darp Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 Hej! Jag är nybörjare inom filmskapande, men fick en idé om en film som jag gärna skulle vilja göra till sommaren, så proffsig som möjligt. Skulle behöva era åsikter om filmens idé ifall den skulle skapa något intresse, och kanske lite idéer från er sida. ----------------------------------- Filmen handlar om två killar som tagit studenten och (som inte känner varandra) som lever i en stad där ingenting händer. De har varit mobbade under hela sin uppväxt och har inga kompisar alls. Jag hade tänkt att de skulle heta Jerry och Christoffer. Jerry är en väldigt vilsen kille som jämt sitter och funderar på filosofiska frågor, och har ibland svårt att komma till verkligheten. Är väldigt ensam efter att hans bror dog i en slakterifrys för 7 år sedan. Läser på komvux för att läsa upp sina betyg, inte för att han själv vill det, utan för att hans föräldrar vill se sin son ha bra betyg. Christoffer är lite av en nörd, och tycker väldigt mycket om att fiska.. krabbor. Människor i hans omgivning är lite rädda för honom, eftersom han verkar vara lite av ett psykfall, eftersom han kan sitta och stirra in i en vägg i timtal. Han tror att han är väldigt intelligent, och att alla runt omkring är korkade, och han ser därför ner på andra människor, fast egentligen är det tvärtom. Han anser att han har svar på allt. --------------------------------- Handling: Början är väldigt svår att skriva, för jag är inte helt säker på hur den skall vara. Jag har tänkt mig en "You got mail" grej där de träffas via internet. Eller så stöter de till varandra på en marknad och får upp ögonen för varandra. Början är som sagt väldigt oklar. Filmen kommer i alla fall att handla om Jerry och Christoffer som lever två liv utan mening, men när de träffas kommer livet helt plötsligt kännas meningsfullt. De kommer att ske ett stort bråk mellan dem mitt i filmen och då kommer Jerry försöka ta sitt liv genom att ro ut på sjön med en båt och sen försöka dränka sig. F