elinice Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Filmen handlar om en tjej som blir våldtagen och sedan hämnas på sin förövare. Att ha i bakhuvudet när ni ger er ödesdigra kritik: Den är gjort på en dag. (okej, jag redigerade i två dagar) Väldigt kort deadline. Give me all you got! http://www.youtube.com/watch?v=ljIbiO09o4E http://img166.imageshack.us/img166/9803/bilderkopierada8.jpg Format: Flash Längd: 2 min, 40 sek Utrustning: Canon MV960, Magix Movie Edit Pro 10 0 Citera
ShaGGie Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Hmm jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här... Det är kul att se någon göra något mer seriöst här det tycker jag verkligen, och det här är ett starkt ämne som man kan bygga mycket på. Men för det första så tycker jag inte att musiken passar in, specielt inte när den riktigt kommer igång, då är det mer en ''hoppig'' liten slinga som förstör filmen och får det att verka som en ful komedi, specielt i samband med att du har ökat hastigheten på filmen. Sen tycker jag att färgkorigeringen är lite fel (om du ens har gjort någon) Eller fel och fel, det är en smaksak såklart men jag gillar det inte. Jag tycker att du skulle ökat kontrasterna lite och gjort hela filmen ''mörkare'' för att skapa mer stämmning. Och istället för att ökat hastigheten på filmen hade jag nog helre sett att du saktat ner den istället, och skapat en mer dyster stämning. Filmen är ok för att vara gjord på så kort tid, men den kunde ha blivit mycket bättre och jag tycker det är synd att du inte la ner mer tid på den. 0 Citera
elinice Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 Ja det är ganska synd att jag bara hade så kort tid att få den klar på. Men man kan ju fundera på att göra om den faktiskt, eftersom idén är ju kalasbra! (tycker jag i alla fall) Färgkorrigeringen är faktisk väldigt medveten, dock är jag inte helt, fullständigt nöjd med den. Sitter och redigerar med en gammal snuskig skärm som visar lite vad den vill och jag har bara det att gå efter. Jag tog ut filmen några gånger och tittade på TVn och fick göra om en massa, sen nöjde jag mig tillslut. Var lite jobbigt att sitta så fram och tillbaka. Men för att ge filmen riktig rättvisa så borde man komma hem till mig och se den på min dator. Hihi. Musiken ska ju låta arg och lite melankolisk. Hörs inte det? Aj då... 0 Citera
jimijames Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 JAg håller med föregående talare. gör den en halv minut längre genom att ha längre bild på droppen, det är ju den som är den sista droppen.=) sen blanda upp speedade klipp när hon är hlet galen och långsammare när hon hugger honnom. skulle jag tycka vara snygt... spring scenen är tråkig.. mer vinklar och lite olika utsnitt skulle funka för att göra den mer tempofyld.. 0 Citera
Rabies Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 wow jag är impad. snyggt klippt som fan. rätt bra färger med. lite detaljer som saknades va fler personer på festen, det blev lite tomt. kunde varit ett bättre våldtäktsscenario istället för bakifrån på toaletten, det kändes inte trovärdigt. sen få huggscenen att se bättre ut, nu ser man att hon "håller tillbaka" huggen om man säger. sen musiken gick fetbort :S. annars tyckte jag den va på topp, bra skådespeleri med! sånna här amatörfilmer vill jag se fler av! fan jag älskar den springscenen asså! 0 Citera
ShaGGie Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Snuskiga skärmar är skiten. Men musiken passar verkligen inte in... även om jag förstår din tanke så gillar jag det inte, Inte ens efter att jag slagit upp vad melankonisk betyder;) Och jo iden är kalasbra, eller rättare sagt, det är ett kalasbra ämne (missuppfatta mig rätt) som man kan bygga hur mycket som helst på. Men keep up the good work=) 0 Citera
elinice Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 wow jag är impad. snyggt klippt som fan. rätt bra färger med. lite detaljer som saknades va fler personer på festen, det blev lite tomt. kunde varit ett bättre våldtäktsscenario istället för bakifrån på toaletten, det kändes inte trovärdigt. sen få huggscenen att se bättre ut, nu ser man att hon "håller tillbaka" huggen om man säger. sen musiken gick fetbort :S. annars tyckte jag den va på topp, bra skådespeleri med! sånna här amatörfilmer vill jag se fler av! fan jag älskar den springscenen asså! Vadå? Det är väl en jätterolig studentfest med tre personer? Hehe. Men att bli våldtagen bakifrån när man spyr måste ju vara ett av de värsta sätt att bli våldtagen på (som om det skulle finnas några bra sätt...ööh). Förslag på nått annat? Säng är ju tråkigt så det går jag inte med på. Men "kniv i stjärten-scenen" håller jag med att den går att jobba på, så som jimijames skrev. Tack för ditt beröm också! Jag blir jätteglad över all denna konstruktiva kritik! Trodde man skulle få en del spydiga kommentarer, men detta forum verkar inte vara som andra. Well done! 0 Citera
elinice Postad 29 juni 2007 Författare Postad 29 juni 2007 Vad för musik skulle passa då? En helt annan genre eller samma fast mindre "hoppigt" som det kallades? 0 Citera
Rabies Postad 29 juni 2007 Postad 29 juni 2007 Mjo det kanske hade varit ett av dom värsta sätten att bli våldtagen på men om man ser storleksmässigt och försvarsmässigt så hade tjejen behövt vara mindre och killen större för att det skulle ha funkat eller åtminstone skulle killen behövt vara mer aggresiv och tjejen skulle behövt göra mer motstånd. så som det är nu så hade faktiskt sängen med henne mer full och han mer smygande varit mer realistisk och höjt filmen mer även om det hade varit lite tråkigt! Jag vet inte vem som gjort musiken men den e typ för stel och itne så aggressiv. skulle nog passat med nåt tyngre släpande 0 Citera
elinice Postad 30 juni 2007 Författare Postad 30 juni 2007 Mjo det kanske hade varit ett av dom värsta sätten att bli våldtagen på men om man ser storleksmässigt och försvarsmässigt så hade tjejen behövt vara mindre och killen större för att det skulle ha funkat eller åtminstone skulle killen behövt vara mer aggresiv och tjejen skulle behövt göra mer motstånd. så som det är nu så hade faktiskt sängen med henne mer full och han mer smygande varit mer realistisk och höjt filmen mer även om det hade varit lite tråkigt! Jag vet inte vem som gjort musiken men den e typ för stel och itne så aggressiv. skulle nog passat med nåt tyngre släpande Vi ville få det att se ut som på riktigt så han tog i allt han kunde, och hon tog i allt hon kunde för att få bort honom. Men det är möjligt att man kunnat få det att se värre ut med andra vinklar och annan klippning, eller som du säger propotionera på skådespelarna. Men säng? Ush vad tråkigt! 0 Citera
Rabies Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 mjo kanske men sen e de väl ingen komedi heller;) 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 Våldtäkten kan ju var efter att hon har spytt och slockant på toaletten... och vaknar upp när han är där... Tyvärr måste jag också stämma in i musikkritiken... Den passar inte... något mera mystiskt och skräck i musiken när hon har "lucköppning", för att sedan över gå till agresiv (kanske någon metal). som någon skrev tidigare... slowmotion på huggen... Kanske med "slowmotion-ljud" också... och musiken långsamt stannar som på en gammal LP skivspelare. För att sedan mer bli en "tillfredsmusik" efter (när hon lägger sig igen). Dock tycker inte jag att hon ska lägga sig glad... är det verkligen så att det skulle kännas bra efter... hon har ju fortfarande blivit våldtagen... Jag vet inte vilka erfarenheter ni har, men efter att ha gjort en utlandsmission så har man sett hur människor mår efter att ha varigt utsatta och hämnats mår... 0 Citera
elinice Postad 30 juni 2007 Författare Postad 30 juni 2007 ´ Tyvärr måste jag också stämma in i musikkritiken... Den passar inte... något mera mystiskt och skräck i musiken när hon har "lucköppning", för att sedan över gå till agresiv (kanske någon metal). Dock tycker inte jag att hon ska lägga sig glad... är det verkligen så att det skulle kännas bra efter... hon har ju fortfarande blivit våldtagen... Jag vet inte vilka erfarenheter ni har, men efter att ha gjort en utlandsmission så har man sett hur människor mår efter att ha varigt utsatta och hämnats mår... Något åt ramstein hållet kanske..? Tanken är väl att hon fått sinnesro. Kan gå och lägga sig glad och tillfredsställd. 0 Citera
elinice Postad 30 juni 2007 Författare Postad 30 juni 2007 mjo kanske men sen e de väl ingen komedi heller;) Nä sant. Men det känns som att extremtemat ska sitta i. I en säng så finns det ju en risk att det inte blir lika klart och tydligt vilken snuskig kåtbock han är, som skiter i hur och var han sätter på henne. Spelar ingen roll för honom om hon spyr. Och sen för hennes del, att bli påsatt liggandes över en nedspydd toaletstol måste ju kännas något otroligt kränkande. Det var så jag tänkte när jag valde platsen. 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Något åt ramstein hållet kanske..? Ramstein kan funka bra (tänkte tanken själv... dock är det ju en upphovsrätts fråga.. men för eget bruk funkar det). Tanken är väl att hon fått sinnesro. Kan gå och lägga sig glad och tillfredsställd. Jag förstår att tanken är sinnesro... men frågan är om du verkligen skulle få det.. sinnesro av hämd ser man ofta i filmer från hollywood.. men är det så i verkligheten? du kanske får en större effekt om hon INTE får det, för att förstärka det som har hänt hennen... "det spelar ingen roll vad man gör... det är skit ändå". Hon skulle kanske kunna lägga sig först med ett leende (för att gestalta sinnesro) men sedan vända sig igen åt sidan med ett ångestuttryck i ansiktet. Bara en tanke... 0 Citera
elinice Postad 1 juli 2007 Författare Postad 1 juli 2007 Ramstein kan funka bra (tänkte tanken själv... dock är det ju en upphovsrätts fråga.. men för eget bruk funkar det). Jag tänkte väl att man gör något eget som är åt ramstein hållet. Så kan man antingen skriva text som passar till filmen, eller kanske helst en instrumental slinga. Jag förstår att tanken är sinnesro... men frågan är om du verkligen skulle få det.. sinnesro av hämd ser man ofta i filmer från hollywood.. men är det så i verkligheten? du kanske får en större effekt om hon INTE får det, för att förstärka det som har hänt hennen... "det spelar ingen roll vad man gör... det är skit ändå". Hon skulle kanske kunna lägga sig först med ett leende (för att gestalta sinnesro) men sedan vända sig igen åt sidan med ett ångestuttryck i ansiktet. Bara en tanke... Ja det går ju att fundera på. Går det att få fram med de skådisar jag kan använda mig av så är det ju ett bra alternativ. Jag kan dock inte ha samma skådis när jag gör en re-make. 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Jag tänkte väl att man gör något eget som är åt ramstein hållet. Så kan man antingen skriva text som passar till filmen, eller kanske helst en instrumental slinga. Du kan ju alltid leta efter demoband eller på t ex Download.com efter deras gratismuski, den får du inte abvända bara så där.. men om du hittar något du gillar så ta kontakt med de bandet och berätta att det är till en icke komersiell film för internet och att du "credda" dem i eftertext. då kan du få använda musiken gratis... så har jag gjort ett par gånger. Ja det går ju att fundera på. Går det att få fram med de skådisar jag kan använda mig av så är det ju ett bra alternativ. Jag kan dock inte ha samma skådis när jag gör en re-make. Jag tror att du kan få till det med lite klippning av det material som du har. hon har ju ångest i början.... KLipp in lite snabba bilder från våldtäkten så att tittaren förstår att hon tänker tilbaka på den ändå efter henner hämn... och sen sen ångestblick och slut... eller nått sånt. Upp till dig. Det är bara några tankar, som jag skulle vilja ha slutet... gör som du vill, det är din film och ditt budskap. kör på 0 Citera
computer-nerd Postad 25 juli 2007 Postad 25 juli 2007 Jag gillade verkligen hur ni arbetat med bliderna, det är kul att se verkligt ambiösa amatörfilmare ibland. Dock tycker jag ni kunde gjort våltäkten något mer realistisk. Samma sak gäller mord scenen, man får ingen känsla för att hon verkligen mördade honom snarare får man känslan av att hon "hugger" honom med en plastkniv. JAg håller med föregående talare. gör den en halv minut längre genom att ha längre bild på droppen, det är ju den som är den sista droppen.=) sen blanda upp speedade klipp när hon är hlet galen och långsammare när hon hugger honnom. skulle jag tycka vara snygt... spring scenen är tråkig.. mer vinklar och lite olika utsnitt skulle funka för att göra den mer tempofyld.. Jag tänkte inte på droppen på de viset fören du nämnde det. Om jag fått bestäma skulle jag saktat ner filmen just där samtidigt som bilden saktas ner. Och sen undrar jag också vad springscenen skulle vara bra för. 0 Citera
vilcans Postad 25 juli 2007 Postad 25 juli 2007 Jag fattar inte vad ni klagar på. Musiken funkar bra just eftersom den är så "opassande". Den är lite hetsig, nästan på ett glatt sätt, vilket paradoxalt nog gör upplevelsen starkare. Med mer "seriös" musik så hade det bara blivit pretto. Klippningen är lysande. Jättebra att ni inte spiller tid med en massa oväsentligheter. Jag håller dock med om att våldtäktsscenen och mordscenen bör vara råare. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.