jawohl Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Hej, Vet inte riktigt vilken forumdel jag ska posta på, det visar sig väl om tråden flyttas. Jag har en programidé som jag precis skrivit ihop och nu tänkte skicka in till TV. Är det någon som gjort något liknande tidigare och har tips på var jag kan skicka? Förutom de stora tv-kanalerna, vilka produktionbolag finns det man kan höra av sig till? Det rör sig om ett ganska vågat humorprogram så SVT och TV8 går nog bort ;) 0 Citera
Team_fagott Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Varför skulle SVT gå bort? Dom är väll dom enda som producerat humorprogram av riktig kvalitet för övrigt. Buskis/dränghumor=Ring tv4 Bajshumor=ring 3;an lyteskomik=ring kanal 5 0 Citera
jawohl Postad 3 april 2007 Författare Postad 3 april 2007 Varför skulle SVT gå bort? Dom är väll dom enda som producerat humorprogram av riktig kvalitet för övrigt. Buskis/dränghumor=Ring tv4 Bajshumor=ring 3;an lyteskomik=ring kanal 5 Haha, du har iof en poäng där. Hela programidén baseras dock på rätt smal humor och allt ska filmas med dolda kameror.. men SVT kanske kan tänka sig det ändå. Vet inte hur jag ska uttrycka mig, men SVT känns som dom vill ha rätt genomtänkt humor vilket är bra. Dock kan även simpel underhållning såsom dolda kameran vara kul ibland 0 Citera
Tomtebo Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Hela programidén baseras dock på rätt smal humor och allt ska filmas med dolda kameror.. men SVT kanske kan tänka sig det ändå. tv idé som dolda kameran? :P 0 Citera
jawohl Postad 27 april 2007 Författare Postad 27 april 2007 Har fått svar från TV4 och kanal5. TV4 sa nått i stil med att deras tablå är extremt full och ska man in där krävs nått speciellt. Kanal5 sa dock att det såg intressant ut och ville att jag skulle vända mig direkt till produktionsbolaget istället. Är det nån som fått med, eller vet av nån om fått med ett programförslag på tv? 0 Citera
Java ex Machina Postad 27 april 2007 Postad 27 april 2007 Det sägs att det är bättre att pitcha till produktionsbolag istället för tv-kanaler. Om du gör en pitch som kanalerna inte går igång på och sen tar idén till ett produktionsbolag, så kan ju inte det produktionsbolaget pitcha idén för den kanalen iom att de redan tackat nej och troligen inte är intresserade av att höra en ny pitch. 0 Citera
jmalmsten Postad 27 april 2007 Postad 27 april 2007 Jag hörde dessutom förresten från en "i branchen" att exempelvis svt har sina slottar uppbokade ganska stadigt åtminstånde 2½ år framåt hela tiden... så att vänta sig att komma in som nykomling med en idé kan ju ta ett tag... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.