Norbert Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Bra gjort. Om det bara var spelat baklänges så förstår jag inte riktigt stuntet med skateboarden. De måste ha gjort något mer. Klippet med bilen kan vara till hälften baklänges och till hälften framlänges. De sveper ju förbi ett träd där innan killen som kastar går fram och frågar om det gick bra. Vid trädet kan man ju byta till ett annat klipp i alla fall. :) 0 Citera
Miss_Emma Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Det är sådant här jag blir helt knäpp på. Saker som inte är Hollywood och ser hemmafilmat ut, men är så bra. 0 Citera
Fisheye Postad 22 maj 2007 Författare Postad 22 maj 2007 Bra gjort. Om det bara var spelat baklänges så förstår jag inte riktigt stuntet med skateboarden. De måste ha gjort något mer. Klippet med bilen kan vara till hälften baklänges och till hälften framlänges. De sveper ju förbi ett träd där innan killen som kastar går fram och frågar om det gick bra. Vid trädet kan man ju byta till ett annat klipp i alla fall. :) Finns en annan film där dom spelar baklänges filmen och der ser likadant ut då. Fast tvärtom då hehe. 0 Citera
_nemo_ Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 http://www.adweek.com/aw/national/article_display.jsp?vnu_content_id=1003585432 Tyvärr så är ju detta just Hollywood miss_emma. Haha. Eller vadå Hollywood....Men det är iaf inte amatörer som gjort det här. Stor budget och förmodligen en hel del pill i datorn av proffs =) 0 Citera
vilcans Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 He he, kul att folk fortfarande inte har fattat att bara för att något ser ut att vara filmat med en halvtaskig handhållen konsumentkamera så kan det inte vara avancerade specialeffekter bakom. Finns bättre sådana filmer en denna dock. 0 Citera
nvm Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Ballt! Men jag väntar fortfarande på att nån gör Matrixgrejer med "handhållen" kamera. 0 Citera
Java ex Machina Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Ballt! Men jag väntar fortfarande på att nån gör Matrixgrejer med "handhållen" kamera. fanns det inte nån lightsaberfajt med mobilkamera eller liknande? har för mig att någon här länkade till en sån (kanske i youtube-tråden). Nån fest som spårar ur och folk som slåss med lightsabers... 0 Citera
nvm Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Inte sett, men det låter mer komiskt än sådär lurigt mittemellan. Det skulle vara ballt att göra en video som ser ut som typ en dansuppvisning filmad på nån skolavslutning eller så, och så gör de värsta sjuka omöjliga movesen, som ligger sådär precis på gränsen mellan nåt som nästan skulle kunna vara möjligt och nåt som är klart fejk. 0 Citera
Java ex Machina Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Inte sett, men det låter mer komiskt än sådär lurigt mittemellan. Det skulle vara ballt att göra en video som ser ut som typ en dansuppvisning filmad på nån skolavslutning eller så, och så gör de värsta sjuka omöjliga movesen, som ligger sådär precis på gränsen mellan nåt som nästan skulle kunna vara möjligt och nåt som är klart fejk. Låter lite som den där fatboy slim-videon med christopher walken. Här är lightsabergrejen förresten. Jag gillar verkligen avslutningen på den här. 0 Citera
nvm Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Låter lite som den där fatboy slim-videon med christopher walken. Typ, fast skakigt handfilmat. Och kanske inte att han faktiskt flyger? :P 0 Citera
Java ex Machina Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Typ, fast skakigt handfilmat. Och kanske inte att han faktiskt flyger? :P Ja det är ju bara till att sätta igång ett projekt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.