Gå till innehåll

Sidor som vänds automatist i böcker


jepser

Recommended Posts

Till min scräckfilm så ska det finnas en bok, och vid ett tillfelle så ska sidorna bläddras jettefort, man ska inte hinna se något på sidorna, sen ska den stanna på en sida där det står en speciel text.

 

Hur kan man göra så att sidorna bläddras förbi jettesnabbt?

 

//jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

kanske kan du blåsa med nån hårtork eller fläkt på boken.. så har du antingen limmat eller satt på en tyngd på baksidan av pappret så att pappret det ska stanna på inte kan blåsas iväg.

 

 

Det låter bra, jag ska testa...

 

Är det någon som har något annat förslag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det låter bra, jag ska testa...

 

Är det någon som har något annat förslag?

 

Tänkte om du har en lodrätbordskiva som du sfäster boken på, (fäster ev fast pärmen med en liiiten bit häftmassa). Lossar försiktigt med med tex en bit fisketråd. Sidorna rasslar förbi (tack vare tyngdlagen) . Sedan vänder du bara bilden i redigeringen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte om du har en lodrätbordskiva som du sfäster boken på, (fäster ev fast pärmen med en liiiten bit häftmassa). Lossar försiktigt med med tex en bit fisketråd. Sidorna rasslar förbi (tack vare tyngdlagen) . Sedan vänder du bara bilden i redigeringen.

eller så håller man även kameran lodrät

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du inte har haft fysik än så är det så att allting faller mot marken, likaså sidorna i en bok. Team fagotts teori är att du ska använda denna magiska kraft istället för att blåsa eller bläddra varje sida för sig. Då boken sitter fast på en lodrät bordskiva så räcker det att peta lätt på den ”bunt” av sidor fram till ditt du ska för att sidorna, med hjälp av tyngdkraft ska bläddra sig själv fram till din text!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...