jepser Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Till min scräckfilm så ska det finnas en bok, och vid ett tillfelle så ska sidorna bläddras jettefort, man ska inte hinna se något på sidorna, sen ska den stanna på en sida där det står en speciel text. Hur kan man göra så att sidorna bläddras förbi jettesnabbt? //jesper 0 Quote
MachoDuck Posted April 26, 2007 Posted April 26, 2007 kanske kan du blåsa med nån hårtork eller fläkt på boken.. så har du antingen limmat eller satt på en tyngd på baksidan av pappret så att pappret det ska stanna på inte kan blåsas iväg. 0 Quote
frasimmat Posted April 26, 2007 Posted April 26, 2007 du kanske kan göra det med stop motion. Använd fiske tråd när pappret ska stå. sen får du speeda upp MYCKET! 0 Quote
jepser Posted April 26, 2007 Author Posted April 26, 2007 kanske kan du blåsa med nån hårtork eller fläkt på boken.. så har du antingen limmat eller satt på en tyngd på baksidan av pappret så att pappret det ska stanna på inte kan blåsas iväg. Det låter bra, jag ska testa... Är det någon som har något annat förslag? 0 Quote
Team_fagott Posted April 26, 2007 Posted April 26, 2007 Det låter bra, jag ska testa... Är det någon som har något annat förslag? Tänkte om du har en lodrätbordskiva som du sfäster boken på, (fäster ev fast pärmen med en liiiten bit häftmassa). Lossar försiktigt med med tex en bit fisketråd. Sidorna rasslar förbi (tack vare tyngdlagen) . Sedan vänder du bara bilden i redigeringen. 0 Quote
precision motion Posted April 26, 2007 Posted April 26, 2007 Tänkte om du har en lodrätbordskiva som du sfäster boken på, (fäster ev fast pärmen med en liiiten bit häftmassa). Lossar försiktigt med med tex en bit fisketråd. Sidorna rasslar förbi (tack vare tyngdlagen) . Sedan vänder du bara bilden i redigeringen. eller så håller man även kameran lodrät 0 Quote
jepser Posted April 26, 2007 Author Posted April 26, 2007 Varför ska det vara lodrät, vad spelar det för roll? 0 Quote
Team_fagott Posted April 26, 2007 Posted April 26, 2007 Varför ska det vara lodrät, vad spelar det för roll? :e :bire 0 Quote
precision motion Posted April 26, 2007 Posted April 26, 2007 Om du inte har haft fysik än så är det så att allting faller mot marken, likaså sidorna i en bok. Team fagotts teori är att du ska använda denna magiska kraft istället för att blåsa eller bläddra varje sida för sig. Då boken sitter fast på en lodrät bordskiva så räcker det att peta lätt på den ”bunt” av sidor fram till ditt du ska för att sidorna, med hjälp av tyngdkraft ska bläddra sig själv fram till din text! 0 Quote
megawatti Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 ojnågon hade redan skrivit min ide. Sorry. 0 Quote
jepser Posted April 30, 2007 Author Posted April 30, 2007 Tack så mycket för alla svar, jag ska testa alla föslag och se vilket som blev best, sen återkommer jag... //jesper 0 Quote
Recommended Posts