Jump to content

Recommended Posts

Posted

Undrar bara när man kallar de långfilm och när man kalla det kortfilm, jag menar tiden, när är det inte en kortfilm längre?

// jesper

Usp, skulle påstat den i Filmcafé...

Posted

Så onödigt att Sverige anser att en kortfilm är under 72 minuter, varför inte ha lika överalt?

Ps, jag viste att du skulle flytta tråden Pace;)

Posted
Så onödigt att Sverige anser att en kortfilm är under 72 minuter, varför inte ha lika överalt?

Du har rätt! Alla borde prata samma språk också, så man slipper texta filmerna... ;)

Posted

jag brukar själv tänka: allt under 60 minuter är kortfilm... allt över är långfilm...

tror att det är så i usa också... men sverige har ju som sagt 72 minuter

Såg förresten igår Glen or Glenda... 68 minuter kort/långfilm (beroende på standard;)) jag kallar den för långfilm...

Posted

jag tänkte lite, de flästa här tycker ju att en kortfilm är 30 miuter och ner. Men igentligen, jag slulle värken kalla en film på 40 minuter för långfilm eller kortfilm, vad säger ni?

// jesper

Posted
jag tänkte lite, de flästa här tycker ju att en kortfilm är 30 miuter och ner. Men igentligen, jag slulle värken kalla en film på 40 minuter för långfilm eller kortfilm, vad säger ni?

// jesper

Novellfilm?