Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det där var bergis första tagningen och utan att repa scenen en enda gång.

*nickar*

Jag gillar de små grejerna, som att han pricker huvudet på gangstern med rutan i dörren när han slänger igen den på honom. Coolt är det!

Postad

synd att det syns så väl på skådisarna och fightkoreografin hur inövat det är. man får verkligen en känsla av att alla är med på exakt vad det är som händer hela tiden till skillnad mot att folk överrumplas av och reagerar på vad som händer.

Postad

najs... den tagningen var inte nådig den. Synd bara att kameraarbetet blev så tråkigt i längden. Hardboiled var mycket mer närgånget och känslofullt. Breaking News är ändå min favvo-long-take (7,5 minuter:p) med både dialog, kranåkningar och skottväxling...

kanske dags att uppdatera min lilla tråd igen;)

Postad

Tarantino har inte filmat ett skit i filmen. Hans namn är bara med för att The Weinstein Company vet att de ska få in mer intäkter för filmen internationelt.

Gillar inte när det blir för långa tracking shots. Tappar intresset och det börjar mer kännas som ett Tv-spel, t.ex. Gears of War eller något annat FPS.

Postad
The "Long Take" shot in the Hotel were Tony Jaa fought his way up the staircase was the only scene shot by Quentin Tarintino.

http://www.imdb.com/title/tt0427954/trivia

Jag uppfattade det iaf som om han filmade det.

Hursomhelst så var det kanske inte den absolut bästa actionklippet jag har sett

Står ju en massa faktafel i imdb. De påstår att Svenskarna i Titanic pratar Finska så de måsta subba det för den svenska utgåvan....

Så nej. Det där är bara ett promotions trick för att sälja filmen, eftersom Tarantiono är producent (eller hans bolag?)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...