Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tror att jag läste för något år sedan att man kan, med hjälp av någon typ av program, kopiera hela hemsidor, som man sedan på ett "offline-sätt" bläddra igenom den.

Någon som vet mer om det?

Neo

Postad

När internet var ungt och folk kunde använda kommandoprompten, visste vad ftp är för något och bandbredd var bristvara; Då visste man att wget kunde tanka hela siter. Undrar om det programmet finns i dag?

Jo, tamigtusan. http://www.gnu.org/software/wget/

Att lista ut hur det fungerar och hitta en version som snurrar på windows överlåter jag till någon annan.

Postad
När internet var ungt och folk kunde använda kommandoprompten, visste vad ftp är för något och bandbredd var bristvara; Då visste man att wget kunde tanka hela siter. Undrar om det programmet finns i dag?

Jo, tamigtusan. http://www.gnu.org/software/wget/

Att lista ut hur det fungerar och hitta en version som snurrar på windows överlåter jag till någon annan.

Det har hänt att större sidor som råkat ut för detta har krashat fullständigt. Kan säga att hemsidekopiering inte är särskilt populärt bland admistratörer. Milt utryckt.

Postad

Har en kompis som utveckalt ett program i visual basic (tror det heter så) Där man skriver adressen till sidan, och sedan spara filen på hårddisken (Krävs dock att man skriver allt manuellt, filens namn och filformat). Väldigt bra för filmer som man bara kan streama på hemsidorna :)

Kan försöka fixa upp programmet på en ftp om du är intresserad.

Postad

Internet Explorer - Så här gör du en webbsida tillgänglig offline

Klicka på "Lägg till i Favoriter" på Favoriter-menyn.

Markera kryssrutan Gör tillgänglig offline.

Kolla inställningarna under "Anpassa". Detta bara om du vill schemalägga uppdateringar av webbsidan och bestämma hur mycket av innehållet som ska hämtas.

Klart!

Mozilla Firefox - bör ju ha en liknande funktion.

Var det detta du sökte?

Postad
Har en kompis som utveckalt ett program i visual basic (tror det heter så) Där man skriver adressen till sidan, och sedan spara filen på hårddisken (Krävs dock att man skriver allt manuellt, filens namn och filformat). Väldigt bra för filmer som man bara kan streama på hemsidorna :)

Kan försöka fixa upp programmet på en ftp om du är intresserad.

Jag är intresserad givetviss, bara det fungerar. Vad innebär "ftp", om jag får ställa den frågan

Neo

Internet Explorer - Så här gör du en webbsida tillgänglig offline

Klicka på "Lägg till i Favoriter" på Favoriter-menyn.

Markera kryssrutan Gör tillgänglig offline.

Kolla inställningarna under "Anpassa". Detta bara om du vill schemalägga uppdateringar av webbsidan och bestämma hur mycket av innehållet som ska hämtas.

Klart!

Mozilla Firefox - bör ju ha en liknande funktion.

Var det detta du sökte?

Ja, alltså, det jag ville med detta är:

att kunna kopiera en hemsida och kunna se den sedan på annan dator som inte har Internet.

Eftersom jag har Internet på min windows-dator men inte på min Mac (kan inte riktigt koppla Macen "long story") så behöver jag kunna se hemsidan på min Mac genom att "tradera" den med hjälp av usb-minne.

Neo

här har du en freeware, jag använder den och tycker det funkar perfekt!

http://www.webreaper.net/

Jag gick in och kollade lite. Kan du, om du använt programet, förklara lite hur det fungerar?

tack

Neo

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...