Usarpe89 Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 http://www.youtube.com/watch?v=K06wDn3XsZE Snubblade över ett mätka imponerande klipp på youtube. Från filmen "The protector". Mer info finns i besrivningen på youtube!:) 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Jäklar vilken scen! Till och med bättre än den i Oldboy ju. Synd, verkar inte som om filmen finns i Sverige. :( 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Det där var riktigt häftigt. Ruskigt kvick steadicamoperatör - visserligen ser det lite tv ut när han får springa sådär, men det var fan värt det. 0 Citera
MrPetter Postad 5 april 2007 Postad 5 april 2007 Det där var bergis första tagningen och utan att repa scenen en enda gång. *nickar* Jag gillar de små grejerna, som att han pricker huvudet på gangstern med rutan i dörren när han slänger igen den på honom. Coolt är det! 0 Citera
maxime Postad 5 april 2007 Postad 5 april 2007 läste på imdb att Tarantino har regisserat/filmat den scenen! 0 Citera
Java ex Machina Postad 6 april 2007 Postad 6 april 2007 synd att det syns så väl på skådisarna och fightkoreografin hur inövat det är. man får verkligen en känsla av att alla är med på exakt vad det är som händer hela tiden till skillnad mot att folk överrumplas av och reagerar på vad som händer. 0 Citera
filmnisse Postad 6 april 2007 Postad 6 april 2007 Snyggt filmat, men fan vad inövat det ser ut. Cred till kameramannen som pallade detta :) 0 Citera
kvällensdebatt Postad 6 april 2007 Postad 6 april 2007 jäkligt stiligt gjort. De förekommer rätt ofta i kines filmer att dom inte klipper vet jag. de blir så mycket mer njutande:P 0 Citera
jmalmsten Postad 6 april 2007 Postad 6 april 2007 najs... den tagningen var inte nådig den. Synd bara att kameraarbetet blev så tråkigt i längden. Hardboiled var mycket mer närgånget och känslofullt. Breaking News är ändå min favvo-long-take (7,5 minuter:p) med både dialog, kranåkningar och skottväxling... kanske dags att uppdatera min lilla tråd igen;) 0 Citera
Usarpe89 Postad 7 april 2007 Författare Postad 7 april 2007 Har inte sett breaking news men det låter imponerande^^ måste ta mig en titt! 0 Citera
Anna_Dea Postad 8 april 2007 Postad 8 april 2007 Tarantino har inte filmat ett skit i filmen. Hans namn är bara med för att The Weinstein Company vet att de ska få in mer intäkter för filmen internationelt. Gillar inte när det blir för långa tracking shots. Tappar intresset och det börjar mer kännas som ett Tv-spel, t.ex. Gears of War eller något annat FPS. 0 Citera
maxime Postad 10 april 2007 Postad 10 april 2007 The "Long Take" shot in the Hotel were Tony Jaa fought his way up the staircase was the only scene shot by Quentin Tarintino. http://www.imdb.com/title/tt0427954/trivia Jag uppfattade det iaf som om han filmade det. Hursomhelst så var det kanske inte den absolut bästa actionklippet jag har sett 0 Citera
Anna_Dea Postad 10 april 2007 Postad 10 april 2007 The "Long Take" shot in the Hotel were Tony Jaa fought his way up the staircase was the only scene shot by Quentin Tarintino. http://www.imdb.com/title/tt0427954/trivia Jag uppfattade det iaf som om han filmade det. Hursomhelst så var det kanske inte den absolut bästa actionklippet jag har sett Står ju en massa faktafel i imdb. De påstår att Svenskarna i Titanic pratar Finska så de måsta subba det för den svenska utgåvan.... Så nej. Det där är bara ett promotions trick för att sälja filmen, eftersom Tarantiono är producent (eller hans bolag?) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.