Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alltså. Jag har precis kollat finalen av Eurovision Song Contest och man blir ju ganska förbannad när alla öststater röstar på varandra. Tänt t.ex. om vi skulle ha ett inbördeskrig i Sverige så att det blir fyra olika länder och att alla röstar på varandra! Låten som vann tyckte jag inte var speciellt bra. Personligen tycker jag att Sveriges låt skulle ha kommit på topp 10..

Sen så var ju inte Finlands kameraarbete vidare bra. För det första så såg man väldigt många kameror i bild och för det andra så var steadicamen väldigt skakig. Det går ju inte att jämföra med Sandklef precis.

Nej, förut var ESC ett spännande och underhållande program, men nu är det ganska lätt att gissa vem som kommer att vinna.

Enligt mig så var det här det sämsta Eurovision Song Contest någonsin. Vad tycker ni?

Postad

ESC har alltid varit en tävling för andra klassens musik. Synd att inte den uppblåsta dryga Ola Sala kom sist bara.

I övrig så röstra ju alla länder röstar på sinna grannar, inte bara östländerna.

Flytta tråd kanske, var du full när du postade :p?

Postad

Detta var första gången på flera år som inte halva SVT var med och producerade som bistånd, dom har ju fått bra rutin på det nu. Tidigare vinnare har ju inte haft en sportmössa att få till en sån här show. Nu ska finsk TV matcha det själva (nästan) och för första gången.

Postad

att länder har röstat på grannar har ju det ju alltid varit... tänk vad många gratispoäng vi alltid fått från norskarna;)

Och jag undrar också varför tråden ligger i videoteknikforumet?

Men å andra sidan har jag inte sett ett förbannade dugg av årets upplaga av tävlingen... varken svenska "uttagningen" eller europeiska "finalen"... så jag kanske ska hålla mig härifrån...

Postad

Detta var absolut det sämsta Eurovision Song Contest någonsin.

Jag blev riktigt besviken på nästan alla bidrag. The Ark tyckte jag gjorde en riktigt bra insats men Europa förstod sig tydligen inte på det. Serbien var visserligen en bra låt, men inte värdig vinnarplats. Och UKRAINA?! Det larvigaste bidraget någonsin?? Folk som hatar Eurovision röstade på det (alltså ganska många). Och precis som ni säger, alla länder röstar på sina grannländer för att "fjäska". Usch och fy... riktigt dåligt i år!

Lägg ner mögen (första gången jag tycker så). Annars är jag en riktig melodifestivalsälskare.

Postad

Tycker Serbiens låt var bra, vilken röst människan har!

Visste att Salo skulle floppa, tänk objektivt ur de andra ländernas synvinkel så är det ganska självklart. (och hans dans sen då...(!) vi skulle ha skickat Måns, han hade gått hem hos fler:)

Ukrainas kunde man inte låta bli att bli glad av! :D Han spankade dessutom en av körtjejerna när han sprang runt hela senen, haha.

Kanske vore det en galen rolig idé att inte veta vilket land man röstar på utan alla får sjunga på engelska och en massa hyshhysh vid de olika finalerna i respektive land så folk inte vet var låtarna hör hemma...

Bara en tanke...haha

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...