Gäst bollyn Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Jag ska han någon som blir sjuten jag en slang med blod som går in innan för tröjan men problemet är man kan ju inte bara höra ett skott och så riner det blod det måste ju se ut som om han blir sjuten hur ska jag göra? ;) 0 Citera
jepser Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 En möjlighet är ju att göra det digitalt. Annars finns det speciela saker till det, en blodspåse eller vad det heter, jag vet tyvär inte hur man använder den, men jag har sett den på länkar som andra har gett här på forumet;) 0 Citera
00Bengtsson Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Svar på rubrik: Ring 112 och begravningsfirman! Glöm inte att skaffa tillstånd först ;) Nedå, enklast är att ladda ner blodsplatter ifrån detonationfilms. 0 Citera
Gäst bollyn Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Jag kom på en sak kan man bara inte göra så här: Man filmar en när bild på en som kommer att bli sjuten och sedan en när bild på den som sjuter och så ser man när det sjuter och man hör ett skott och sedan en klipper man till bakatill den som blev sjuten och då har skottet redan kommit in i honom och medans kameran var av rev man upp hans tröja och så pudrar man på metallpulver och då sitter det en slang med blod under tröjan och så börgar man att trycka ut blod. Är det en dårlig idée? 0 Citera
precision motion Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Nä, det är en mycket bra idée, du behöver ju inte vissa något blod heller om du inte vill. Allt går ju att lösa men lite ljud eller vissa andra bilder som får publiken att förstå vad som händer. Du kan ju också låta lite blod spruta upp på en väg, väldigt lite, utan att man ser den som träffats och sen visa den skjutes reaktion. 0 Citera
MrRob Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Om du ändrar dej eller att det går åt pipan så kan du kolla in denna tutorial och göra det på datan ist. http://www.videocopilot.net/videotutorials/blood/ 0 Citera
Team_fagott Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Har säkert tagits upp tusen gånger här. Men såg på något tv-program för länge sedan att man kunde baka in aska/mjöl i lite hushållsfolie med en nylonlina och sedan trå i linan så att det yrde rakt ut precis som en träff. Inte för att jag vet hur det igentligen ser ut när folk nblir skjutna. Men jag tyckte det såg rätt coolt ut. Inget blod iof. Men kasnke ett alternativ? 0 Citera
Gäst bollyn Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Om du ändrar dej eller att det går åt pipan så kan du kolla in denna tutorial och göra det på datan ist. http://www.videocopilot.net/videotutorials/blood/ Jag har köpt Action Movie Essentials så jag kan göra det där. Men jag vill ändå testa att andvända min slang som jag kommer att trycka ut blod med. 0 Citera
Taste FX Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Sätt något föremål i slutet av slangen, typ en plastkula eller en ärta så det blir lite tryck. När den saken lossnar av trycket när du pumpar så kommer det se verlkigare ut än om du bara pumpar med fejkblod i slangen. 0 Citera
Gäst bollyn Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Sätt något föremål i slutet av slangen, typ en plastkula eller en ärta så det blir lite tryck. När den saken lossnar av trycket när du pumpar så kommer det se verlkigare ut än om du bara pumpar med fejkblod i slangen. Å tack det ska jag göra. 0 Citera
Lasse_laser Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 För sökfunktionens skull rättstavar jag lite i rubriken. /Lasse 0 Citera
Mr Orange Postad 26 maj 2007 Postad 26 maj 2007 jag har gjort såhär: ta fakeblod i en påse, inte för stor, sen tar jag en liten bit av ett smatterband, med stubinen kvara, så tänker jag eld på det, och då bränns påsen sönder och det förhoppningsvis splattar lite om det 0 Citera
Gäst bollyn Postad 26 maj 2007 Postad 26 maj 2007 Men det gör ju ont om man har påsen på kroppen? 0 Citera
Mr Orange Postad 26 maj 2007 Postad 26 maj 2007 nope, man lägger bandet uatnpå påsen, elelr så kan man för bästa resultat, och om man inte vill se rök eller sådant, förköka lääga bandet i ett veck i påsen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.