55fVXcA Bättre. 0 Citera
Max_H Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Tankar 1080P as we speak..eeh.. write... inte den snabbaste servern... F*******n vilken tid det tar (eller kanske ska klaga hos Comhem)... /Max 0 Citera
jmalmsten Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 niiiice trailer... så 22a maj i staterna... när kommer den till svea rike? kanske 32a oktober? eller vad tror ni? Dom (läs svenska biograffilmimportörerna) har ju fan dragit ut på både Cloverfield (en film som helt baserades på att man inte visste vad monstret var) och rambo kommer inte förrän mars ffs... Vad hände med den gammla hederliga "simultaneous world wide release"?... Kan inte digitalbion komma och ge oss filmerna samtidigt så slipper filmbolagen ha sina filmer piratkopierade innan landet fått release? 0 Citera
_nemo_ Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 niiiice trailer... så 22a maj i staterna... när kommer den till svea rike? kanske 32a oktober? eller vad tror ni? Dom (läs svenska biograffilmimportörerna) har ju fan dragit ut på både Cloverfield (en film som helt baserades på att man inte visste vad monstret var) och rambo kommer inte förrän mars ffs... Vad hände med den gammla hederliga "simultaneous world wide release"?... Kan inte digitalbion komma och ge oss filmerna samtidigt så slipper filmbolagen ha sina filmer piratkopierade innan landet fått release? Den ska komma i maj här i Sverige också, om det blir den 22 vet jag inte, men tror det. EDIT: Nu vet jag, det är 22 som gäller här med. 0 Citera
Max_H Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Laddad å klar. 1080P. Lights out. Full screen on. I'll be back. Coolt... Möjligen att dom visade för mycket - som vanligt. 22:a, jag kommer att vara där... /M 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.