jepser Postad 25 april 2007 Postad 25 april 2007 Till min scräckfilm så ska det finnas en bok, och vid ett tillfelle så ska sidorna bläddras jettefort, man ska inte hinna se något på sidorna, sen ska den stanna på en sida där det står en speciel text. Hur kan man göra så att sidorna bläddras förbi jettesnabbt? //jesper 0 Citera
MachoDuck Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 kanske kan du blåsa med nån hårtork eller fläkt på boken.. så har du antingen limmat eller satt på en tyngd på baksidan av pappret så att pappret det ska stanna på inte kan blåsas iväg. 0 Citera
frasimmat Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 du kanske kan göra det med stop motion. Använd fiske tråd när pappret ska stå. sen får du speeda upp MYCKET! 0 Citera
jepser Postad 26 april 2007 Författare Postad 26 april 2007 kanske kan du blåsa med nån hårtork eller fläkt på boken.. så har du antingen limmat eller satt på en tyngd på baksidan av pappret så att pappret det ska stanna på inte kan blåsas iväg. Det låter bra, jag ska testa... Är det någon som har något annat förslag? 0 Citera
Team_fagott Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 Det låter bra, jag ska testa... Är det någon som har något annat förslag? Tänkte om du har en lodrätbordskiva som du sfäster boken på, (fäster ev fast pärmen med en liiiten bit häftmassa). Lossar försiktigt med med tex en bit fisketråd. Sidorna rasslar förbi (tack vare tyngdlagen) . Sedan vänder du bara bilden i redigeringen. 0 Citera
precision motion Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 Tänkte om du har en lodrätbordskiva som du sfäster boken på, (fäster ev fast pärmen med en liiiten bit häftmassa). Lossar försiktigt med med tex en bit fisketråd. Sidorna rasslar förbi (tack vare tyngdlagen) . Sedan vänder du bara bilden i redigeringen. eller så håller man även kameran lodrät 0 Citera
jepser Postad 26 april 2007 Författare Postad 26 april 2007 Varför ska det vara lodrät, vad spelar det för roll? 0 Citera
Team_fagott Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 Varför ska det vara lodrät, vad spelar det för roll? :e :bire 0 Citera
precision motion Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 Om du inte har haft fysik än så är det så att allting faller mot marken, likaså sidorna i en bok. Team fagotts teori är att du ska använda denna magiska kraft istället för att blåsa eller bläddra varje sida för sig. Då boken sitter fast på en lodrät bordskiva så räcker det att peta lätt på den ”bunt” av sidor fram till ditt du ska för att sidorna, med hjälp av tyngdkraft ska bläddra sig själv fram till din text! 0 Citera
megawatti Postad 29 april 2007 Postad 29 april 2007 ojnågon hade redan skrivit min ide. Sorry. 0 Citera
jepser Postad 30 april 2007 Författare Postad 30 april 2007 Tack så mycket för alla svar, jag ska testa alla föslag och se vilket som blev best, sen återkommer jag... //jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.