neolit Postad 24 juni 2007 Postad 24 juni 2007 Jag tror att jag läste för något år sedan att man kan, med hjälp av någon typ av program, kopiera hela hemsidor, som man sedan på ett "offline-sätt" bläddra igenom den. Någon som vet mer om det? Neo 0 Citera
gorse Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 När internet var ungt och folk kunde använda kommandoprompten, visste vad ftp är för något och bandbredd var bristvara; Då visste man att wget kunde tanka hela siter. Undrar om det programmet finns i dag? Jo, tamigtusan. http://www.gnu.org/software/wget/ Att lista ut hur det fungerar och hitta en version som snurrar på windows överlåter jag till någon annan. 0 Citera
Team_fagott Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 När internet var ungt och folk kunde använda kommandoprompten, visste vad ftp är för något och bandbredd var bristvara; Då visste man att wget kunde tanka hela siter. Undrar om det programmet finns i dag? Jo, tamigtusan. http://www.gnu.org/software/wget/ Att lista ut hur det fungerar och hitta en version som snurrar på windows överlåter jag till någon annan. Det har hänt att större sidor som råkat ut för detta har krashat fullständigt. Kan säga att hemsidekopiering inte är särskilt populärt bland admistratörer. Milt utryckt. 0 Citera
gorse Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 Det finns en flagga till programmet som kopierar rekursivt. Det står i manualen att det skall användas med stor försiktighet. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 Har en kompis som utveckalt ett program i visual basic (tror det heter så) Där man skriver adressen till sidan, och sedan spara filen på hårddisken (Krävs dock att man skriver allt manuellt, filens namn och filformat). Väldigt bra för filmer som man bara kan streama på hemsidorna :) Kan försöka fixa upp programmet på en ftp om du är intresserad. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 Internet Explorer - Så här gör du en webbsida tillgänglig offline Klicka på "Lägg till i Favoriter" på Favoriter-menyn. Markera kryssrutan Gör tillgänglig offline. Kolla inställningarna under "Anpassa". Detta bara om du vill schemalägga uppdateringar av webbsidan och bestämma hur mycket av innehållet som ska hämtas. Klart! Mozilla Firefox - bör ju ha en liknande funktion. Var det detta du sökte? 0 Citera
lundalejon Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 här har du en freeware, jag använder den och tycker det funkar perfekt! http://www.webreaper.net/ 0 Citera
neolit Postad 26 juni 2007 Författare Postad 26 juni 2007 Har en kompis som utveckalt ett program i visual basic (tror det heter så) Där man skriver adressen till sidan, och sedan spara filen på hårddisken (Krävs dock att man skriver allt manuellt, filens namn och filformat). Väldigt bra för filmer som man bara kan streama på hemsidorna :) Kan försöka fixa upp programmet på en ftp om du är intresserad. Jag är intresserad givetviss, bara det fungerar. Vad innebär "ftp", om jag får ställa den frågan Neo Internet Explorer - Så här gör du en webbsida tillgänglig offline Klicka på "Lägg till i Favoriter" på Favoriter-menyn. Markera kryssrutan Gör tillgänglig offline. Kolla inställningarna under "Anpassa". Detta bara om du vill schemalägga uppdateringar av webbsidan och bestämma hur mycket av innehållet som ska hämtas. Klart! Mozilla Firefox - bör ju ha en liknande funktion. Var det detta du sökte? Ja, alltså, det jag ville med detta är: att kunna kopiera en hemsida och kunna se den sedan på annan dator som inte har Internet. Eftersom jag har Internet på min windows-dator men inte på min Mac (kan inte riktigt koppla Macen "long story") så behöver jag kunna se hemsidan på min Mac genom att "tradera" den med hjälp av usb-minne. Neo här har du en freeware, jag använder den och tycker det funkar perfekt! http://www.webreaper.net/ Jag gick in och kollade lite. Kan du, om du använt programet, förklara lite hur det fungerar? tack Neo 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.