Gå till innehåll

Gratis manusprogram?


daybreak

Recommended Posts

Jag vill ha tag på ett manusprogram som är gratis och fungerar på PC.

Det finns ju en uppsjö med program men alla kostar en hel del pengar.

Jag vill ha ett enkelt program för att underlätta skrivandet.

 

Skriver just nu i Word.

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

I den här hemsida

http://www.writersstore.com/products.php?categories_id=22&keywords=software&submit.x=39&submit.y=11

hittar du namn för olika som du kan testa men dem är inte gratis program, mitt råd till dig att använda till och börja med ett vanligt skrift program såsom word eller ett annant!! sedan när du ser att du har blivit filmmanus kunning så du kan avancera dig med dem där programen.

 

 

Al-Baghdady

Länk till kommentar
Share on other sites

Har man word 97/2000 så finns det en template som heter screenforge att hämta på nätet. Är skit bra använde det innan jag började använda Screenwriter som föresten är skit bra det med, men rätt så dyrt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har precis tankat hem Final Draft 6, efter ett inlägg i detta forum. Men jag har inget Costumer number, som tydligen krävs för att starta programmet. Vad är det för nummer? Behöver svar snarast!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag rekomenderar att du ladar ner Screen writer i stället, ett mycket bättre program enligt mig, har båda, men skriver bara i Movie magic Screen writer 2000.

Har man word är det värt att prova

www.screenforge.com

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 år senare...

Om jag ska tippsa lite så kan jag varmt rekomendera Celtx;)!

 

http://celtx.com/

 

I detta program som är gratis så kan du skriva manus på ett praktiskt och smart sett och hålla koll på din produktion i övrigt. Ett program som defenitivt är värt att ladda ner:)

 

//Raw

Länk till kommentar
Share on other sites

Dock väldigt störande att Celtx börjat ta betalt för online-funktionen. Ò_Ó

50 dollar per år för att med ett knapptryck kunna slänga upp en back-up online, en funktion som var hur perfekt som helst när den var gratis.

Länk till kommentar
Share on other sites

Dock väldigt störande att Celtx börjat ta betalt för online-funktionen. Ò_Ó

50 dollar per år för att med ett knapptryck kunna slänga upp en back-up online, en funktion som var hur perfekt som helst när den var gratis.

 

Man kan ju använda DropBox istället. Mer irriterande att man inte kan skapa PDF-filer om man inte är uppkopplad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan ju använda DropBox istället. Mer irriterande att man inte kan skapa PDF-filer om man inte är uppkopplad.

 

Du min gode herre förtjänar ett pris! Fungerar hur bra som helst.

Som tack så ska jag börja sympatistöra mig på att pdf-funktionen inte längre är gratis.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...